Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stille som en ninja...
#1
Hej,
Er lige kommet hjem fra bukkejagt i Sverige, i den forbindelse sad vi efter gris efter mørkets frembrud. Vi sad på marker og ved foderpladser. Jeg brugte mit jagt tøj fra medalist, Silvermax. Et sæt jeg ellers er meget glad for pga. sættets egenskaber i regn og vind. Under jagten på gris kom der dog skår i glæden, for hold da kæ.. hvor det larmer. Vejret var helt stille og når jeg skulle bruge håndkikkerten lød det som et godstog...dette er ikke optimalt, da det efter min erfaring er lugt og lyd der skræmmer grisene mest når de står og sikrer inden de træder ud i åbent landskab.
Mit spørgsmål går på, hva dælen skal jeg købe for år få fingre i noget tøj der kan holde mig tør og varmt og samtidig være så lydløst som muligt? Til nød kunne den vandtætte membran undværes. Jeg har kikket på tøj fra hærkila som opfylder disse krav, men findes der sæt der kan det samme til under de ca. 4000 kr hærkila koster?
På forhånd tak...

Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#2
Hej Søby

Ved ikke om du er fra Jylland men Ålborg jagt har tilbud på dette sæt fra GA til 1600,- og det er i verdensklasse mht lyd og vandsøjletryk.

http://shop.westgun.dk/geoff_anderson_zo...p-562.html

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand

Hvis man leger med tis så brænder man i sengen!!![/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#3
I sommmerhalvåret kan du velnøjes med en camofleece uden raslende membran??

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Hej,
Tak for hurtigt svar. GA har jeg faktisk kigget meget efter, men jeg synes ikke der er så mange butikker der har det. Ok de fleste kan skaffe det, men der er ikke mange steder man kan se og røre.
Jeg endte også med at bruge min fleece, men det var stadig for koldt til at jeg kunne undvære bukser...og det var mine Medalist der larmede i vildskab, især i så stille vejr...

Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#5
Det ultimativt mest stille sæt er her http://www.korsholm.dk/jagt/jagt-shop/be...ocker.html
kig efter silent shell bukser og jakke, jeg er bue jæger og har prøvet MEGET forskelligt tøj, og absolut intet kommer på højde med silent shell sættet, prøv det og du kigger aldrig tilbage.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)