Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
køb af ældre sauer 200 STR
#1
Jeg skal ud og kikke på riffel i morgen på en ældre sauer 200 STR imorgen. Er der nogen bestemte ting man skal være opmærksom på ved 200 STR?

Nogen gode tips til bedømme hvor slidt den er i låsen?
Nogen gode tips til at bedømme hvor slidt piben er?

Har der været forskellige versioner af 200 STR gennemtiden som man skal være opmærksom på?

(Har haft kontakt til SKV og det kan overføres til jagttilladelse)

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#2
Dengang en STR blev solgt til 6500,- indenfor DDS regi var der til sidst et brev med hvor der stod at prisforskellen op til markedsprisen (dengang 16.000,-) ville blive opkrævet ved overførsel fra SKV til alm. tilladelse. Ved dog ikke om det nogensinde blev praktiseret med opkrævning.

Da STR blev valgt af DDS var et af kravene at låsestolen kunne holde til mindst 200.000 skud, så den vil jeg ikke være nervøs for. Hvad angår piben kræver det vel en opmåling / vurdering fra en bøssemager.

Et tungt våben, men det er som en drøm at skyde med matcrifler kontra "lette flyvske jagtrifler". Bare ikke hvis man skal traske rundt med den en hel dag.

Mvh. Ole
Svar
#3
Hej Christensen,

Har selv haft et par stykker af den model. Du kan godt få piben målt op med en dorn. Bøssemagere eller våben teknikkere indenfor DDS eller lignende har sådanne dorne som springer med 1/100 mm. Jeg kan dog ikke huske hvor de har sat grænsen for en udslidt pibe (men mener det er omkring 5/100mm). Det er vigtigt, at der ikke er "lommer" i piben, hvilket kan føles ved, at dornen har variende modstand når den presses gennem. Hvis der er mulighed for en prøveskydning hvor du kan kontrollere at den kan holde skuddene samlet er det vel egentlig den bedste metode og tilstrækkeligt. En ny pibe er dog også indenfor et overkommeligt priseleje. Jeg erindrer at Helautomaten havde en let brugt pibe til salg for 1500.- Jeg tror ikke lås og aftræk kan slides op ved normal brug.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#4
Husk at der som standard fulgte to magasiner med ...[^]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Husk at der som standard fulgte to magasiner med ...[^]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...




Til den pris jeg fik den for spurgte jeg ikke efter magasin nr 2[^]

og tak for svarene. Jeg fik ikke målt den op da den var rimelig billig og jeg har en ekstra pibe stående i våbenskabet.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)