Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Onde tunger påstår
#21
Jeg var vidne til en en spinkel knægt, der trænede til riffelprøven - havde lige erhvervet sig et jagttegn... Han havde bedt om en Sauer 202 til råvildtjagt - og var blevet udstyret med 300 win mag... Som nybagt riffelejer, er det næppe en god start - han kunne nu heller samle skuddene på et areal mindre end ca. 50x50 cm pga rekylskræk efter blot få skud på den første tur til skydebanen...
Købt hos en større våbenhandler i det østjydske... ;-)

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#22
Manglede en del til en S&L 97 for en kollega som havde et problem med hans riffel - og fik kontaktet forhandleren som riflen var købt igennem. (Sjælland)

Kan ikke ligefrem sige at sagligheden af de forhandlere som åbenbart har S&L, er ret meget bedre. Selv ved forespørgsel til helt specifikke dele.! Det gav to fejlleverancer der ikke kunne refunderes.

Ok, vil ikke kalde forhandleren "discount"... men derimod ekstremt pengeglad, hvilket jo ikke ligefrem tæller positivt heller.
Eneste positive var, at jeg alle tre gange undgik momsen - men det er noget pis at man pludselig står med to reservedele (fejlleverancer som ikke er det man havde bestilt til at begynde med) som ikke kan refunderes - de har end ikke været monteret.

Tror det kommer lidt an på hvem man lige spørger - mht valg af troværdig forhandler.

Har haft lidt roderi med min private Winchester 1500XTR European cal 12 halvauto som skulle have nyt magasinrør isat.
Efter arbejdet var lavet, tog den ikke sidste patron - og selv ved gentagne prøveskydninger (med forsendelse frem/tilbage) kunne der ikke påvises nogen fejl.

Mener det var 3. eller 4. gang de opdagede, at de havde sat en "Magazine follower" i våbnet, som var til cal 16 - fremfor en til cal 12. Da den blev skiftet til én i rette kaliber, kørte det fint.
Servicen var der dog intet i vejen med, og de tog da også forsendelsesomk hver gang. Tænkte bare - nåja, ærlig fejltagelse og trods alt god service.

Har derimod selv rettet op på et gevind for lyddæmper på en SAKO for en anden kammerat her i Grønland, hvor gevindet så mildest talt miserabelt ud. Tror lidt filosofien var "Årh fuck dét, det er kun til Grønland".

Begge var ved en vestjysk forhandler med vokseværk.

Har derimod intet at udsætte på hverken Kr.O.Skov (ny og gammel ejer) og ej heller Østjysk - eller andre jyske forhandlere for den sags skyld.
Har nogle få folk jeg gider snakke med, da jeg kender dem som både saglige og ved hvad det drejer sig om - og har ikke oplevet at de har bidt over noget som de ikke kunne magte.

Kommer vidt omkring i Dk mht indkøb af reservedele m.v. - idet jeg selv laver "husmands-reparationer" på hobbybasis.
I.e. udskiftning af dele, ikke fremstilling af nye dele eller tilpasning af uoriginale dele - samt heller ikke arbejde hvori faremomenter som "Headspace" m.v. indgår.

Har ikke en egentlig våbensmed-uddannelse, men er maskinmester og har rodet med våben siden jeg var 6 år - samt ejer stort set alt der findes af split-tegninger og beskrivelser som konsulteres før jeg giver mig i kast med noget.

Hvis det bliver noget der kan ende med at være til fare for brugeren/testeren(mig), så ryger (beeeeep) til Dk.

Så kender udmærket bestillingsnumre/betegnelser for de dele jeg bestiller.

Så umiddelbart vil jeg hellere anbefale Tikka og Remington, da man selv har god adgang til disse dele fra et bredere udvalg af leverandører.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by ran

Jeg var vidne til en en spinkel knægt, der trænede til riffelprøven - havde lige erhvervet sig et jagttegn... Han havde bedt om en Sauer 202 til råvildtjagt - og var blevet udstyret med 300 win mag... Som nybagt riffelejer, er det næppe en god start - han kunne nu heller samle skuddene på et areal mindre end ca. 50x50 cm pga rekylskræk efter blot få skud på den første tur til skydebanen...
Købt hos en større våbenhandler i det østjydske... ;-)

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



Jeg havde på et tidspunkt en nybagt jæger inde i bikssen. Han ville have en 375 H&H. Da jeg spurgte hvad den skulle bruges til, svarede han råvildt[:0]
Gjorde opmærksom på, at det nok lige var i overkanten.
Jamen, jeg drømmer om at komme til afrika engang, så det er derfor jeg vil have dette kaliber.
Mente at hvis det lå 10-15 år ud i fremtiden, så havde han måske nok råd til at købe riffel nummer 2 til den tid.

Det korte af det lange blev, at jeg ikke ville sælge ham 375'eren og han derfor gik et andet sted hen[^] hvilket jeg havde det helt fint med.

Hvem bliver hængt ud på skydebanen, når knægten ikke kan ramme p.g.a. rekylskræk[?]
Netop!! Forhandleren[xx(] dårlig rådgivning og bla - bla.
Knægten skal nok lade være med at fortælle at det var ham der insisterede på at det skulle være det aktuelle kaliber[}Smile] Han vil ikke udstille sig selv som total idiot[}Smile][}Smile][xx(]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#24
Det lyder rigtig nok som én der ikke helt har begreb om hvad han har sat sig for.

Bruger gerne megen tid på at hænge ud i diverse jagtforretninger, og bare kigge udvalget nøje igennem - her lyttes gerne til folks beretninger og man møder ofte unge jægere hvor det er af større vigtighed at have en "stor motherf*#ker-kaliber" end noget hvor man rent faktisk kan bruge noget af byttet.

Dette er gerne unge folk som heller ikke har til sinde at anvende våbnet til andet end at slå dyrene ihjel med.
Folk hvor alt bagefter vildtparaden og det obligatoriske billede med mobilen er totalt ligegyldigt.
Det er jo her hvor processen som vi alle sikkert kender, med tilberedning af kølle, sovs og lave en god middag først begynder med at hænge vildtet til modning m.v. og hvor den anden store glæde ved jagt kommer frem.

Kan ikke lige se hvor det er forhandlerens problem, at fjolset ikke kan ramme.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

Har derimod intet at udsætte på hverken Kr.O.Skov (ny og gammel ejer) og ej heller Østjysk - eller andre jyske forhandlere for den sags skyld.
Har nogle få folk jeg gider snakke med, da jeg kender dem som både saglige og ved hvad det drejer sig om - og har ikke oplevet at de har bidt over noget som de ikke kunne magte.



Enig. Det jeg kaldte saglig og nøgtern rådgivning dækker over, at jeg ikke har oplevet, at de givet udtryk for at have en oppustet ekspertviden, som ikke holder vand.

Mvh Søren
Svar
#26
Kan ikke lige se hvor det er forhandlerens problem, at fjolset ikke kan ramme.

Nej, det er det heller ikke, men det er ham der får bebrejdelserne for dårlig vejledning[}Smile]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by ran

Jeg var vidne til en en spinkel knægt, der trænede til riffelprøven - havde lige erhvervet sig et jagttegn... Han havde bedt om en Sauer 202 til råvildtjagt - og var blevet udstyret med 300 win mag... Som nybagt riffelejer, er det næppe en god start - han kunne nu heller samle skuddene på et areal mindre end ca. 50x50 cm pga rekylskræk efter blot få skud på den første tur til skydebanen...
Købt hos en større våbenhandler i det østjydske... ;-)

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



Den kalibere kan også nedlægge råvildt m.m. [}Smile]

Rekylskræk ? Det har kun kvinder og "ikke rigtige" MÆND [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#28
@Schönauer: Hvis nu den pågældende sælger i den anden forretning havde tænkt og gjort det rigtige - præcis som du gjorde - så kunne det være, at den unge mand var endt med en mere fornuftig kaliber. Under alle omstændigheder skulle han som forhandler i hvert fald så ikke lægge ryg til kritik for sin handling... Det er selvfølgelig en hårfin balance mellem hvor meget køberen står fast på sit valg - og hvor meget man som forhandler skal "sætte sig igennem"... Jeg mener nu du gjorde det rigtige... hvilket jo også viste sig senere på skydebanen - hvis altså der er tale om den samme unge mand...

Nu er det så ikke den eneste historie fra pågældende forhandler... HAr selv oplevet et par stykker og kender andre, der også har oplevet ting, som ikke var helt i orden... Med mit nyerhvervede jagttegn i hånden var jeg ude og sondere terrænnet i forhold til køb af min første jagtriffel. Kiggede lidt omkring for at se hvad der sådan var hos forskellige forhandlere... Ude hos førnævnte våbenhandler var der helt klart "nyjægerudsalg".. der var tilbud på en masse begyndersæt etc... det var jo sæson for jagtprøver og bukkejagt... Jeg kiggede lidt rundt. På en af hylderne stod der en række nye L&S rifler... Nuvel - på det tidspunkt havde jeg ikke så stor indsigt i mærker og kvalitet etc.... Pågældende rifler var flotte.. der var graveringer på låsestolen og en relativt pænt træstykke på... og de var fabriksnye. De var sat ned på udsalg til en pris omkring 6000,- (uden kikkert og montager) men alt i alt virkede det som et attraktivt tilbud... Jeg spurgte ekspedienten om L&S var Schultz og Larsen? Dertil var svaret: "Ja, det kan man godt sige"..."Og at det var en supergod riffel...". Jeg var nu ikke overbevist, så jeg kiggede videre - og endte, hvor jeg altid er endt, når der skal købes noget - i den lokale i Vejle, hvor jeg altid har fået god og saglig betjening - og god behandling. Det viste sig (så vidt jeg lige husker - det er nogle år siden) at L&S - som er forkortelsen for Larson and sons - vist blev produceret af Zoli... og altså langt fra noget, der er produceret af S&L... (Dermed ikke sagt at L&S er noget skidt - det har jeg ingen forudsætninger for at udtale mig om.)
Med informationsgivningen fra forhandleren var ikke korrekt...

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#29
Jeg bliver altid glad når jeg møder en sælger der som Schönauer er sit ansvar voksen, og særligt dem som også kan sige nej tak hvis en kunde insisterer på at gøre noget de synes er dumt.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Jeg bliver altid glad når jeg møder en sælger der som Schönauer er sit ansvar voksen, og særligt dem som også kan sige nej tak hvis en kunde insisterer på at gøre noget de synes er dumt.

Mvh.

Yeti


Hermed et sitat fra en tidligere tråd, hvor holdningen var knap så frelst[Wink]

Jeg sælger ikke det skrammel, hvis jeg kan slippe - kunderne bliver altid anbefalet at købe et ordentligt produkt.

Hvis de insisterer, så får de hvad de beder om, hvorfor skulle vi sende dem i armene på konkurenten

Schönauer
Svar
#31
[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Say no more......

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#32
Jo råd og vejledning er jo godt nok, men hvis man som sælger også vil bestemme hvad jeg skal købe, så bliver der ingen handel..... [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)