Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Onde tunger påstår
#1
At det ellers så hæderkronede S&L kun u-gerne modtager/acceptere reklamationer på deres riffler??

Jeg talte med en veletableret våbenhandler i det midtjyske der fortalte at de havde afbrudt samarbejdet med S&L af den årsag?

Er der noget om snakken? Skulle jeg købe en Tikka i stedet???
Mvh Finn
Svar
#2
Den større midtjyske forhandler skulle vel ikke være i samarbejde med jaguar gruppen.

Jeg kan ud fra mine erfaringer sige at det ikke er tilfældet, mine erfaringer stammer fra da jeg arbejdede for Vaabensmeden i Roskilde.
Svar
#3
Hvis man kun har hørt sagen fra een side, så kan det jo forholde sig helt omvendt, hvilket det sansynligvis gør [Wink]

Du skal købe den riffel du gerne vil have - lad være med at lytte til købmændende, med mindre du positivt ved, at de ved, hvad de taler om.

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#4
Hej

Har en kammerat der er meget påpasselig med hans våben og deres pleje. Hans pipe fik problemer med rust men blev afvist for nogle år siden pga dårlig vedligeholdelse og det ved jeg bestemt ikke er tilfældet. Men der kan sikkert findes mandagsmodeller aller steder men deres brunering er ikke den bedste. Dermed ikke nødvendigvis at den er dårlig.

Nu vil jeg skynde mig at lukke pcén inden jeg bliver slagtet ;-)
Svar
#5
Der er selvfølgelig ingen der bliver slagtet, hvis man da ikke selv ber om det [Big Grin]

Jeg ved at der har været et par sager, hvor bruneringen er blevet ødelagt - ikke fordi at den er dårlig, men fordi der har været et sammenfald af uheldige omstændigheder.

Hvis en riffel bliver våd - man lægger den i etuiet/våbenkuffert (der er forsynet med skumgummi) - efterfølgende giver man den olie (for at den ikke skal ruste) - så lægger man den tilbage i det/den fugtige etui/kuffert.

Fugt+olie+skumgummi udvikler efter sigende syre, som brunering ikke er modstandsdygtig overfor.

Jeg har ikke nogen mening om, hvis skyld det er, eller hvorledes en sådan reklamation skal afgøres.

Jeg ved jo heller ikke, om det var det der skete, for din kammarat [8D]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#6
Det er fordi at det skum der er i standart kufferten hovedesagelig er lavet af svovl og olie vil der altid være minimale rester af syre i som i sig selv ikke er farlig, men blandet med skum får du svovl syre som er nok til at ødelægge bruneringen.
Svar
#7
@Riddersholm: Det var da absolut god info. Jeg brænder min i morgen..
Mvh Finn
Svar
#8
@Riddersholm, nu er der jo ikke meget svovl (S) i skumgummi - om noget i det hele taget. Skumgummi kan dog indeholde (svage) aminosyrer, som jeg ikke skal afvise kan blive aktiveret af en kombination af vand og olie. Det skal heller ikke afvises, at dette kan være skadelig for bruniering. Men dannelse af svovlsyre(H2SO4) i en våbenkuffert vil jeg dog stille mig tvivlende overfor.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#9
Det er denne besked Jørgen har fri givet.

Om der er større rustproblemer med vores rifler, end der er med alle andre nye og brunerede rifler, kan jeg ikke vurdere, da vi kun har med vores egne at gøre. Umiddelbart har vi mellem 10 og 15 klager over bruneringer om året, udaf et salg på oeve 1500 rifler om året. Heraf en stor del i forbindelse med kufferter eller etuier med såkaldt "æggebaggeskum". Fenomenet er en kombination af at det nye skum i disse etuier er fremstillet af et olieprodukt, med et vidst indhold af svovl. Dem der oplever dette problem, er ofte omhyggelige med oliering inden de går ud på jagt. Hvis det så er tåget eller regner, vil der også komme vand på metallet. Når man så putter dette våben i kufferten for at køre hjem, er alle forudsætninger for rust til stede. 1: våbenolien med indhold der kan opløse lidt af skummet. 2: skummet der ved denne opløsning kan frigive små mængder svovl. 3: vandet som kan gå i forbindelse med dette svovl, og danne svovlsyre. Denne svovlsyre er meget effektiv til af fjerne brunering og danne rust.

En anden ikke helt uvæsentlig detalje man skal være opmærksom på når man lytter til søforklaringer fra visse Jaguarbutikker, er at Schultz & Larsen for over 10 år siden stoppede ETHVERT salg af Egne produkter til Østjydsk Våbenhandel, og KR. O. Skov. Ligeledes stoppede alt salg til Gamefair for ca 4 år siden. Årsagen til det stoppede salg, var at vi ikke fandt det interesant og seriøst at få solgt voers produkter i den type "discountbutikker" med den begrænsede faglige kompetence og forretningsmoral, der fandtes i disse butikker.
Hvis disse butikker har haft problemer med garanti på Schultz & Larsen produkter, kan det udelukkende være forårsaget af at de ikke har kunnet sælge nye produkter omfattet af nogen garanti. Kort og direkte er disse udtalelser om deres problemer med garanti på vores produkter,enten bevidst løgn, fri fantasi eller en bevidst bagtalelse for at få solgt et produkt som de er i stand til at skaffe.

Når jeg høre disse beskrivelser af udsagn fra disse 3 butikker, kan jeg kun trække på smilebåndet, og tænke på et gammelt ordsprog om "rønnebær der er sure" .
Egentligt har jeg en vis form for medlidenhed med butikker der er nødsaget til at sprede den slags påstande uden hold i virkligheden, for at få solgt deres egne produkter.

Venlig Hilsen
Jørgen Nielsen
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by kystfisker

At det ellers så hæderkronede S&L kun u-gerne modtager/acceptere reklamationer på deres riffler??

Jeg talte med en veletableret våbenhandler i det midtjyske der fortalte at de havde afbrudt samarbejdet med S&L af den årsag?

Er der noget om snakken? Skulle jeg købe en Tikka i stedet???



Reklamationer???? Hvad skulle gå i stykker???? Der er jo ingen plastic i en S-L.[Big Grin][Big Grin]

Kender en der har 2 stk S-L systemer med 5 piber uden rust eller andre problemer og de er brugt i al slags vejr.

Leveringstid kan dog variere "lidt"[Smile]

Mvh Lars
Mvh Lars
Svar
#11
min S&L Classic brækket en udtrækkerkrog, en uge før vi havde afgang mod tyskland, ned til en våbenbutik i horsens, de ringet der ud, hvorefter butikken spurte om jeg selv kunne køre der ud (ca. 25 km), ja det kunne jeg godt. ankom til S&L fabrik, afleveret våbnet til deres våbensmed, 10 min efter fik jeg det tilbage, og så var den lavet, gik ind på kontoret og vil høre hvad sådan en omgang skulle koste, fik svaret "det skal du ikke give noget for", det kalder jeg service.
Svar
#12
Sidst jeg var i en af jaguargruppens butikker var historien at grunden til at man ikke ønskede S&L på hylderne, at der var for mange fejl på de nye våben - altså kvalitetskontrollen hos S&L er ikke god nok.
I mine øjne er en S&L en god riffel - men jeg kender også en historie om dårlig brunering, fejlmonteret slagstifttype, og har oplevet defekt returstop på bundstykke (ikke ny riffel) - men er andre mærkers rifler fejlfrie...?!

[Image: t3tactical.gif]
Svar
#13
Hmmmm... jeg ville til enhver tid købe en SL... Den er konkurrencedygtig på både pris og kvalitet - sammenlignet med andre rifler i 10-15 K klassen...
Og så får man en riffel med sublim låsegang og topkvali-pibe....

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#14
Jeg købte en ny Victory for ca. 1 1/2 år siden og er godt tilfreds med riflen og de to piber. Opfører sig konsekvent ens ved inskydning efter pibeskift. Jeg har dog ikke haft noget at reklamerer over, så ved ikke hvordan sådan et forløb ville gå.

Riflen har været belagt med rim på vinternattegrisejagt i sverige, drivvåd af dansk efterårsjagt og transporteret hjem til aftørring/oliering i S&L's egen plastikkuffert m/skum etterpå. Ingen probs med brunering herfra.

Tror at de midtjyske kommentarer om S&L bunder i fnidder og ikke selve produktet.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#15
Jeg har afleveret min Victory med en 9,3x62-pibe til udredning af manglende præcision, idet riffelen skyder fint med 6,5x55-pibe.
Aftalen er blevet, at jeg selv skal betale for gildet, hvis ikke der er noget galt, men ellers at fabrikken udbedrer eventuelle fejl. Det synes jeg er meget rimeligt - og det har i hvert fald ikke været svært at få fabrikken til at tage våbenet ind. Indtil videre føler jeg mig i hvert fald taget seriøst og godt behandlet.
Nu håber jeg bare, at der er en god grund til problemet, og at det kan rettes (ud over mere træning af mig)...

Mvh Mads
Svar
#16
Jeg har lige haft en S&L Classic hvor jeg måtte udbedre fritlægning af pibe, aftræk samt bedding http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=22627

Ikke at det er en dårlig konstrueret riffel, den var bare ikke lavet færdig fra fabrikken.

Nu var denne ikke den nyeste og jeg fornemmer at den havde stået nogen tid i butikken, om det på det sennere er forbedret skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke køber en ny S&L i hver uge [Smile]

Den blev solgt da man ikke kunne installere andre piber end S&L, piben var identisk med en Victory blot krympet i låsen, helt sikkert et godt koncept men hiver man den af låsen er der ingen låseknaster i låsen da de sidder i piben

Angående butikkerne har jeg fået samme version som halalauto'en [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#17
Er der nogen som kan fortælle mig hvordan man sætter et billede ind i dette forum ??
Jeg ville bare have vist skudresultatet fra min første skydning her til aften med min nye S&L riffel. Jeg fik testet min jagt ammo fra Riffelpatroner.dk Og det var en fornøjelse at skyde med den riffel. Jeg mangler stadig mine 2 jagt match piber, så det er en brugt 6,5 pibe jeg har skudt med. Den fik jeg billigt hos forhandleren fordi der var lidt urenheder i bruneringen. MEN !! hold da op den kan skyde !!4 skud oven i hinanden og pludseligt bliver et skud man har tabt en cm længere nede til "a big deal".
Det virker .. jeg kan næsten ikke få hænderne ned !!

I relation til start spørgsmålet på tråden, skal det måske lige med at jeg netop har solgt en Tikka T3 Lite. Meget fin og præcis riffel som der jeg ikke kan sige noget dårligt om. Men min oplevelser er at S&L riflen er i en helt anden klasse. [8D]
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Riddersholm

En anden ikke helt uvæsentlig detalje man skal være opmærksom på når man lytter til søforklaringer fra visse Jaguarbutikker, er at Schultz & Larsen for over 10 år siden stoppede ETHVERT salg af Egne produkter til Østjydsk Våbenhandel, og KR. O. Skov. Ligeledes stoppede alt salg til Gamefair for ca 4 år siden. Årsagen til det stoppede salg, var at vi ikke fandt det interesant og seriøst at få solgt voers produkter i den type "discountbutikker" med den begrænsede faglige kompetence og forretningsmoral, der fandtes i disse butikker.
Hvis disse butikker har haft problemer med garanti på Schultz & Larsen produkter, kan det udelukkende være forårsaget af at de ikke har kunnet sælge nye produkter omfattet af nogen garanti. Kort og direkte er disse udtalelser om deres problemer med garanti på vores produkter,enten bevidst løgn, fri fantasi eller en bevidst bagtalelse for at få solgt et produkt som de er i stand til at skaffe.

Når jeg høre disse beskrivelser af udsagn fra disse 3 butikker, kan jeg kun trække på smilebåndet, og tænke på et gammelt ordsprog om "rønnebær der er sure" .
Egentligt har jeg en vis form for medlidenhed med butikker der er nødsaget til at sprede den slags påstande uden hold i virkligheden, for at få solgt deres egne produkter.

Venlig Hilsen
Jørgen Nielsen



Syntes egentlig det er lidt tankevækkende, at S&L rifler er så avancerede, at de ikke kan sælges i disse "discountbutikker", der samlet set vel sælger tusinder af andre rifler årligt uden lignende problemer. I øvrigt butikker, hvor jeg gennem mine efterhånden mange år som riffelnørd har oplevet god og nøgtern rådgvning.

Mvh Søren
Svar
#19
aaaargh... "god og nøgtern rådgivning" hos Kr. O. Skov og Østjydsk ....[Big Grin][Big Grin][:0]

Jeg har handlet mange våben relaterede ting(og adskillige våben) begge steder, og har stort set altid måttet forlade mig på min egen viden omkring det tekniske... Niveauet begge steder er "krejler" kort og godt, og man kan nok gøre gode handler hvis man ved hvad man har med at gøre...

Jeg har haft den tvivlsomme ære at "rede trådene ud" for adskillige både første og andengangskøbere af riffel begge steder...

Det er muligt at de ved en del om våben hos Kr. O. Skov, men de bruger dene viden helt bevidst, og udelukkende med det formål at sælge det de har stående til deres kunder..

De er for længst holdt op med at BS'e mig, men krejlere det er de over en kam...

Jeg kan faktisk give flere "sjove" eksempler:

En bekendt ville gerne købe sin første riffel, og efter en del fedten rundt på nettet og hos N&K, besluttede han at køre turen til Kr.O. Skov, da de der havde mindst 1 eksemplar af hans "ønskeriffel" en Sako 75, i adskillige kalibre...

Vel ankommet konstaterer han at de faktisk har mange både brugte og nye Sako 75, i mange "almindelige" kalibre (.308W, .243, 6,5x55 o.s.v.) Men der står også et brugt eksemplar i .280 Rem ...
Manden får fortalt af sælgeren at det skam er en meget almindelig kaliber i DK, og at det saaaagtens kan lade sig gøre at købe billig trænings-ammo til den........[:0]

.280 Rem er ikke en standard fabriks-kaliber i Sako 75 ... første alvorlige problem!!! .270 er standard...
Sælgeren VED ganske enkelt ikke at riflen med største sandsynlighed er pibet om, med deraf følgende problemer med om kammeret nu også er HELT standard... eller værre..Han er ligeglad, men riflen har stået lææænge på hylderne, og han øjner en chance for at slippe af med den!!!

Heldigvis takkede min bekendte nej, og valgte sin Nye Sako i .308W, og fik den til en fornuftig pris...

En anden bekendt var på udkig efter en Marlin i 45-70, og fik følgende gode og saglige råd: "Det er jo sådan en "john Wayne skyder" den er sikkert meget sjov til dåser og sådan, men det er jo ikke et rigtigt jagtvåben" ... og den har jo en kuglebane som en mortergranat, og duer ikke på over 75 meters afstand.....

Jeg har selv i mine unge dage spurgt til 8x57Js ammo i "østjydsk" og fik der at vide at det var en "oldsag, med alt for ringe ballistik til moderne jagt, køb hellere en ny riffel i f.eks 308W ...[:I]

Jeg har endnu tilgode at handle i en jagtbutik i DK, hvor rigtig god og saglig rådgivning kom i nærheden af niveauet for "sælgersnak"

Just the sad facts.....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#20
Tja så har jeg prøvet at blive rådgivet omkring gensalgsværdi og kaliber valg. Her valgte sælgeren så at fortælle sandheden. En steyer er lidt sværere at sælge end en sauer. Og lad være med at købe en 270win hvis du vil sælge den igen. Osv, osv. Det var god rådgivning hele vejen igennem.(Korsholm) Har dog også været i kløerne hos Østjysk. De solgte mig en tikka t3 300wsm og lovede at man kunne få 5 skudsmagasiner til denne. Det kunne man så ikke.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)