Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Import fra USA
#1
Hej jeg står og skal til at hente et par kikkerter hjem fra USA :-) Jeg har tidligere hørt skræk historier om at det ikke er muligt at få våbendele til DK fra USA efter 9/11, har dette noget på sig?

Er der nogen internet butikker i vi anbefale? Det er Leopold kikkerter jeg vil hente hjem.

Takker på forhånd for hjælpen [Smile]

Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Svar
#2
Brug en anden transportmetode end USPS, så bør der ikke være de store problemer.
USPS ender hos "Pesten" og de vil IKKE transportere våbendele, uanset hvor uanselige de er.. En kammerat har købt "Gun Socks" hos Cabela's. De blev afvist, da det var våbendele... Ordet GUN indgik jo i varebetegnelsen...

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Det lyder godt[Big Grin] Er der nogen der for nylig har fået noget hjem fra USA, der vil anbefale en leverandør af Leopold? Køber i via shopusa eller handler i direkte?[:I]

Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Svar
#4
Hvad mener i om dette? http://www.opticsplanet.net/export.html

Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Svar
#5
Jeg mener ikke noget om andre landes regler, jeg har ofte svært nok ved at forstå alle de danske. [:0]

Eksport restriktioner på våben og andet relateret isenkram er jo et levn fra den kolde krig, og det er ikke blevet mindre aktuelt efter 9/11, men lovgivningen er fra midten af halvfjerdserne.

Send dem en mail, og hør hvad proceduren er for eksport til Danmark, jeg tror ikke du skal regne med, at de ønsker at sende noget til dig uden de har deres røv på det tørre.

Christian

Ps. Har du en Bogø kravlepram [?]
Svar
#6
Ja, jeg har en bogø krvlepram [Big Grin] Hvem spørger?[:I]

Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by fdl

Ja, jeg har en bogø krvlepram [Big Grin] Hvem spørger?[:I]



Ham der havde den før dig [Wink]

Christian
Svar
#8
Hej fdl.
Havde du haft aktiveret din PM, kunne jeg godt have givet dig et par staldtips.
Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)