Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
22-250 vs. 223 rem.
#1
hvor kan man se sammenlignings grafer af de to kalibere.

Lasse
Mvh.LANI



Svar
#2
http://www.norma.cc/htm_files/javapage.htm

mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Lasse Nielsen

hvor kan man se sammenlignings grafer af de to kalibere.

Lasse



Jeg synes valget er let....

22-250 er hurtigere har fladere kuglebane og ødelægger kødet. Ammo er dyr at købe, med mindre du kan lade den selv.

223 er lige knap så dyr, men har alligevel den smule mere energi til råvildtjagt end der er i mindstekaliberen 222 REM (ca. 5 gram tungere kugle + plus lidt mere krudt bagved) Ødelægger ikke kødet i samme grad som 22-250. Billig adgang til træningsammo.....

Jeg ville vælge 223REM hvis det var til jagtlig brug...

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
tak RAN, der er åbentbart en del hensyn at tage....må tænke lidt mere over det.
Mvh.LANI



Svar
#5
Citat:quote:

(ca. 5 gram tungere kugle

[:0]

Du mener grains ik'? [Smile] ellers vil jeg godt se den 8 grams kugle du skruer i din 223'er
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by okj

Citat:quote:

(ca. 5 gram tungere kugle

[:0]

Du mener grains ik'? [Smile] ellers vil jeg godt se den 8 grams kugle du skruer i din 223'er



jeg tror der skulle ha' stået ca 5,0 grams tunge kugle... [Big Grin]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#7
Jo, jeg mener selvfølgelig 0,5 gram.....jeg undskylder tastefejlen...."0," tasterne har ikke været trykket helt i bund...[B)]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
En anden stor fordel ved .223 som "råvildt og småvildtskaliber" er at 223 rifler oftest har en tilpas høj riffel-stigning (1-7" -> 1-9") hvilket betyder at den kan stabilisere en lidt tungere og langsommere kugle som er mere velegnet til råvildtet..

Hvis jeg havde en .223 med f.eks 1-7/9", ville jeg teste de nye Barnes-TSX i 70 grains... Det burde være en nærmest ideel råvildt kugle.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)