Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ballestiktabel - beregning til kikkerter
#21
Tak for hjælpen, Lasse!

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Når du definerer en skydebane i "range" kan du vælge længste afstand, enhed og inddeling. Jeg har f.eks. en 600 m range jeg kalder "Ulfborg" med inddeling for hvert 100 m. En der hedder "Borris" der går til 1200 meter, og en der hedder "Jagt" der går til 400 meter med 25 m interval. Jeg har aldrig skudt 1200 meter i Ulfborg, men det er meget sjovt at se ballistikken på den afstand en gang imellem. Det er dog de to andre jeg oftest bruger.



Jeg har bare et "library" i BORS'en der hedder Ulfborg... [:p] til den ammunition jeg bruger dér.

Ingen tabel påkrævet [:p]

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#23
Det er sku god stil Happy. Du gav også små 10.000,- for den BORS[:p], jeg gav 57 kr. for min App [Big Grin]

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#24
Her: http://www.compufoil.com/index.shtml har de software til "knappen" Demoen virker kun til 25 yards.
Den får OK kritik på diverse forums, men har kun set demo versionen.
Den fulde version koster USd 25

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#25
Tjaaa..

Jeg bruger diverse ballistik-programmer, excel, samt min Brother P-touch label-printer[Wink][Wink][:p]

Så kan man "strække" udprintet så det passer med klikkene.

I øvrigt, så check om jeres klik nu også passer med f.eks. 1/4 tomme på 100 yds .... jeg har nu set adskillige kikkerter hvor klikkene ikke passede når man kom lidt længere ud end 100 m ...

Det er ofte årsagen til at man bøvler med at få kliktabeller til at passe på 600 m banen... eller længere ude...

F.eks. så klikker min Swaro Z6 IKKE "PRÆCIST 1 cm på 100 m" Den klikker 2,2 cm på 200 m ... Det er nemt at teste med nogle præcise streger på et stykke papir ... f.eks. med 10 eller 20 klik på 200 m..
Den ene mm på 100 m opdager man kun med mange klik og MEGET små grupper, men på 600 m ..... eller 800 - 1000 - 1200 i Borris?

Det kan være meget værre på "Hawke" og "Bushnell" ... eller enkelte gamle Zeiss ....[V] Eller min Swaro 6- 24 x 50 ... som har påskriften 1/6" at 100 yds .... visse - vasse... den klikker ret præcist 5 mm på 100 m ... mærkeligt nok ...[:I]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)