Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ballestiktabel - beregning til kikkerter
#20
Forneden i startskærmen er der et tandhjul i midten. Tryk på det, så kommer du ind i opsætningsmenuen hvor du kan indstille enheder under "Output settings". Men ellers vælges mange af enhederne undervejs i hovedmenuen, når du taster det grej du har ind.

Når du definerer en skydebane i "range" kan du vælge længste afstand, enhed og inddeling. Jeg har f.eks. en 600 m range jeg kalder "Ulfborg" med inddeling for hvert 100 m. En der hedder "Borris" der går til 1200 meter, og en der hedder "Jagt" der går til 400 meter med 25 m interval. Jeg har aldrig skudt 1200 meter i Ulfborg, men det er meget sjovt at se ballistikken på den afstand en gang imellem. Det er dog de to andre jeg oftest bruger.

Om din kikkert klikker i cm eller MOA brøker definerer du, lidt ulogisk, under "Firearm", så jeg har en riffel der hedder "Sauer med S&B" og en anden riffel der hedder "Sauer med Leupold". Det er her den store fordel ved iSnipe viser sig, for når du engang har oprettet det grej du bruger af både riffel(kikkert), patron og "skydebane" kan du kombinere dem til at passe med den kombination du bruger på dagen. Hvis du bruger Strelok skal du taste forfra hver gang du skifter én af tingene

Leg lidt med det, så finder du ud af hvor anvendeligt det er. Jeg bruger efterhånden ikke andet.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Beskeder i denne tråd
Ballestiktabel - beregning til kikkerter - af LasseScout - 24-06-2013, 12:54 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)