Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
270win m.kort løb
#1
Jeg har ensauer 202 i kal 270win med en 51 cm pibe. Den er jo temmelig kort. Men hvad ville det bedste kugle valg være samt krudt i sådan en pibe. Har altid haft længere løb. Hvad er præcisionen i en kort pibe?

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by West

Jeg har ensauer 202 i kal 270win med en 51 cm pibe. Den er jo temmelig kort. Men hvad ville det bedste kugle valg være samt krudt i sådan en pibe. Har altid haft længere løb. Hvad er præcisionen i en kort pibe?

A. Westergaard



Præcisionen bliver ikke ringere, af at piben bliver kortere.

En normalt langsom patron mister mindre ved kort pibe end en hurtig, som skal bruge piben til at accelerer i.

Derfor vil jeg forvente, at du får mest ud af en kugle i den tungere ende, som mister mindst hastighed, men stadig har bedre bc.

Risikoen kan være at hastigheden bliver så lav, at der ikke kommer rotation nok på, men det er nok mest i teorien.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#3
Hej West

Jeg ville nu bare vælge kuglevægt og projektiltype udfra de jagtformer du skal bruge den til.

Norma.cc angiver ladedata med MRP og 204 så grundet den korte pibe ville jeg vælge 204. Vælger du for langsombrændende kort får du en mundingsflamme, og får alligevel ikke den ekstra hastighed som tabellerne oplyser ved langsombrændende krudt.

Mvh. Ole
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)