Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Øjenafstand - Optilock
#1
Hej alle

Har underholdt herinde tidligere med mit køb af en Sako 85 Bavarian, som jeg har sat en Zeiss Conquest 3-9x50 på.

Kikkerten er monteret på med en Optilock, og jeg har "hevet" kikkerten så langt tilbage på montagen, som jeg kan.

Når jeg skuldrer riflen føles øjenafstanden bare ikke rigtig, og jeg skal ligesom hver gang kompensere med at flytte hovedet en godt og vel en cm tætter på.

Kan man ikke få en "forlænger" til baserne, eller noget i den stil, så man kan komme tættere på, eller skal man bare lære at leve med det?

Tak

Karoma

Min næste skal være en 243'er...
Min næste skal være en 243'er...
Svar
#2
Hej

Prøv at kigge lidt her!
http://www.sako.fi/pdf/specs/Optilockbase.pdf

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#3
Det lyder som om du skal have fat i et sæt Optilock Extended baser.

Hilsen JM
Svar
#4
Æhhh. det ser ud til, I har ret.

Tak for info:-)

K

Min næste skal være en 243'er...
Min næste skal være en 243'er...
Svar
#5
jeg fik mine baser vendt så skruerne kom til at sidde på den anden side det gav en del mere baglæns der er så noget med at rekylstoppet skal slås forsigtigt ud med en dorn og sættes omvendt i igen men det kan lade sig gøre og der er ingen problemer med at patronerne går på når du trækker dem ud ihvertfald ikke på en tikka m595 308
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by noerskov76

jeg fik mine baser vendt så skruerne kom til at sidde på den anden side det gav en del mere baglæns der er så noget med at rekylstoppet skal slås forsigtigt ud med en dorn og sættes omvendt i igen men det kan lade sig gøre og der er ingen problemer med at patronerne går på når du trækker dem ud ihvertfald ikke på en tikka m595 308



Nu står der Sako ikke Tikka!

Hilsen JM
Svar
#7
Mine sad også omvendt indtil i går - men nu fik den så lige en anden kikkert [:p]

Den med tappen skal jo bare sidde forrest

[Image: t3tactical.gif]
Svar
#8
ja men mon ikke det kan lade sig gøre på en sako også det vil jeg næsten tro
Svar
#9
halvautomat vi flyttede tappen for at få ringene til at sidde midt på kikkerten :-) men teoretisk set kan det være ligemeget syntes bare det så bedst ud sådan men mine er også blevet vendt rigtigt igen da jeg fik min nye leupold
Svar
#10
Noerskov, det kan man ikke på en Sako. De er koniske og ikke parallelle som på Bilka modellen [Wink]

Hvis det er den forreste der er i vejen og det er en short du har på din .308w, så byt den til en long. Ellers en extd.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#11
ok så lærte jeg lidt idag :-) jeg er nu udemærket tilfreds med min gamle m595 men jo de nye tikkaer kan godt minde lidt om noget fra bilka :-) (nu får jeg nok hug)
Svar
#12
er du sikker på at skæfte ikk er for langt

Littlebear
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)