Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
YE - Young enterprise
#1
Jeg går på andet år på HHX, og vi fik i dag stillet til opgave, at lave et produkt, som aldrig er set før, eller en forbedring af eksisterende produkter.
Derfor tænkte jeg at der måske var nogle af jer der gik rundt med noget i tænkte der irriterede jer i forbindelse med jagt, anden hobby eller bare gennerelt i hverdagen, som vi kunne prøve at forandre, og lave et produkt ud af.
Vi er delt op i grupper, og skal i forbindelse med opgaven konkurrere med andre skoler, og hvis vores produkt er godt nok, kan vi kvalificere os til FM, DM og videre til VM.
-Vil gerne høre så mange idéer som muligt, alle idéer er velkomne, store som små.

Mvh Mikael
Mvh Mikael
Svar
#2
Prøv at opfinde en messing magnet, den skal nok blive populær på alverdens skydebaner....

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#3
Hej Lani
Hvad skulle denne Messing Magnet gøre ?

Mvh Mikael
Mvh Mikael
Svar
#4
Den skulle samle afskudte patronhylstre op på en nem måde. Den måde det foregår på nu er at man kravler rundt på sine knæ og samler dem op med fingrene...det er en pest, især på en skydebane hvor der skydes med automatvåben [B)]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#5
Nu er det jo mest visse typer der skyder med automatvåben[Big Grin][Big Grin][:I]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#6
Så lav handsken til drivjagt, vor pegefingerdelen sidder på riffelen.

Altså så man hurtigt kan skyde, uden at fingeren er kold og stiv.

Jeg har lavet mig en prototype, men den kunne sikkert forbedres.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#7
Et apparat, som sætter mænd i stand til at forstå kvinder, ville sikkert være en succés.

....eller en hund, der instinktivt lystrer.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#8
Hvad med en computer der er til at finde ud af og ikke går i stykker hele tiden
Svar
#9
Et Mekka meter.

Det er en kompas dims der hele tiden peger mod Mekka og som kan væves ind i et tæppe.

Dem bør der kunne sælges nogen milliarder af..........[:o)]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
Max: Det var da alligevel det bedste forslag, jeg længe har hørt.
Det kan sælges - det kan eksporteres til alverdens lande.
De behøver ikke engangblive fornærmede over det - det er kun med med til at de rettroende også bliver retvisende... ;-)
Det bliver en reel udfordring, at udtænke en markedsføringsplan, der indeholder både segmentering, targeting og positionering, for slet ikke at nævne udarbejdelsen af kontaktparametre, der ikke fornærmer målgruppen.

Det kna muligvis også laves i en mobilversion, der ikke fylder ret meget - et slags rejsebedetæppe ...
Og der kan muligvis laves i en variant, der bruges som sengetæppe på en futonseng - markedssegment: FENG SHUI interesserede.. ;-)

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#11
Der er i for sent ude, det er allerede opfundet http://www.alibaba.com/product-gs/233883767/prayer_rug_with_compass.html

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by PeterE

Der er i for sent ude, det er allerede opfundet http://www.alibaba.com/product-gs/233883767/prayer_rug_with_compass.html

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]



Nej, det er nemlig ikke opfundet endnu. Det er et almindeligt kompas og så kræves der at du ved hvor du er henne og du skal kende kompaskursen til Mekka.

Jeg vil opfinde et kompas der peger mod Mekka, uanset hvor henne du er. Så behøver du ikke medbringe en globus på elgjagten for at få bedetæppet lagt rigtigt i forhold til jagttårnet og Mekka. Det klarer tæppet nemlig selv.
Meeeen, jeg forestiller mig at placere en kæmpestor magnet nede i Mekka som noget af det første indledende forsøg.[^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Meeeen, jeg forestiller mig at placere en kæmpestor magnet nede i Mekka som noget af det første indledende forsøg.[^]

--
mvh M@X 2.0[/green]
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



...tror sku ik de lukker dig ind [Big Grin]

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand

Hvis man leger med tis så brænder man i sengen!!![/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#14
http://www.youtube.com/watch?v=CZ9Xt2S6rqc [8D]

[Image: t3tactical.gif]
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

http://www.youtube.com/watch?v=CZ9Xt2S6rqc [8D]



Ja, så skal den bare laves lidt simplere, procuceres i Kina og kunne sælges for 4,95 når den skal kunne væves ind i et tæppe [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by PeterE

Der er i for sent ude, det er allerede opfundet http://www.alibaba.com/product-gs/233883767/prayer_rug_with_compass.html

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]



Nej, det er nemlig ikke opfundet endnu. Det er et almindeligt kompas og så kræves der at du ved hvor du er henne og du skal kende kompaskursen til Mekka.

Jeg vil opfinde et kompas der peger mod Mekka, uanset hvor henne du er. Så behøver du ikke medbringe en globus på elgjagten for at få bedetæppet lagt rigtigt i forhold til jagttårnet og Mekka. Det klarer tæppet nemlig selv.
Meeeen, jeg forestiller mig at placere en kæmpestor magnet nede i Mekka som noget af det første indledende forsøg.[^]



Af messing?[Big Grin]

I øvrigt burde det ikke være teknisk svært at lave sådan en funktion. Min umiddelbare tanke er der er 2 løsningmoddeler.

Med moderne smart phones kan man få sin placering i verden ret hurtigt... Så via mobil nettet kan man finde sin position i verden og mekkas position er kendt, en lille computer regner kompas retningen ud(og tager selvfølgeligt højde for magnetisk og geografisk nordpol er ikke er ens) computeren finder ud af hvilken retning tæppe peger via et indbygget compas og viser nu i hvilken retning tæppet skal drejes....voila. Dette kan i øvrigt også laves til en app på en iphone/android.

Det kan selvfølge være svært at få mobil dækning hvis man er kamel driver i sinai ørknen, så man kan lave en udvidet model der køre på gps i stedet for, ellers sammme princip.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Christensen

Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by PeterE

Der er i for sent ude, det er allerede opfundet http://www.alibaba.com/product-gs/233883767/prayer_rug_with_compass.html

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]



Nej, det er nemlig ikke opfundet endnu. Det er et almindeligt kompas og så kræves der at du ved hvor du er henne og du skal kende kompaskursen til Mekka.

Jeg vil opfinde et kompas der peger mod Mekka, uanset hvor henne du er. Så behøver du ikke medbringe en globus på elgjagten for at få bedetæppet lagt rigtigt i forhold til jagttårnet og Mekka. Det klarer tæppet nemlig selv.
Meeeen, jeg forestiller mig at placere en kæmpestor magnet nede i Mekka som noget af det første indledende forsøg.[^]



Af messing?[Big Grin]

I øvrigt burde det ikke være teknisk svært at lave sådan en funktion. Min umiddelbare tanke er der er 2 løsningmoddeler.

Med moderne smart phones kan man få sin placering i verden ret hurtigt... Så via mobil nettet kan man finde sin position i verden og mekkas position er kendt, en lille computer regner kompas retningen ud(og tager selvfølgeligt højde for magnetisk og geografisk nordpol er ikke er ens) computeren finder ud af hvilken retning tæppe peger via et indbygget compas og viser nu i hvilken retning tæppet skal drejes....voila. Dette kan i øvrigt også laves til en app på en iphone/android.

Det kan selvfølge være svært at få mobil dækning hvis man er kamel driver i sinai ørknen, så man kan lave en udvidet model der køre på gps i stedet for, ellers sammme princip.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?



Hvem sagde messing ?

Men tag nu lige og læs de foregående 2 indlæg inden du kloger dig.

Den app er allerede lavet.

Kom nu i stedet med en simpel løsning der kan køre uden batteri så kameldriveren ude i ørknen osse kan bruge den om 1 måned.

Du plejer jo at have en mening, osse om ting du ikke ved noget om [Big Grin] SLASK

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by Christensen

Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by PeterE

Der er i for sent ude, det er allerede opfundet http://www.alibaba.com/product-gs/233883767/prayer_rug_with_compass.html

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]



Nej, det er nemlig ikke opfundet endnu. Det er et almindeligt kompas og så kræves der at du ved hvor du er henne og du skal kende kompaskursen til Mekka.

Jeg vil opfinde et kompas der peger mod Mekka, uanset hvor henne du er. Så behøver du ikke medbringe en globus på elgjagten for at få bedetæppet lagt rigtigt i forhold til jagttårnet og Mekka. Det klarer tæppet nemlig selv.
Meeeen, jeg forestiller mig at placere en kæmpestor magnet nede i Mekka som noget af det første indledende forsøg.[^]



Af messing?[Big Grin]

I øvrigt burde det ikke være teknisk svært at lave sådan en funktion. Min umiddelbare tanke er der er 2 løsningmoddeler.

Med moderne smart phones kan man få sin placering i verden ret hurtigt... Så via mobil nettet kan man finde sin position i verden og mekkas position er kendt, en lille computer regner kompas retningen ud(og tager selvfølgeligt højde for magnetisk og geografisk nordpol er ikke er ens) computeren finder ud af hvilken retning tæppe peger via et indbygget compas og viser nu i hvilken retning tæppet skal drejes....voila. Dette kan i øvrigt også laves til en app på en iphone/android.

Det kan selvfølge være svært at få mobil dækning hvis man er kamel driver i sinai ørknen, så man kan lave en udvidet model der køre på gps i stedet for, ellers sammme princip.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?



Hvem sagde messing ?



Det gjord lani tidligere i tråden... Det var en reference i at forsøg på at være morsom... I professionel comedy kaldes det vist et call back hvis vi skal blive tekniske[Wink]

Citat:quote:

Men tag nu lige og læs de foregående 2 indlæg inden du kloger dig.

Den app er allerede lavet.

Kom nu i stedet med en simpel løsning der kan køre uden batteri så kameldriveren ude i ørknen osse kan bruge den om 1 måned.


Solceller [Wink] Men det lyder som en udfordring?

Btw. simple løsning kom fra en mand der foreslog en bygge en magnet i Mekka så stor at en kompas nål reagerede på den i stedet for på jordens poler[:0] Må jeg forslå vi flytter nordstjernen mens vi er i gang?

PS. Må jeg afgive et tilbud på udførslen? Jeg hyre Stein Bagger til at holde regnskab og Kurt Thorsen som projekt leder[Big Grin]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#19
Som sædvanlig sprang du let og elefant hen over det faktum at du foreslog en apps som allerede var linket OG kommenteret.

"Callback" for dig der åbenbart er professionel "stå opper" [:o)]

Magneten i Mekka var "skæg"

"snottet" kom fra dig. Skal vi ikke holde det hver for sig [8)]

og kom så med en løsning på "Mekkameteret" uden elektronik og til, skal vi sige under 10 kr.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Som sædvanlig sprang du let og elefant hen over det faktum at du foreslog en apps som allerede var linket OG kommenteret.


Nogen grund til at forsøge at slagte mig fordi jeg over så en ting i en tråd?

Citat:quote:

"Callback" for dig der åbenbart er professionel "stå opper" [:o)]

Magneten i Mekka var "skæg"


Det var mit svar vist også hvis du nu læser mellem linierne. Men jeg har hørt at alderen godt kan sløre synet[Wink]

Citat:quote:

"snottet" kom fra dig. Skal vi ikke holde det hver for sig [8)]


Åbenbart ikke siden du er godt i gang med at blande det sammen. Har lidt svært ved at forstå hvorfor du er ude på at slagte mig fordi jeg kom med et løsningsforslag? Har du en dårlig dag?

Citat:quote:

og kom så med en løsning på "Mekkameteret" uden elektronik og til, skal vi sige under 10 kr.


M@x før var det en simpel løsning nu er det uden elektronik. Det har jeg vist aldrig påstået jeg kan... Til gengæld ville jeg gerne se dit forslag til noget der virkede og opfyldte dine egne krav?[:o)]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)