Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
urimeligt dyrt.
#1
Min hanhund har ikke spist i flere dage og ligger bare i hundegården og hyler, så jeg ved godt hvad der er i nabolaget.
I søndags kl. 11.00 var der en der lukkede ham ud af hundegården - det tog ikke ret lang tid inden han var væk - kl. 15.00 blev af afhentet på dyreinternatet. (han er en jagthund der går gennem revl og krat - han går IKKE med halsbånd, vil ikke risikere han sidder fast)
Priser:
Dyreinternat: 1110,- OK
Bøde: 3000,- ikke ok - (hunden er chippet/øretatoveret, det tager 2 minutter at slå op i registeret for at finde ejeren)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#2
Vis mig din hund og jeg skal fortælle hvem du er[Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
[Image: cowboy_chewing_small.gif]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#3
Som jeg husker det, er det 1000,- for at stikke af, 1000,- for ikke at bære hundetegn og 2000,- for ikke at være chippet/tatoveret. De sidste 1000 er nok til Falck for at køre den på internatet.
Et halsbånd med en sikkerhedslås og et skilt med dine data havde nok bragt det ned på en flaske rødvin [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Som jeg husker det, er det 1000,- for at stikke af, 1000,- for ikke at bære hundetegn og 2000,- for ikke at være chippet/tatoveret. De sidste 1000 er nok til Falck for at køre den på internatet.
Et halsbånd med en sikkerhedslås og et skilt med dine data havde nok bragt det ned på en flaske rødvin [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



enig

og så vidt jeg ved har claus ikke fået bøden endnu så lad os nu se hvad den er på.

og jeg har sgu ikke noget imod at det er dyrt hvis de stikker af.
skal ærligt indrømme at jeg har et stykke jagt hvor nabojægerne klager over en strejfende hund. ejerens forsvar : jammen den gør ikke dyrrene noget den kan jo ikke fange dem [xx(]

hvis jeg kan fange den hund ryger den fluks på internatet og har den hunde tegn på smider jeg det a h til så det koster lidt ekstra.
lyder måske lidt hårdt men det er jo det eller en anonce i avisen og.......... så hellere betale lidt hvis det var min hund.

ved godt det lyder hårdt men folk skal sgu holde deres dyr på ejen grund om det værre sig hunde, katte eller fisk.

det er min holdning

ps har stadig en on going diskution med claus ( den gamle ) om den hund tilhøre ham eller mig

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#5
Du kan vist ikke finde noget sted i loven, hvor der står katte skal være på egen grund [Wink]

Hvor er jeg glad for at bo et sted, hvor alle kender alle hunde og ved hvor de hører til. Ikke at mine egne render løst rundt. Men det er der andre i byen der gør. Specielt hanhundene.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Wannabe

Du kan vist ikke finde noget sted i loven, hvor der står katte skal være på egen grund [Wink]



det kan du lige tro jeg kan. ALLE dyr skal holdes på ejers gtund hvis de ikke er i snor

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Wannabe

Du kan vist ikke finde noget sted i loven, hvor der står katte skal være på egen grund [Wink]

Hvor er jeg glad for at bo et sted, hvor alle kender alle hunde og ved hvor de hører til. Ikke at mine egne render løst rundt. Men det er der andre i byen der gør. Specielt hanhundene.



Kære Wannabe

Direkte sakset.

Bekendtgørelse af lov om mark- og vejfred

(Mark- og vejfredsloven)

Herved bekendtgøres lov om mark- og vejfred, jf. lovbekendtgørelse nr. 818 af 11. december 1987 med de ændringer, der følger af § 10 i lov nr. 1082 af 20. december 1995, § 11 i lov nr. 232 af 2. april 1997, § 45 i lov nr. 431 af 6. juni 2005, § 3 i lov nr. 536 af 24. juni 2005 og § 62 i lov nr. 538 af 8. juni 2006:

Kapitel I

Almindelige bestemmelser

§ 1. Enhver er pligtig til på alle årets tider at holde sine husdyr på sit eget.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#8
Hehe ja den kender jeg. Husdyr er i lovens forstand køer, grise osv. Katte er kæledyr (og heller ikke pelsdyr som også er nævnt specifikt). Hunde har med tiden fået deres egen særlov, da de heller ikke er husdyr.

Så længe der ikke er en dom i dette emne der kan danne præcedens for fremtidige love og domme må katte gerne rende frit omkring. Der kan naturligvis kræves erstatning osv hvis de ødelægger noget, jeg tror det er udspecificeret der i, hvor katte også står specifikt nævnt.

Men nej, husdyr er de altså ikke.

Mvh Mette
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Wannabe

Så længe der ikke er en dom i dette emne der kan danne præcedens for fremtidige love og domme må katte gerne rende frit omkring.

Men nej, husdyr er de altså ikke.

Mvh Mette



Den kommer du vist til at æde i dig igen.

I loven er alle tamme dyr, husdyr.
Svar
#10
I så fald var det jo ikke nødvendigt at uddybe med eksempelvis Stk 2 her:
§ 1. Enhver er pligtig til på alle årets tider at holde sine husdyr på sit eget.
Stk. 2. Under husdyr henregnes pelsdyr, som er opdrættet i fangenskab, og tamkaniner. Såfremt et i fangenskab opdrættet pelsdyr undslipper og ikke indfanges inden 2 måneder, anses det som vildt. Afkom, der følger moderdyret, er underkastet de for dette gældende bestemmelser.


Hvis det forholdt sig som du siger ville tamkaniner jo også være et husdyr [Wink]

Her er katte specifikt nævnt (og ikke under husdyr)
§ 14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer.

Så jeg spiser ingenting før du kan vise mig en dom i sagen [Wink]

Jeg ved godt der er mange meninger om denne sag, men når ingen domstol endnu har forholdt sig til sagen kan loven tolkes frit. Og vi tolker den jo så meget forskelligt.
Svar
#11
kære mette mon ikke kattens værn ved hvad de snakker om . her er det meget godt beskrevet så de fleste burde kunne forstå at også katte skal holdes på ejen grund . http://www.kattens-vaern.dk/?side=47

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#12
Nej desværre. Og det burde de ellers, men de tolker lige så meget som du og jeg.
Grunden til, at jeg holder sådan fast i min mening (altså udover at jeg er fantastisk irriterende at diskutere med generelt) er, at jeg har en veninde, der "på trods" af lovgivningen ikke kan få en sag stablet på benene ang. en fritgående hankat der overpisser hendes udendørsarealer. Argumentet: Fordi loven er tolkbar og ingen åbenbart har lyst til at træffe en afgørelse i sagen.

Netop fordi jeg (efterhånden) ved, jeg er alt for vedholdende for mit eget bedste, går jeg gerne med på at være "enige om at være uenige" [Wink]
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Wannabe

Nej desværre. Og det burde de ellers, men de tolker lige så meget som du og jeg.
Grunden til, at jeg holder sådan fast i min mening (altså udover at jeg er fantastisk irriterende at diskutere med generelt) er, at jeg har en veninde, der "på trods" af lovgivningen ikke kan få en sag stablet på benene ang. en fritgående hankat der overpisser hendes udendørsarealer. Argumentet: Fordi loven er tolkbar og ingen åbenbart har lyst til at træffe en afgørelse i sagen.

Netop fordi jeg (efterhånden) ved, jeg er alt for vedholdende for mit eget bedste, går jeg gerne med på at være "enige om at være uenige" [Wink]



Her er sagen jo klar og der behøves ikke stables nogen sag på benene.

Advar ejeren direkte eller i et på egnen dækkende dagblad og skyd derefter katten.
Længere er den ikke.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)