Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gåsejagt for første gang
#1
Hey..

Blot dele min glæde med jer at jeg skal prøve at skyde gæs for første gang ved aftentræk....spændende at se hvad det er for noget..
Jeg har patroner i str. 1 og 2 som jeg tror er ok... ved osse godt at gæs er utrolig sky, og at de er skudstærke, og megastore når de kommer flyvende helst 20 - 25 meters afstand.
Tager noget camouflage net og så ser jeg hvad det bliver til..
Nogle herinde der osse skal på gåsejagt?

JBG.
Svar
#2
ja smutter til sverige i morgen og kommer hjem mandag
Svar
#3
Hvordan gik trækket...?
Var selv ude i går aftes, så masser ef gæs, men ingen var på skud hold.[V] Prøver igen til aften.[Smile]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#4
Det samme her - var ude hele dagen i går - så massser af grågæs - men de opførte sig aldeles usportsligt og fløj alt for højt...

Om morgene trak de på en mark, der lå 500 meter væk. DA jeg tænkte de nok ville komme samme vej tilbage på aftentrækket, satte jeg mig derover... men om aftenen trak de på den første mark ...øv! :-(

Men vi fik da kaldt 2-3 flokke gæs ind over på aftentrækket med kaldet - men de fortrak inden de kom på skudhold... de nærmeste var vel omkring 50 meter oppe...

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Hey...
Desværre ingen gæs på skud hold, men hold k... hvor der var mange gæs...jeg tror det var for godt vejr, men til gengæld var det en fantastisk aften hvor jeg så masser af fuglevildt - bestemt ikke kedeligt at se.. var nede ved Kammerslusen nær Ribe...
Har fundet ud af at jeg skal have en kikkert med...så "sort sol" den største jeg nogen sinde har set - det var vildt imponerende..
Glæder mig igen til næste tur... når der kommer mere blæst...
Og så skal jeg have købt noget camouflage til mit hvide blegansigt..hehe..
Har tænkt på at hvis man skal bruge comouflage så skal det nok ikke bæse for meget dernede ved Kammerslusen...
Svar
#6
Dernede skal du bare ned i grøfterne og dækkes til sammen med hunden... ;-)
Hvor plejer du at sidde? Hvis du har kort til Ribes stykker, kan vi evt. mødes dernede en dag og spejde efter gæssene?

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
Var på den ellers sikre gåseplads i morges.... Det er ikke altid vi kan få gæssene til at slå på vores lokkere - men vi ser næsten altid 4-500 i forskellige flokke! Til morgen var der næsten ingen aktivitet! Vi så 2 flokke.... Meget meget mærkeligt!!

Lokation: Nissum fjord
Svar
#8
De er nok taget afsted.... Såsker der ikke mere før hen midt i november... :-)

Sidste år var markerne omkring Ribe læsset til med grågæs indtil 2 dage før premieren... så fløj de allesammen (næsten) videre....

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#9
De er bare taget til Nordjylland her er de i tusindvis
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)