Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hunløve jagt Sydafrika
#1
Er der nogen der kan sige mig om det er en spændende jagt på hunløve i sydafrika, eller om jeg skulle tage en vandbøffel jagt i argentina i stedet for løven???

(svar kun på det hvis du/dig har prøvet det selv)

Mvh Storvildt Jægerne Fra Thy
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#2
Det må vel komme an på, om du er allergisk overfor kattehår? Og hvor meget plads du har på din trofævæg?

Det er nok nemmere at lokke konen til at have et løveskind liggende på stuegulvet end en hovedmoteret bøffel...;-)
(hvis altså du er typen, der kan lide at have dine jagttrofæer fremme....)

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by ran
Det må vel komme an på, om du er allergisk overfor kattehår? Og hvor meget plads du har på din trofævæg? Det er nok nemmere at lokke konen til at have et løveskind liggende på stuegulvet end en hovedmoteret bøffel...;-) (hvis altså du er typen, der kan lide at have dine jagttrofæer fremme....) .....nu certificeret indianer...med license to kill... :-) Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)

Jamen jeg har skam en hovedmoteret bøffel fra afrika på vægen, men det bliver sku ikk noget konen skal bestemme [Wink]

Mvh Storvildt Jægerne Fra Thy
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#4
Sådan Jensen [Big Grin]

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#5
Hej K. Jensen
Jeg synes du skal tage over til Argentina og skyde den vandbøffel i stedet for, at aflive disse "Can Lions" eller Mickey Mouse Løver i sydafrika, for jagt det er det ikke.
Og alt den fortvivelse om hvad du evt. skal skyde en overpruduktions hun løve med, er helt ude i hampen. Brug Farmeren cal. 243 win, det den aflivning. Og betal med glæde de 30.000 rand for denne dyrlæge gerning.
MVH Jens Peter
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Jens Peter Jensen

Hej K. Jensen
Jeg synes du skal tage over til Argentina og skyde den vandbøffel i stedet for, at aflive disse "Can Lions" eller Mickey Mouse Løver i sydafrika, for jagt det er det ikke.
Og alt den fortvivelse om hvad du evt. skal skyde en overpruduktions hun løve med, er helt ude i hampen. Brug Farmeren cal. 243 win, det den aflivning. Og betal med glæde de 30.000 rand for denne dyrlæge gerning.
MVH Jens Peter



Hej jens peter
det er ikk som du tror over alt i sydafrika med løve jagt nogen steder kan du få en kanon jagt ud af det, 243win ahhhh ved nu ikk helt om det ville være en god ide! man ved aldrig om den kunde finde på at angrib så heller en BIG STICK [8]

Mvh Storvildt Jægerne Fra Thy
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#7
Hej igen K. Jensen
Du indledede denne tråd med at spørge om det er en spændende jagt på hunløve i sydafrika, (og jeg har givet dig svaret herpå)

Dernæst skriver du i parantes at man kun skal svare på det, hvis man har prøvet det selv.
Dem der har skudt disse Canned Lions (Mickey Mause løver) svaret sku da ikke på dit spørgsmål.
MVH Jens Peter
PS. Jeg har besøgt flere af de Løvefarme som producerer disse løver.
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#8
K. Jensen,

katte har tyndt skin (i modsætning til mange af de andre dyr i Afrika) og kan aflives med næsten hvad som helst.

Du skal dog ikke tro på, at det er vilde dyr du kommer til at jage. Hvis det er til at betale, er de sikkert lukket ud af buret samme dag og kan endda have fået en berolignede indsprøjtning så de ikke går for langt væk. Det er så langt fra jagt som det kan komme.

Den professionelle hunter vil få det til at lyde som om det er et lykketræf, men du vil sikkert kun se den ene løve i området. Et klart tegn på at det er en dåseløve.

Som jæger bør man tage afstand fra at støtte den slags såkaldte jagt, da det kun skader jægernes omdømme at bifalde den desværre udbredte dåseløveaflivning i det sydlige Afrika, blot for at få et trofæ som ingen rigtig jæger kan være reelt stolt over at have nedlagt.

Nu ved jeg godt at jeg ikke er kvalificeret til at svare på dit indlæg, da jeg som du måske har gættet ikke har skudt dåseløver.

mvh

hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by hjemmeladeren

K. Jensen,

katte har tyndt skin (i modsætning til mange af de andre dyr i Afrika) og kan aflives med næsten hvad som helst.

Du skal dog ikke tro på, at det er vilde dyr du kommer til at jage. Hvis det er til at betale, er de sikkert lukket ud af buret samme dag og kan endda have fået en berolignede indsprøjtning så de ikke går for langt væk. Det er så langt fra jagt som det kan komme.

Den professionelle hunter vil få det til at lyde som om det er et lykketræf, men du vil sikkert kun se den ene løve i området. Et klart tegn på at det er en dåseløve.

Som jæger bør man tage afstand fra at støtte den slags såkaldte jagt, da det kun skader jægernes omdømme at bifalde den desværre udbredte dåseløveaflivning i det sydlige Afrika, blot for at få et trofæ som ingen rigtig jæger kan være reelt stolt over at have nedlagt.

Nu ved jeg godt at jeg ikke er kvalificeret til at svare på dit indlæg, da jeg som du måske har gættet ikke har skudt dåseløver.

mvh

hjemmeladeren



har snakke med rigtig mange jagtrejse selskaber om løvejagt i sydafrika og de siger alle sammen det samme at løve jagten er ikke som det var få 5 til 10 år siden, idag kan man få en kanon opblevese med løve jagt i sydafrika til billig penge, og jagten foregår på 5.000 til 17.000 ha ca. som sagt er alle ikk født med en gul ske i røven! (alt jagt i sydafrika er hegns jagt)

Mvh Storvildt Jægerne Fra Thy
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#10
Citat:quote:

har snakke med rigtig mange jagtrejse selskaber om løvejagt i sydafrika og de siger alle sammen det samme at løve jagten er ikke som det var få 5 til 10 år siden, idag kan man få en kanon opblevese med løve jagt i sydafrika til billig penge, og jagten foregår på 5.000 til 17.000 ha ca. som sagt er alle ikk født med en gul ske i røven! (alt jagt i sydafrika er hegns jagt)



Ja, selvfølgelig siger et bureau som har løve"jagt" på menuen at det er storslået jagt. Alt andet vil jo være ødelæggende for foretningen. Og naturligvis er langt det meste jagt i sydafrika under hegn, men dyrene er altså ikke opdrættet i fangeskab og halvtamme for at blive lukket ud den dag de skal skydes. De løver har aldrig levet vildt - det er jeg helt sikker på. Tilfældigvis spiste jeg middag med den sydafrikanske highkommissioner til Rwanda her til aften og han bekræftede at det er sådan det foregår. Løveopdrætterne har tjent formuer på at sælge disse dåse-trofæløver - primært til amerikanere. Han nævnte dog også at det kun er et spørgsmål om tid før det atter bliver forbudt. Det tager dog tid at processe loven da den skal ud til høring og der er naturligvis stærke interesser hos opdrætterne og deres kumpaner til at beholde status quo.

mvh
hjemmeladeren

PS: i øvrigt har det ikke en skid at gøre med hvor godt man er ved muffen. Der er jo ingen der siger at man absolut SKAL skyde løver. Jeg vil da langt hellere bruge de penge (det er jo trods alt heller ikke gratis at skyde en dåseløve) på noget rigtig jagt som jeg kan stå ved overfor mig selv og andre.
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#11
Citat:quote:

det er jo trods alt heller ikke gratis at skyde en dåseløve

[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Nej så hellere skyde en dåseøl[:o)][B)]

Det andet er da så langt fra jagt som man overhovedet kan komme[xx(][xx(][xx(]
Men måske man kan kalde løven ind på skudhold hvis man får dens navn fra dyreparken hvorfra den kommer[Big Grin][Big Grin][:o)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#12
Det bliver en Micky Mouse Løve du får lov at skyde - nøjagtigt som JPJ skriver.

Selvom du har 17.000 hektar at jage på så kan de "baite" løven til at blive indenfor et begrænset område.

Så kan PH´en bruge et par dage på at vise dig nogle spor og fortælle dig om svære og farlige jagter, hunløven er den vagtsomme jæger, yada, yada, yada, bla. bla. bla.
Og så tilsidst får du lov at pürsche dig ind på en mæt flok sovende løver og skyde dit "trofæ"

Så får du et billede af dit trofæ og kan fortælle kammeraterne om den livsfarlige bedrift.

Hvis du ellers kan ramme overdentligt på 70-100 meters afstand så er det såmænd ikke sværere eller farligere end at snige sig ind på og skyde en fasan med fugleinfluenza.

De tager røven på dig - og dine penge
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by heb

Det bliver en Micky Mouse Løve du får lov at skyde - nøjagtigt som JPJ skriver.

Selvom du har 17.000 hektar at jage på så kan de "baite" løven til at blive indenfor et begrænset område.

Så kan PH´en bruge et par dage på at vise dig nogle spor og fortælle dig om svære og farlige jagter, hunløven er den vagtsomme jæger, yada, yada, yada, bla. bla. bla.
Og så tilsidst får du lov at pürsche dig ind på en mæt flok sovende løver og skyde dit "trofæ"

Så får du et billede af dit trofæ og kan fortælle kammeraterne om den livsfarlige bedrift.

Hvis du ellers kan ramme overdentligt på 70-100 meters afstand så er det såmænd ikke sværere eller farligere end at snige sig ind på og skyde en fasan med fugleinfluenza.

De tager røven på dig - og dine penge



okay så skyder du din fasan, og jeg tager en hunløve jagt [8] hvis du har råd til en fasan jagt????

Mvh Storvildt Jæger Fra Thy
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#14
Jeg vil dig intet dårligt, men her har du lidt fakta.

http://www.jensensafaris.com/Fokus126.htm
Svar
#15
K Jensen jeg forstår ikke hvorfor du har oprettet dine 2 tråde ang. kaliber valg og løvejagt.

Kaliberen havde du jo på forhånd bestemt skulle være din 9,3x62 og alligevel spørger du om råd.

Bagefter en tråd om løvejagt, hvor du helt klart og tydeligt får fortalt at i SA er det dåseløver og alligevel bliver du ved med at argumentere for at tage afsted.

Så gør det dog for fanden og lad være med at spilde andres tid med den gang ævl

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

K Jensen jeg forstår ikke hvorfor du har oprettet dine 2 tråde ang. kaliber valg og løvejagt.

Kaliberen havde du jo på forhånd bestemt skulle være din 9,3x62 og alligevel spørger du om råd.

Bagefter en tråd om løvejagt, hvor du helt klart og tydeligt får fortalt at i SA er det dåseløver og alligevel bliver du ved med at argumentere for at tage afsted.

Så gør det dog for fanden og lad være med at spilde andres tid med den gang ævl

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben



Har du prøvet løvejagt? få hvis ikk kan jeg ikk bruge dit svar til noget Schönauer!

Mvh Storvildt Jæger Fra Thy
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#17
Nej, det er helt klart[Wink]

Du kan faktisk ikke bruge nogle af svarene til noget.
Der er ingen der giver dig det svar du vil ha'[Wink]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Nej, det er helt klart[Wink]

Du kan faktisk ikke bruge nogle af svarene til noget.
Der er ingen der giver dig det svar du vil ha'[Wink]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben



det tager jeg som et nej du har ikk rigtig prøvet noget, du er ikk i samme kaliber som min omgangskreds så vi to har ikk så meget at snakke om!
hav det godt Schönauer.

Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#19
Åhhhh gud.

Nej jeg har ikke været på hunløvejagt, og kommer det heller aldrig. Hvis du har lyst til at købe en hunløvejagt i SA, så synes jeg helt ærligt bare du skal gøre det, og komme afsted! Du kan høre, at der er ikke er meget konkurrence om pladserne på sådan en jagt fra de andre brugere herinde [Wink]

Dertil skal det siges at du skal kunne tage de svar der nu måtte komme på dine spørgsmål. - Ikke nogen grund til at sige noget grimt når blot folkene hjælper dig og forklarer hvad de har hørt om den jagt du søger.

Angående det med, at man kun skal svare hvis man har prøvet det. Op i r*ven med det! Vil du have svar eller ej? Der er nok ikke mange der har prøvet den slags jagt, af mange årsager....

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#20
@ K Jensen

når du tidlige har offentliggjort denne svada, synes jeg egentlig du allerede som 21 årig er vendt om på en tallerken mht hegnsjagt.
men jeg har jo ikke skudt løve og er naturligvis heller i samme kaliber som dig og din omgangskreds [:o)]

Jeg ønskede ikke at se skyggen af et
hegn. Jeg ved, at store dele af de andre
lande er hegnede, og uanset hvor stort et
hegn er, så vil jeg ikke betale for jagt sådan
et sted, lyder det med eftertryk fra
den unge nordjyde.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)