Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sæsonen 2011/12
#1
Er der slet ikke nogen der har været på jagt, og har noget de vil dele med os andre? Personligt er jeg et pænt stykke hjemmefra, og kommer ikke på jagt de næste 11 dage, men det ville da være rart med lidt beretninger, bare lige til at tage toppen af abstinenserne.

Kan i alle have fortsat knæk og bræk i sæsonen.

Christian
Svar
#2
Har da været lidt afsted med den langhåret tysker.[Smile]
Har fået en Måge, 1 krikker, 1 grå basse, og prikken over iét, en stor Grå gås[:p]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#3
Jeg har også været lidt på jagt,her de første dage i september.
Vi (sønnike og mig) startede kl meget tidligt(0200!!) på premiere dagen. Vi var,traditionen tro,taget på Værnet for at se om der skulle være et par ænder. Og dét var der!! Aldrig har vi set så mange krikænder på Værnet. Jeg havde en del gode skudchancer,og en masse "Lige-ved chancer" Vi så også nogle gråænder og nogle få brunnakker. Det blev til 5 af de små ænder til mig.[Smile] Efter en resultat-løs gang bekkasintramp,gik turen retur til østfyn,for vi skulle jo også på jagt om aftenen[Smile] Det var på et mindre gods her i nabolaget,også her var der masser af ænder i luften under trækket,vi så flere 100 ænder. Jeg fik også her en del chancer,og også de hel del "lige-ved",og jeg var heldig at skyde 8 stk.
Søndag var vi afsted igen,igen stod den på andetræk,denne gang på en oversvømmet hvedmark,(som starter hvor min græsplæne slutter) Det var ikke med de store forventninger vi gik på plads-men vi blev overrasket!! Igen var der masserv af ænder,og under det korte men hektiske træk fik jeg 6 ænder(og 2 x doublet med den lille 20'er[:p])
Så min sæson er kommet godt i gang,19 dejlige VILDE ænder,på 3 træk,dejligt.[Smile]

Her er lige et lille stemningsbillede fra værnet. For de lokal-kendte,kan jeg fortælle at det er ved Sandet,lige neden for hyrdens hus.

[Image: IMGP1817.JPG]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Er billedet også stort på jeres skærm?? Det skulle være korrekt størrelse,men det er kæmpe her hos mig??[Sad]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#5
Billedet er ok
Nogle gange når jeg lægger billeder ind, vises de også store på min skærm. [Wink]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#6
Fint,tak for det[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#7
Så fik jeg taget hul på Oktober.
Fredag aften, skød jeg en lille spids buk med 270éren.
Lørdag blev der brugt en 3-4 timer på havet. Det blev til 18 sortænder, 4 edder kokke, 2 fløjls ænder og 5 måger. Ikke så dårligt til 2 mand.
Søndag fælles jagt, hvor jeg skød en rigtig pæn gaffel buk med jagt geværet, 1 hare og 3 fasan høns. Enda double til de 2 første høns.
Så nu kan jeg godt vente med at komme på jagt til Lørdag morgen i Sverige[Big Grin] Glæder mig som et lille barn[:p]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)