Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dette risikerer vi ved et politisk skifte:
#1
Når man nu kigger på de forskellige partiers holdninger omkring jagt Her:

http://www.jaegerforbundet.dk/page1303.aspx

- så er der en ganske bestemt sag, der stikker i øjnene ( og her kan man se DOFs lobbyisme) og det er venstrefløjens generelle holdning til almenhedens adgang til naturen samt afskaffelsen af motorbådsjagt.

Ved et fløjskifte er der næppe tvivl om, at der vil blive åbnet til private skove og marker i betydeligt omfang, og hvis man nu ser på, hvordan ordningen med at alle kan færdes langs vore strande, og her ser, hvor lidt effektivt forbudet mod løse hunde bliver holdt i hævd, så kan det bekymre, at man i ramme alvor tænker at udvide almenhedens adgang til naturen.

- og motorbådsjagten står for fald som et minimum, og vejen vil blive banet for også at gå på angreb på havjagten...i såvel SF som Enhedslistens svar ser man tydeligt, at de generelt er modstandere af havjagt.

Hos SF og radikale ser man også tydeligt at svarene i væsentlig grad læner sig op af DOF...direkte imod havjagt...detteher er altså FARLIGT mine herrer !

For alt i alt er det socialdemokratiets støttepartier, der her er tale om...altså de partier, der skal sikre socialdemokratiet flertal i folketinget.

DVS. at disse "småpartier" kan gå hen og blive "tungen på vægtskålen" når der skal tages store beslutninger, og hvis man f.eks. forestiller sig, at man skal have enhedslisten og SF til at stemme for en kommende finanslov, og de så stiller som betingelse, at de liiiiige får gennemført at motorbåds havjagt bliver forbudt ? ...hvad tror I så, der vejer mest i den anledning ?

Sådan ER politik, og vi jægere er i den anledning "bare" en interesseorganisation.

Så hvis du f.eks. overvejer at stemme på Socialdemokratiet, så skal du vide, at du spiller hasard om væsentlige områder i jagtloven, for bemældte parti har IKKE suverent flertal. - også selv om jeg personligt ser gode ting og sager i deres øvrige politik og selv om jeg personligt synes rigtig godt om Mette Gjerskovs (A) svar og holdninger, så er det desværre bare ikke alene hende, der bestemmer !

TÆNK...FØR DU SÆTTER DIT KRYDS !
Svar
#2
Ja stem på liberal alliance, så det hele nok[Big Grin]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#3
Har nu altid stemt borgeligt...

Tænk, hvis der kom en ny "Svend Auken" til [xx(]

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#4
Nu har jeg ALTID stemt på højrefløjen i dansk politik! Det gør jeg nu også denne gang! Jeg får nærmest en depression, ved tanken om at den krage skal indtage statsministeriet!

Men jeg synes nu lige at det er værd at bemærke, hvad der ellers iøvrigt er sket på jagt/ våbenfronten mens de borgerlige har været ved muffen:

Knivloven
Skærpelser af våbenloven
Skærpelser ved hjemmeladning
Indskrænkninger i jagttiderne

OSV! OSV!

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#5
er det ikke det klassiske valg mellem fætter fadøl og gucci-trunten? Pest eller andre kønssygdomme. Er sgu lidt lige glad hvem det bliver, bare det ikke bliver Pia

train hard, fight easy
Hard work doesn't guarantee success, but no work guarantees failure..
Svar
#6
Hvis der nu bare havde været sammenhæng mellem miljøpolitik og positivt syn på jagt.... så havde det været lettere...

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by JHA

Nu har jeg ALTID stemt på højrefløjen i dansk politik! Det gør jeg nu også denne gang! Jeg får nærmest en depression, ved tanken om at den krage skal indtage statsministeriet!

Men jeg synes nu lige at det er værd at bemærke, hvad der ellers iøvrigt er sket på jagt/ våbenfronten mens de borgerlige har været ved muffen:

Knivloven
Skærpelser af våbenloven
Skærpelser ved hjemmeladning
Indskrænkninger i jagttiderne

OSV! OSV!

Jesper Hansen



Jeg bryder mig hellere ikke om de skærpelser, som er indført - specielt i jagten på de kriminelle. De bevæbner sig som det passer dem uanset indskærpelserne. Men, var de indskærpelser ikke kommet, havde "de røde" uden tvivl også brugt det i valgkampen [B)]

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#8
Hørte Anders Samuelsen i radioen her til morgen. Her nævnte han makværksloven som et eksempel på det Big Mother samfund de vil bekæmpe. Han havde et eksempel med en håndværker der havde fået 20 dage betinget pga en Stanly kniv. Så er er da i det mindste et parti med lidt fornuft i behold.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by JHA

Nu har jeg ALTID stemt på højrefløjen i dansk politik! Det gør jeg nu også denne gang! Jeg får nærmest en depression, ved tanken om at den krage skal indtage statsministeriet!

Men jeg synes nu lige at det er værd at bemærke, hvad der ellers iøvrigt er sket på jagt/ våbenfronten mens de borgerlige har været ved muffen:

Knivloven
Skærpelser af våbenloven
Skærpelser ved hjemmeladning
Indskrænkninger i jagttiderne

OSV! OSV!

Jesper Hansen



Sakset fra wikipedia:

Knivloven er den populære betegnelse for den skærpelse af våbenloven der blev foretaget 17. juni 2008.

Knivloven - Baggrunden for skærpelsen var knivdrabet af den 19-årige Anton Nije på Strøget i København 5. januar 2008. Efterfølgende blev der rejst krav fra Socialdemokraterne og Dansk Folkeparti om et totalt forbud mod knive

Det er ikke den siddende VK men S&DF der lavede den sindsyge knivlov. DF bliver ved med at kræve stamninger på alle felter. Også dem de eller deres vælgere har noget med at gøre.

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand

Hvis man leger med tis så brænder man i sengen!!![/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#10
Du har glemt resten af teksten....[Smile]

Svar
#11
schwartzwild > Kan ikke helt se hvordan du kommer frem til at :"Enhedslistens svar ser man tydeligt, at de generelt er modstandere af havjagt."

Når Per Clausen, Enhedslisten: svarer nedenstående

"7. Jagt på vandet – herunder motorbådsjagt – er traditionelt og kulturelt en del af dansk jagtkultur. Støtter dit parti, at der fortsat skal være mulighed for motorbådsjagt?

- Ja."
Svar
#12
mht knivloven/wikipedia, fx
"...
Loven blev efter 3. behandling vedtaget i Folketinget 12. juni samme år med 91 stemmer mod 19. Det var således kun partierne SF, Radikale Venstre og Enhedslisten der stemte imod.[6]
..."

hvilken regering (og dens 'forlængelse') var det der sagde:
- vi ikke skulle have et regel-Danmark/'forbuds sverige'
- væk med al smagsdommeri/råd og nævn -> hvor mange er der nu/ingen 'værdi-politik' mere?

for at omskrive 'Krag' : "man siger noget til man har lyst til at gøre noget andet"
det passer i den grad på de 2 sidste regeringer..

og før for mange tror at der er 'uudtalt' enighed i våben/jagt kredse til opbakning på Blå side
->den siddende regering kan ikke komme væk hurtig nok!

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#13
Clausen har tidligere udtalt sig ekstremt negativt om jagt (han er jo ikke kvajeopdraget [:o)][:o)][:o)][:o)][:o)][:o)]). Så han er en klaphat, no doubt.

Men om jagtpolitik opvejer fx deltagelse i Irakkrig.

Joschka Fischer efter USA's oplæg i FN om hvorfor der skulle interveneres i Irak "You have to make the case; You haven't made the case". Tyskland fravalgte deltagelse. Deltagelsen er en løkke om halsen på manden af samme navn.

Nogen mener, at de allerede ved hvorfor vi deltog i Irak og hvem der fik en toppost ud af det. Lad mig tænke et øjeblik..... var det vores første soldat, der døde på lastblilladet fejltaget for en fjende...

Jeg mener, at der moralsk skal rystes i posen, og min solidaritet er hos mændene på jorden, that includes me to some extend, men hvor skal man sætte det kryds ?

Dette forestående valg er ikke let, hvis I spørger mig !

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#14
Det officielle Danmarks mesterskab i fantasi fulde planer - luftkasteller og varm luft er i fuld gang[xx(]

Det skal blive spændende at se, hvem der vinder den attråværdige titel[Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
[Image: cowboy_chewing_small.gif]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)