Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hunløve jagt (kaliber)
#1
Hej alle sammen

skal måske på hunløve jagt næste år, og går og tænker hvad kaliber jeg skal bruge af mine? en hunløve vejer ca 150kg så jeg går og tænker på at bruge mig 9,3x62 med RHINO 16,2 eller RWS KEGELSPITZ 16,0 patroner, er sikker på at det vil være en oki kostplan til hunløve [Wink]

Mvh Storvildt Jægerne Fra Thy

Flyttet af Kima
@K Jensen http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=23833
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by K Jensen

Hej alle sammen

skal måske på hunløve jagt næste år, og går og tænker hvad kaliber jeg skal bruge af mine? en hunløve vejer ca 150kg så jeg går og tænker på at bruge mig 9,3x62 med RHINO 16,2 eller RWS KEGELSPITZ 16,0 patroner, er sikker på at det vil være en oki kostplan til hunløve [Wink]

Mvh Storvildt Jægerne Fra Thy



Hvad med at tage udgangspunkt i, at der kan dukke en 300 kg hanløve op foran dig ?
Find noget, der stopper den og du kan også bruge det til en hunløve [Wink]

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Nobody

Citat:quote:

Originally posted by K Jensen

Hej alle sammen

skal måske på hunløve jagt næste år, og går og tænker hvad kaliber jeg skal bruge af mine? en hunløve vejer ca 150kg så jeg går og tænker på at bruge mig 9,3x62 med RHINO 16,2 eller RWS KEGELSPITZ 16,0 patroner, er sikker på at det vil være en oki kostplan til hunløve [Wink]

Mvh Storvildt Jægerne Fra Thy



Hvad med at tage udgangspunkt i, at der kan dukke en 300 kg hanløve op foran dig ?
Find noget, der stopper den og du kan også bruge det til en hunløve [Wink]

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.



Hej Nobody er sikker på at 9,3x62 og vil være oki kost til en hanløve [Wink] syndes ikk selv at der er nogen grund til at tage mig 458 win mag med! neeej 9,3x62 skal nok gøre det arbejde færdig [Wink]

Mvh Storvildt Jægerne Fra Thy
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#4
Det kan såmænd gøres med 243win[Wink]
Og endda en double[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Citat:quote:


Hej Nobody er sikker på at 9,3x62 og vil være oki kost til en hanløve [Wink] syndes ikk selv at der er nogen grund til at tage mig 458 win mag med! neeej 9,3x62 skal nok gøre det arbejde færdig [Wink]

Mvh Storvildt Jægerne Fra Thy



Jamen så har du jo selv svaret på dit spørgsmål.

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand

Hvis man leger med tis så brænder man i sengen!!![/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by GT

Det kan såmænd gøres med 243win[Wink]
Og endda en double[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



jaaaa jeg har godt nok en 243 win men nej tak [Wink] tror jeg holder mig til min 9,3 [8]

Mvh Storvildt Jægerne Fra Thy
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by RINCON

Citat:quote:


Hej Nobody er sikker på at 9,3x62 og vil være oki kost til en hanløve [Wink] syndes ikk selv at der er nogen grund til at tage mig 458 win mag med! neeej 9,3x62 skal nok gøre det arbejde færdig [Wink]

Mvh Storvildt Jægerne Fra Thy



Jamen så har du jo selv svaret på dit spørgsmål.

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand

Hvis man leger med tis så brænder man i sengen!!![/center]



det er altid sjov at høre ander hvad de mener? [:p]

Mvh Storvildt Jægerne Fra Thy
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#8
Hvad har du da af alternativer i skabet?

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand

Hvis man leger med tis så brænder man i sengen!!![/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by RINCON

Hvad har du da af alternativer i skabet?

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand

Hvis man leger med tis så brænder man i sengen!!![/center]



243 win
308 win
9,3x62
458 win mag

Mvh Storvildt Jægerne Fra Thy
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#10
9,3x62 med 250 grain Accubond.

Hvad blev der af elefanten, en kælen hunkat kan alle skyde?

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#11
Hej

Jeg ville tage minimum den kaliber der er tilladt i det land du vil jage.[Wink]

Men skal det være småt så kan en .22 Hornet og et godt headshot også klare det, spørgsmålet er så bare hvor tæt på man skal[8D]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

9,3x62 med 250 grain Accubond.

Hvad blev der af elefanten, en kælen hunkat kan alle skyde?

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



har valt med mig selv at denne tur bliver det efter en hunløve [8] så må elefanten komme en anden gang

Mvh Storvildt Jægerne Fra Thy
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Santo

Hej

Jeg ville tage minimum den kaliber der er tilladt i det land du vil jage.[Wink]

Men skal det være småt så kan en .22 Hornet og et godt headshot også klare det, spørgsmålet er så bare hvor tæt på man skal[8D]

Mvh

Santo


ja og det er 9,3 der er minimum krav! men ja 22 hornet kunne skam også gøre arbejdet men så ville jeg sku heller bruge min buck-kniv-119 [8]

Mvh Storvildt Jægerne Fra Thy
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#14
Kalibervalget til hunløve"jagt" i Sydafrika afhænger helt og holdent af, om du selv befinder dig inden- eller udenfor hegnet i skudøjeblikket. Er du på samme side som løven er din 9,3'er nok et udmærket valg (i tilfælde af at den beroligende sprøjte, som katten fik inden de slap den ud tidligere på dagen er ved at "dampe af"). Står du på den anden side af hegnet, er det væsentligt billigere at aflive den med en .222'er.

[Smile]

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#15
Du kunne jo også snige dig ind på 20 meter med en bue og en pil... ;-)

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by ran

Du kunne jo også snige dig ind på 20 meter med en bue og en pil... ;-)

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



er bare ikk få vild med bue jagt på storvildt [:p] så heller bly i luften [8] (så længe der er bly i luften er der håb)

Mvh Storvildt Jægerne Fra Thy
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#17
Tøsedreng [^]

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#18
Citat:quote:

Står du på den anden side af hegnet er det væsentligt billigere at aflive den med en .222'er.

[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Nobody

Tøsedreng [^]

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.



nej langt fra men syndes sku det er synd at dyret skal lide få meget, det er der jo ikk nogen grundt til! det er ikk derfor vi går på jagt [Smile]

Mvh Storvildt Jægerne Fra Thy
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#20
Vissevasse... en jagtbue med en passende energiudladning og en til formålet passende pil med skarp od er lige så effektiv som en riffel... hvis man skyder på forsvarlig afstand...
Den slår bare ihjel på en anden måde.... og stresser i de fleste tilfælde dyret mindre end riffelskuddet, da skuddet larmer..... = længere flugtdistancer...

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)