Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lokkeænder
#1
Er begyndt på havjagt, og synes det er yderst spændende.
En kammerat og jeg har derfor været ude og invistere i 20 lokkeænder.
Vil derfor lige høre hvordan og hvorledes i gør med lokkerne.
Binder i alle 20 på en lang snor, eller vil i foreslå at binde dem i portioner 4 og 4?

Mvh Mikael
Mvh Mikael
Svar
#2
Jeg ville snuse rundt på:

http://www.strandoghavjagt.dk

Der er sikkert strandjægere her, men klart flere på den side ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#3
1 snor pr and, det er nemmer og holde styr på.
Har prøvet at binde flere sammen, og det udviklede sig til rent kaos, klokken lort om morgenen på fjorden.[}Smile]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#4
Tak for hjælpen Big Grin
-Prøvede igår at lave en opstilling, med et bundt af 3 og 3. Det var hurtigt at smide ud og virkedede fint, dog ser det ikke så livagtigt ud, at alle ænderne svømmer på en række.
Ændrer det til som Rkn skriver, 1 snor pr. and. Så kan kan jeg bedre ligge dem, som jeg har lyst til.

Mvh Mikael
Mvh Mikael
Svar
#5
I mine mange år som havjæger vil jeg sige at det klogeste ville være at have dine lokkere I enkelte snore, og så fordele dem i grupper af 3-4 lidt forskudt på et større areal. Dette har virket mange gange for mig, og noget de flyvende fugle vil have. dog vil jeg tilføje at lokkere på én lang snor bundet til en cirkel heller ikke er ringe.

MR.
Svar
#6
Mange tak. Vil prøve nogle af de kombinationer som er foreslåetBig Grin

Mvh Mikael
Mvh Mikael
Svar
#7
Også snore med en enkelt and kan filtre under transport til/fra - brug plastbelagt tørresnor så er man over det problem.
mvh
Svar
#8
Har bundet noget nogle i dag. Har bundet to sæt af tre, og fire enkle. Har brugt sejlgarn, og en knivene fra en gammel plov. For det ikke skal filtre har jeg bundet en tyk elastik i enden af snoren, hvorefter jeg har viklet snoren rundt om anden, trækker elastikken udover.
Skal arbejde hele weekenden, så det kan først blive i næste uge, men glæder mig til at afprøve det Big Grin

Mvh Mikael
Mvh Mikael
Svar
#9
'husk du skal have tungere synk på, når der er tre ænder på den samlede line, der kan drive for vind og strøm....

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#10
Ja har jeg skam tænkt over Big Grin

Mvh Mikael
Mvh Mikael
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)