Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Længere sagsbehandling
#1
Nu kommer våbentilladelse m.m. til at tage endnu længere tid...........[Sad][xx(]

http://www.jv.dk/artikel/1187898:Indland...ivebordene

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#2
Citat:quote:

Hun mener, at den forbedrede borgerservice, der blev oprettet efter politireformen som konsekvens af den dårligere service, nu risikerer at blive skudt tilbage igen.

Er der nogen der har lagt mærke til den der forbedrede borgerservice hun snakker om ? Jeg synes ikke jeg mærkede noget til den.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Stor ros til Østjyllands politi. [Image: welldone.gif]

Jeg har købt en riffel. Før den kan afhentes hos sælgeren, skulle jeg jo lige have en tilladelse til våbnet.

I mandags afleverede jeg papirerne på Randers politistation, hvorfra de blev sendt videre til Århus hvor våbenkontoret nu ligger.

Torsdag modtog jeg med posten den nye tilladelse! – Det er dæl’me hurtigt. [Smile]

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Stor ros til Østjyllands politi. [Image: welldone.gif]

Jeg har købt en riffel. Før den kan afhentes hos sælgeren, skulle jeg jo lige have en tilladelse til våbnet.

I mandags afleverede jeg papirerne på Randers politistation, hvorfra de blev sendt videre til Århus hvor våbenkontoret nu ligger.

Torsdag modtog jeg med posten den nye tilladelse! – Det er dæl’me hurtigt. [Smile]

Swift

[Image: logo1mini.jpg]



De har oppet sig helt vildt.

Jeg har hørt om papirer afleveret onsdag og en tilladelse der kunne hentes torsdag.

VH Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#5
I Danmarks næst hidsige politikreds Københavns Vestegns Politi, hvis ikke den er den mest hidsige, får man papiret med det samme, hvis man møder op, ellers er det post Danmark der er forsinkelsen.
Ændringer til våben pas er også lavet på stående fod. De er til at tale med, selv om en lille snak om halvautomatisk salonriffel førte til køb af en repeter (heldigvis inden jeg bød på Lauritz)[Smile]

Ingen klager herfra,

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#6
Københavns Våbenkontor: Åben mandag til torsdag 0900 - 1200, fredag lukket. De tager overhovedet ikke telefonen.
Flot!
Svar
#7
I viborg kan man ofte hente den samme dag hvis man kommer om formiddagen eller næste dag om morgenen hvis man kommer lige til lukketid det har jeg gjort 3 gange
mvh henrik
Svar
#8
Hej

I Hjørring laver de den normalt mens man venter hvis man møder op. Ca 5-10 minutter.
Svar
#9
All you lucky bastards! ;-)

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#10
Kbh åbent 9-12
Telefontid 13-14.

De er rigtig svære at træffe lige nu pga ferieafholdelse og nogen møder pt.

Har dog fået et par tilladelser igennem i den seneste uge, så det er muligt :-)

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Kbh åbent 9-12
Telefontid 13-14.

De er rigtig svære at træffe lige nu pga ferieafholdelse og nogen møder pt.

Har dog fået et par tilladelser igennem i den seneste uge, så det er muligt :-)

Stort knald = stort smil :-D


Du glemte at fredag er lukket. Jeg kørte derud i går (selv om jeg ikke havde tid) og fik en lang næse. M.h.t. telefontid er de altså umulige at træffe på det nummer som står på døren (jeg har heldigvis Stenfeldts nummer).
Jeg har i en måned skulle hente mit våbenpas (pistolen var udløbet). De mener ikke at kunne sende det, da jeg skal skrive under på et eller andet (det har jeg jo gjort én gang).
Svar
#12
Hej.Da vi var på Randers skydebane til godkendels af banen fortalte ham fra Politiet at det var meningen at alle våben kontorer undtagen et eller måake to vil blive ned lagt,da man så sparede mellem 4 og 5 milioner.Det er ikke den bedste nyhed med hensyn til behandlings tider og godkendelse af baner.
Svar
#13
Eller måske er det.

Den samlede sagsbehandlingstid der er nødvendig for at udstede en almindelig våbentilladelse kan nedbringes til et par sekunder, hvis politiet lige får lavet en smart programstump der søger i kriminalregistret og jagttegnsregistret og registrerer og udskriver tilladelsen til underskrift. Det kan speedes yderligere op, hvis vi får mulighed for at indlevere ansøgningen on-line, så politiet helt slipper for tastearbejde. Nu har vi jo nem-ID til at legitimere os med på nettet, så den største arbejdsbyrde kan klares stort set uden brug af ressourcer hos politiet.

Tilbage bliver selvfølgelig en restgruppe af ansøgninger der skal behandles manuelt, men hvis behandlingen centraliseres får vi da ihvertfald ens betingelser for alle, og det bliver nemmere for Jægerforbundet og skytteforeningerne at komme i dialog med den udstedende myndighed, hvis der er skæverter der skal rettes op.

Jeg mener den nuværende ordning med småkonger rundt omkring der kører helt efter egne regler bør afskaffes hurtigst muligt.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)