Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skydestok?
#1
Hej

Jeg kunne godt tænke mig en skydestok der støtter 2 steder på riflen i stil med denne:

[Image: ph-dobbeltbenet-teleskopskydestok-uden-n8_small.jpg]

Jeg prøvede en på en skydebane, som en anden havde lavet, i samme stil som viste. Og det er absolut den bedste jeg har prøvet af den slags. Så nu vil jeg prøve at lave en magen til.

Det er 2 2-benede skydestokke der er sat sammen ved foden så de kan vippe frem og tilbage frit. Mit problem består i at finde en løsningsmodel på at sætte de 2 skydestokke sammen på en fornuftig måde, og umiddelbart vil jeg helst gøre det uden at skulle bore i skydestokkene.

Nogen der har en god ide til hvordan det kan gøres? Har kikket 2 byggemarkeder igennem for ideer, men jeg fandt ikke lige på noget genialt.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#2
Et stykke gummislange der skubbes op på begge "ben", det virker fint, og er lydløst. Og du slipper for hullerne[Smile]

//Bo
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Et stykke gummislange der skubbes op på begge "ben", det virker fint, og er lydløst. Og du slipper for hullerne[Smile]

//Bo



Interessant løsningsforslag... I like it[:p] Hvad slags gummislange ville du foreslå?

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#4
Det er da muligt at samle den med slange.

Min første dobbeltstok var sat sammen med gummibånd i foden. Med to gafler i toppen var den ikke særlig fleksibel.

Den skramlede fælt og var ikke nem at holde på, men gav da en STOR buk, inden den blev kasseret.

Vigtigst af alt, skal stokken være nem at slå ud, uden larm og stiv i stellet, ellers går fidusen af den ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#5
Her i Skotland bruger vi disse skydestokke.
Det er 4 lige pinde (noget plastic-noget farvet grønt) hvor de er bundet sammen med gummi fra et gammelt traktordæk, altså fra slangen inde i dækket.
En cykkelslange kan helt sikkert også bruges.

Bare prøv dig frem - det er ikke svært! [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Christensen

Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Et stykke gummislange der skubbes op på begge "ben", det virker fint, og er lydløst. Og du slipper for hullerne[Smile]

//Bo



Interessant løsningsforslag... I like it[:p] Hvad slags gummislange ville du foreslå?

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?



Hvilken diameter er dine stokke?

//Bo
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#7
det er muligt den er god at skyde fra, men udseendet[:o)]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by STROM

det er muligt den er god at skyde fra, men udseendet[:o)]

mvh
Strom, naturgænger



Er du på jagt eller til et fashion show??

Det er en super skydestok at skyde fra! Skal selv have strikket en sammen når jeg kommer hjem.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#9
Er du på jagt eller til et fashion show??

absolut fashion [Big Grin]
kunne jeg skyde fra en etbenet stok (som skotterne) ville jeg det, men det er desværre nødvendigt for mig med med en 2 eller 3 benet.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#10
VVS butikker har nogle meget kraftige gummiringe. Reduktionsringe til pvc rør f.eks. fra 40-25 mm og så koster de ikke ret meget.
Hvis de skubbes et godt stykke op på begge ben, støtter "totalarrangementet"[:I], med 4 punkter på jorden.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#11
Køb 2 plast overtrukne blomsterstokke ø15mm og 180cm lange, sæt dem sammen med et stykke patgummi fra en malkemaskine! kanon skyde stok til små penge.

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#12
der findes en film på fieldsports channel, hvor en gut der hedder Mark Cilchrist laver dem men jeg kan skutte finde den [Sad!]

han laver dem ud af de grønne stål blomsterpinde som er beklædt med plastik. De er samlet med 4 6mm bolte med et par spænde skiver på hver side og (som jeg husker det en skive imellem blomsterpindene). Jeg har selv lavet et par og de er uhyre stabile og meget nemme at lave.
Der er vedhæftet et link hvor du kan se på hvilken side af benene du skal bore (pas på fingrene [Smile])

http://www.midfieldandco.com/index.html

De kan laves for under en 100 kr. og de er hurtige at stille op. JEg har lavet min af de tynde pinde da den (skydestokken - ikke dilleren) bliver stiv nok da der jo bruges 4 pinde.
Svar
#13
Husk at forstærke den voldsomt - den skal jo kunne bære din STR [Big Grin]

[Image: t3tactical.gif]
Svar
#14
Jeg kan kun anbefale denne skydestok. Den jeg har er hjemmelavet, bygget i træ. Med udfræsninger til de 2 andre ben, aluminium vinkler. Der vil nok være skytter som kritiserer den - kan kun sige de nok ikke har prøvet den. Kommentaren er som regel - bukken er jo rendt inden du har fået stillet den op. Der må man svare nej, for den skal ikke bruges udslået på de 80-120mtr men når vi kommer ud på de 130-200mtr så er den uovertruffen.

Den jeg har minder om den der sælges af FN Jagtudstyr.

http://www.fn-jagtudstyr.dk/sider/skydestok.htm

Har en kammerat som også laver den i aluminium, den er delbar.

http://www.rustfri-stoker.dk/side3.html
Svar
#15
Hej Alle sammen!

Mange tak for råd'ne. Jeg fik tilbudt en skydestok i den ønskede udførsel af et forum-medlem, som jeg valgte at købe, så undgik jeg også at udfolde mine evner som håndværker... Eller mangle på samme[:o)] Og så slap jeg også en del billigere end hvis jeg selv havde udført det, jeg oprindeligt havde i tankerne.

Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Husk at forstærke den voldsomt - den skal jo kunne bære din STR [Big Grin]



Det er derfor min nye skydestok er lavet af brugte jernbane skinner[Big Grin]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#16
Hvem, pris og design [?] [^]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Hvem, pris og design [?] [^]

Mvh.
Boldsen



Samme type som vist på billed.
Og resten har du i en pm om 2 min [Big Grin]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#18
Pm til undertegnede også tak

"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#19
vil også gerne have en pm ang hvem, pris og design [Smile]
mvh paul

out hunting
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar
#20
et foreslag til en lille tidlig julegave
http://hike.dk/Tilbud/skydestok-2-benet-med-stotte

Mvh Høker

Rigtige mænd ryster ikke pikken, når de har tisset - De tjatter lige til den med foden.

http://www.funpic.hu/swf/monitor_cleaner.swf
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)