Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lokkeræv ??
#1
Hej er der nogen der har erfaring med at lokke kraver på skudhold ( til hagl ) Vi har tusindmillarder af dem, men de er satans sky.

Jeg har hørt at et ræveskind, skulle kunne lokke dem tæt på, nogen der har prøvet det ??

Lasse
Mvh.LANI



Svar
#2
Hej Lasse,jeg prøvede sidste år med en nyskudt ræv,med en krage mellem forløbene,og en flok "mopsede"lokkekrager som tilskuere.Jeg var sikker på,at jeg havde fundet det perfekte lokkemiddel til krager.Det startede også fint,de første fugle der kom,lige ved solopgang,kastede sig med skrig,skrål og(næsten)fråde stående ud af næbbet,mod den s..... ræv der havde hugget en af deres artsfæller,og nu sad og åd den på åben mark.Jeg nåede at skyde en 3-4 stykker,og så ved jeg ikke hvad der skete,lige pludselig,var det som om kragerne ikke så ræven,de fløj uanfægtet forbi den,ca.50 m.så kom de ikke tættere.Og det var ikke fordi det var "lokale" krager,jeg sad 60 m.fra storebælt,og det var "nye" krager der hele tiden trak forbi,op langs stranden.Så mine erfaringer er blandede,hvis de var fortsat som de startede,havde mine 100 patroner ikke slået til,men de gjorde de,desværre[V]Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
pudsig oplevelse, man skal nok ikke overføre menneske logik på krager, for så giver det da slet ingen mening.

Lasse
Mvh.LANI



Svar
#4
hej lasse
der er også nogle der siger at et kanin skind med en rød klud syet på
skulle virke.

du kan jo også prøve med en ugle

Hilsen Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by hatting

hej lasse
der er også nogle der siger at et kanin skind med en rød klud syet på
skulle virke.

du kan jo også prøve med en ugle

Hilsen Hatting

Ja, og en mår, hvis du har en udstoppet model af samme... [Smile]

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk



.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Hej!
Jeg har forsoegt med lidt af hvert i form af lokkekrager, ugler, kaninskind m.m. Jeg vil anbefale et godt skjul, lokkekrager og et godt lokkekald. Lokkekragerne skal placeres paa fulgenes traekrute mellem sovepladsen og aedepladsen eller direkte paa aedepladsen. Sidstnaevnte strategi (paa aedepladsen) kan kun anvendes faa gange inden kragerne aendrer vaner. Fordelen med IKKE at anvende ugler, raeve og lignende, som virker ophidsende, er, at kragerne kommer stille og roligt ind til lokkerne og giver ofte ret lette skud.

Hvis man vil anvende ugle, raeveskind m.m. kan det have stor betydning, hvordan lokkekragerne rundt om er placerede for at give et overbevisende indtryk.

mvh. Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#7
Åhh ja kragejagt!!!

Her er en lille historie om de sorte banditters observationsevne!!
(det er nemlig det der skete for dig ULG, kragerne kunne SE noget der var "forkert")

Min bror og jeg havde fundet verdens bedste krageskjul!!
2 tørre drænbrønde nærmest mindt i en åben mark, lige ved kragernes trækrute..

Lokkerne ud, kaninskind og rød klud, camo-tøj og sløringsnet over drænbrøndene..
og SÅ kom der krager... vi skød vel en 10-12 stykker i løbet af ca. 2 timer.. men pludselig holdt kragerne op med at komme tæt på... på en 50-60 meters afstand drejede de stille og roligt tilbage til trækruten og holdt sig udenfor skudhold.. Vi var frustrerede i lang tid (kaffe og kage blev indtaget) Min bror besluttede sig for at checkke de skudte fugle vi havde lagt ud som lokkere, og pludselig udbryder han,,, for s..an da, det kan de sgu da ikke se... og så samlede han en 8-10 grå bugfjer op der var skudt af en af de afdøde krager, fjerene lå tilfældigt spredt mellem lokkerne...

Efter den opsamling kom kragerne igen... og igen ... og igen

Da vi tog hjem lå der mere end 30 stykker i bagagerummet.....Vi var løbet tør for patroner...[Big Grin]

Ugen efter forsøgte vi det samme sted... det gav 2 krager[Sad!]
Mange år senere var jeg derude igen , denne gang med riffel (22-250) og skød 6 krager med riffel på helt og aldeles "udanske" skudhold[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
Til kragejagt bruger jeg 8 lokkere stillet op omkring en dødfødt smågris fra stalden.....(bonderøv) Det duer!De cirkler som regel lige et par omgange for at tjekke foderet ud, og så får de lige en opsang fra kragekaldet, og det plejer at gøre udfaldet!
De plejer som regel at udføre dødsdansen, når 16'eren synger[Wink](Rottweil 28 g hagl nr. 9)
Knæk og bræk!
-Klud.
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)