Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sikke en herlig dag det er i dag :-)
#1
Ville lige dele denne herlige oplevelse med jer. Fik fri fra job kl 18 i aftes og havde bestemt at jeg ville ud og afprøve mit Nordic Predator rævekald, da jeg aldrig tidligere har skudt ræv og tænkte at nu skal det være. Klokken blev dog lidt for mange inden jeg fik pakket mit grej og overbevist kæresten om at aftenen stod på jagt og ikke på mere praktiske gøremål. Ankom til reviret og fik mig placeret i tårnet kl 18.50 og gav mig til at blæse i mit rævekald for fuld drøn. Det giver en forfærdelig lyd som kan høres langt langt pokker i vold. Tænkte at jeg ikke ville se andet vildt da det for længst måtte være forsundet med den larm jeg fik lavet med kaldet. Kort tid efter træder en kronhjort dog ind på den ny høstede kornmark jeg sidder og spejder ud over. Op med kikkerten og jeg får bekræftet at der er tale om en spidshjort der står ca. 250 meter ude. Lidt for langt ude for min smag men heldigvis går den i retning mod mit tårn, stille og roligt mens den esser på marken uden at ane uråd. Jeg sidder i perfekt vind og overvejer om jeg skal kravle ned af tårnet og forsøge at komme tættere på eller vælge og blive siddende. Jeg vælger det sidste, hvilket skulle vise sig at være en klog beslutning. Efter at have betragtet hjorten i 10 min og haft utallige rysteture -"hjortefeber" - er hjorten inde på 150 meter og jeg har fået styr på nerverne. Jeg har godt fast anlæg i skydetårnet og finder hurtigt hjorten i kikkerten - tøver et sekund og må lige være helt sikker på at den er en kronhjort, hvilket jeg jo i realiteten ikke er i tvivl om men bare har lidt svært ved at forstå at en drøm er ved at gå i opfyldelse, men alt tvivl bliver manet til jorden da en rå nu har stillet sig 100 meter fra hjorten og ligner en dværg ved siden af - forsigtigt aftræk og BANG - hjorten falder i knaldet og flytter sig ikke en cm. Mit første stykke kronvildt er en realitet og så endda på fri vildtbane i Danmark - Fantastisk! Intet kan ødelægge dagen i dag og jeg smiler stadig ved tanken [Smile]
Ræven så jeg aldrig noget til men kaldet er godkendt alligevel [Big Grin]
[Image: IMG_0415.JPG]
[Image: IMG_0419.JPG]
Svar
#2
Tillykke med hjorten - rent spisemæssigt har du bare skudt det bedste der findes. Klart at foretrække frem for større hjorte.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#3
Fedt..[Smile] Tillykke med ham. Skal selv på hjorte jagt i morgen, skulle måske tage mit nordic predtor kald med.[Big Grin]
Hvad vejer hjorten...?

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#4
Stort tillykke med din første hjort.

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand

Hvis man leger med tis så brænder man i sengen!!![/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#5
Den første er altid helt speciel.

Stort tillykke.

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#6
Tillykke med hjorten Wink
Svar
#7
Tillykke! Herlig oplevelse!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#8
God historie[8D] og tillykke med den fine hjort. Godt tip med kaldet [Big Grin][Big Grin]

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#9
Stort tillykke herfra også.

Hvis muligt vil vi gerne se lidt større billeder. [:p]

Håber min chance kommer her i weekenden. Men DET vil tiden vise.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#10
Tak for de mange lykønskninger. Som med så mange andre ting her i tilværelsen er det godt nok specielt den første gang [Wink]

Efter ønske kommer billederne lige i en lidt større version:
[Image: IMG_0419.JPG]
[Image: IMG_0415.JPG]
Svar
#11
Fedt et kronhjorte kald [8D] - tillykke [Wink]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#12
[Smile] Tak for historien og stort tillykke med den fine hjort [8D]
Walnut
Svar
#13
Tillykke med hjorten. Hvilken herlig farve på pelsen !

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#14
Den er godt nok pæn. Men som nørd, bliver jeg nød til at spørge: Hva skød du med af kaliber, kugle og andre saftige detaljer[Big Grin]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#15
Som nørd er jeg nød til at gætte på T3 i træ, en læderrem og leopold = 6,5x55????

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand

Hvis man leger med tis så brænder man i sengen!!![/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#16
Stort tilykke med din Første hjort [8D] og fortsat knæk og bræk jeg vil prøve tricket med rævkald imorgen [Big Grin]

Efter ønske kommer billederne lige i en lidt større version:
[Image: IMG_0419.JPG]
[Image: IMG_0415.JPG]
[/quote]
Svar
#17
Tillykke med hjorten.!

-/ Obelix.
Alt vildsvine jagt jeg ikke er med på, gør mig misundelig.!
-/ Obelix.
Alt vildsvine jagt jeg ikke er med på, gør mig misundelig.!
-Slog hovedet da jeg faldt i gryden som lille..
Svar
#18
Rincon: Godt spottet - der er tale om en Tikka T3 hunter i kaliber 6.5x55-kedelig med en leupold vx-3 på toppen. Og naturligvis læderrem [Smile]

Hjorten blev skudt med en 10.1 gram Lapua Mega som jeg selv har ladet sammen med en god kammerat. Der var minimalt kødspild og dyret gik som sagt ned på stedet, men da vi fik den pelset kunne vi ikke finde noget udgangshul, så nok meget heldigt at det ikke var nødvendigt at eftersøge hjorten da det kunne blive svært pga minimalt blodspor.

Søndag formiddag gik med at få dyret i fryseren. Jeg måtte alliere mig med min fætter som er slagter og han fik på imponerende hurtig vis dyret adskilt i de forskellige dele og skåret ud til stege. Et arbejde der virker ret stort når man kun selv tidligere har skudt rådyr. Men nu ligger der +50 kg god økologisk frilandshjort i fryseren, fordelt på 20 kg fars og 30 kg stege. Lækkert [Smile] Opsatsen ligger hos konservatoren, da jeg selv var booket helt op i weekenden og desværre ikke havde fryser kapacitet til at opbevare den til efter weekenden. Der skal nok komme et par billeder når jeg får den retur [Smile]
Svar
#19
Molle, man skal da altid have plads i fryseren til nedlagt vildt uanset størrelse. Køb en fryser mere eller tag svigermor op af den fryser du har nu [Big Grin]

Ser selt frem til 3 ugers næsten gratis krondyr jagt i det sydvestjyske [^]

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)