Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RWS 30-06 Kegelspitz 13g - erfaringer?
#1
Hejsan,

Er der nogen der har erfaring med RWS ammo for 30-06?

Der er et tilbud (heroppe) på RWS ammo til ca 10kr pr stk men er de noget värd? Tilbuddet gälder for kegelspitz 13g og TUG 11.7g
Bruger normalt Norma Oryx 13g til det hele men de er jo väsentligt dyrere sammenlignet med tilbuddetWink

Mvh,
Tore
Svar
#2
Hejsan
Har ikke prøvet den i 30.06, kun i .308 og dermed lidt lettere.
Det er den kugle jeg har prøvet med størst knald og fald effekt. Ved at mange har samme erfaring.
Hvis det er til langdistance skydning har den ikke den bedste BC - nogen siger som en kampvogn.
RWS er efter min mening kvalitetsammu. og som regel særdeles præcistskydende af en fab. patron at være.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#3
Hej.
Ja, RWS Kegelspids har masser af knald og fald effekt - med tilsvarende ødelæggelser til følge. Den er MEGET blød.
Har skudt en Sikahjort med en 250 grains i 9,3x62 - afstand 55 meter - kuglen var nærmest totalt pulveriseret, ikke gennemskud og stort set umuligt at finde rester af kuglen [xx(]

Men hvad - den er jo billig [B)]

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
[IMG] http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.jpg [/IMG]
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#4
Har kun skudt råvildt og kronvildt med den - altid rigtig pænt arbejde.
Har brugt den i 308 og og 7x57.
Har nu købt den i 243 , meeennn den er jeg lidt spændt på (hastigheden)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
Jeg har brugt lige den kugle du spørger til ved lige den hastighed din riffel vil give. Jeg har intet ondt at sige om den. Ikke meget kødskade og god virkning. Har dog ikke skudt råvildt med den.
Jeg synes du skal tage i mod tilbudet.

D93
Svar
#6
Ok, tak for feedback. Og ja, det kan vel aldrig skade at köbe en kasse eller to for at pröve dem af Smile
Svar
#7
Har skudt omkring 12-15 stykker vildt med dem i 7mm, både i 7x61 og 7mm rem mag.

Det var noget virkeligt fint arbejde. Langt bedre end f.eks Hornady SST og Interbond.
Skød råvildt, dåvildt og vildsvin samt et enkelt stykke kronvildt.
De er i 7mm o,o2mm tykkere end amerikanske kugler, så i de gamle piber fra Otterup var det en fordel med den større diameter for at få dem til at skyde ordentligt.

i 3006 med den lave resulterende hastighed vil jeg mene du får en fornuftig konstallation hastighed/virkning.

Prøv dem endeligt[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Jeg har skudt rå-, då- og kronvildt + svin med 16 g ks i 9,3x62. For det meste fine resultater - dog et par stk. råvildt med knogletræf der ikke var til alt for pænt brug. Bruger ikke andet i 9,3 og kommer nok heller til det.

/bundgaard
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by bundgaard

dog et par stk. råvildt med knogletræf der ikke var til alt for pænt brug.

/bundgaard



altså det kunne jo også skyltes at det var en 9,3mm og kritisere den slet ikke ville gerne have en men den er kraftig til råvildt når man rammer noget hårdt

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#10
Mjaaa - det sker jo osse med en 243 hvis man er tumpet nok til at træffe en snas for langt fremme. Har haft en del rene lungeskud på råvildt med ks i 9,3, hvor den stort set er tøffet glat igennem.

/bundgaard
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by bundgaard

Mjaaa - det sker jo osse med en 243 hvis man er tumpet nok til at træffe en snas for langt fremme. Har haft en del rene lungeskud på råvildt med ks i 9,3, hvor den stort set er tøffet glat igennem.

/bundgaard



hvordan opføre de sig på sådan en tung kugle i lungerne

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#12
Det vil virke helt efter hensigten idet kuglen er er lavet til low speed patroner som 3006[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#13
Kører med 10,65 gram i 30-06.
Der er skudt ca. 20styk råvildt. Næsten alle faldt i knaldet.
Derudover en elg. Den gik 4-5 meter.

Hvad der gælder for alle. Minimale kød ødelæggelser.

Ikke så ringe af et flyvende køleskab[Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#14
Roger that Schönauer Smile
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by 260REM

Citat:quote:

Originally posted by bundgaard

Mjaaa - det sker jo osse med en 243 hvis man er tumpet nok til at træffe en snas for langt fremme. Har haft en del rene lungeskud på råvildt med ks i 9,3, hvor den stort set er tøffet glat igennem.

/bundgaard



hvordan opføre de sig på sådan en tung kugle i lungerne

Michael

skovarbejder af guds nåde



Synes ikke der er noget klart billede. Har både haft knald-fald-spræld og nogle korte spurter med den. Men aldrig kødsmadder når kuglen er gået fri af knogler.

/bundgaard
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)