Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Våbentilladelse ved privat handel
#1
Jeg har prøvet at søge og også fundet forskellige tråde om emnet, men er blevet usikker, så derfor mit spørgsmål.

Hvis jeg skal købe en riffel af en privat person, og skal ansøge om våbentilladelse, skal jeg så bruge:

1. Ansøgning om tilladelse til køb af våben http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9D9B...1_0604.pdf

eller

2. Ansøgning om fornyelse af våbentilladelse http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/A247A0...0_0796.pdf

Umiddelbart vil jeg selv mene nr. 1, men i en af de tråde jeg fandt linkes der til mulighed nr. 2, deraf min usikkerhed.

Kan du med rimelig sikkerhed fortælle om det er nr. 1 eller nr. 2?

mvh
Steen
Svar
#2
Da du ikke skal have fornyet en eksisterende tilladelse, er det nr.1 du skal bruge.

Nr.2 er til en tilladelse du har i forvejen, men som er udløbet og skal fornyes...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
og jeg mener også at den nuværende ejers tilladelse skal med sendes med din ansøgning.
Svar
#4
Den nuværende vil i politiets database blive annuleret, men de ser gerne, at du afleverer din/den annulerede, da man jo praktisk talt stadig kan købe ammonition med den annulerede tilladelse.
Det er sådan jeg har forstået det.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by nikolajl

og jeg mener også at den nuværende ejers tilladelse skal med sendes med din ansøgning.


Det er måske ikke så smart at sende sælgers våbentilladelse med, da sælger så står med et våben, han ikke har papirer på[xx(]

Tilladelsen er også strengt personlig, og må ikke overdrages til andre! Men et er selvfølgelig ret, et andet er praksis. Min opfattelse af proceduren er følgende: Køber får oplysningerne på våbnet + sælger, og ansøger herefter tilladelse på våbnet. Når så tilladelsen indfinder sig (engang[xx(]) får køber udleveret våbnet, og sælger destruerer sin gamle tilladelse.
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#6
Tak for svarene.

Efter at have talt med den lokale politistation, kan jeg oplyse at i Næstved vil de have den originale våbentilladelse med(sælgers).

Til argumentet om, at sælger så stod uden tilladelse til riflen i tilfælde af kontrol e.lign., var svaret at sælger blot skulle henvise til våbenkontoret.

Jeg husker at have læst, at man i nogle politikredse kan nøjes med en kopi af sælgers tilladelse, men det kan så åbenbart ikke i Næstved mere.

mvh
Steen
Svar
#7
Det sejler rundt på div våbenkontorer....

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand

Hvis man leger med tis så brænder man i sengen!!![/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Steen S

Tak for svarene.

Efter at have talt med den lokale politistation, kan jeg oplyse at i Næstved vil de have den originale våbentilladelse med(sælgers).

Til argumentet om, at sælger så stod uden tilladelse til riflen i tilfælde af kontrol e.lign., var svaret at sælger blot skulle henvise til våbenkontoret.

Jeg husker at have læst, at man i nogle politikredse kan nøjes med en kopi af sælgers tilladelse, men det kan så åbenbart ikke i Næstved mere.

mvh
Steen



Ja - også i den forbindelse forvaltes der forskelligt. Den med tidligere ejer stadig kan købe ammunition, må være fra før farvekopimaskinens tid [8D]
mvh
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by RINCON

Det sejler rundt på div våbenkontorer....

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand

Hvis man leger med tis så brænder man i sengen!!![/center]



Lige præcis.

De tolker våbenloven, som de lige har lyst[xx(]
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#10
Bruger heldigvis våbenkontoret i Esbjerg, og her sidder Peter Schmidt.
Hvis du har tingene i orden, så er han meget venlig og hjælpsom.

Havde mistet en våbentilladelse - vupti. Ny tilladelse på 5 minutter.

Det er sgu da i orden.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#11
Nogen herinde, der så kan fortælle mig hvor lang tid, man skal forvente der går, før man for sin tilladelse.
Har ventet i ca. to en halv uge nu på min.

Det er satme irriterende når det er ens første riffel!!!
Svar
#12
Kommer meget an på hvor.
Viborg Politistation: ca. 2,5 minut.
Horsens Politistation: ca 2,5 måned
Så du se der er lidt forskel .-)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#13
fyns politi:
Odense Kontor: 3-5 uger
Ringe afdelingen 1-2 dage nogle gange får du den med det samme.
Nyborg: 2,5 min.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Brian84

Nogen herinde, der så kan fortælle mig hvor lang tid, man skal forvente der går, før man for sin tilladelse.
Har ventet i ca. to en halv uge nu på min.

Det er satme irriterende når det er ens første riffel!!!



Sydjyllands Politi (Esbjerg) 3-5 uger. Før politireformen tog det i Ribe typisk 1-5 DAGE.

Mvh. Ole
Svar
#15
Tak Tak for svarene. De sku ha lov til at betale for svie og smerte sku de.[^]
Svar
#16
Ringe afdelingen tog det 10 min at få en tilladelse. Det er sku det man kalder service :-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)