Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elgjagt 2011
#1
Er det ikke tiden at få oprettet en tråd om årets elgjagt, hovr man kan prale uhæmmet af præstationerne[Wink]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#2
Skal først på elgjagt i uge 41 - guldmærket er dog erhvervet - så jeg er klar...
Men lavede da double på elg i 2010[^]

[Image: t3tactical.gif]
Svar
#3
Tager afsted uge 40 der skal lige ordnes nogle småting på huset og elgjagt i uge 41

På torsdag træning og elgmærke skydning om 14 dage.

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#4
Åh nej... så skal jeg sidde og være træt af mit liv, hver gang jeg læser denne tråd, eftersom min tur til Estland efter elg/vildsvin blev aflyst[V]. Men kom endelig med nogen billeder, så jeg kan se hvad jeg gik glip af og samle appetit til næste år.!![Big Grin]

-/ Obelix.
Alt vildsvine jagt jeg ikke er med på, gør mig misundelig.!
-/ Obelix.
Alt vildsvine jagt jeg ikke er med på, gør mig misundelig.!
-Slog hovedet da jeg faldt i gryden som lille..
Svar
#5
Hejsan,

Skal også först på elgjagt om et par uger.[:p]
Faktisk bliver det til ret meget elgjagt i år: weekend i uge 39, hel uges jagt i sverige i uge 41, weekend i uge 43, osv osvSmile

Estland er droppet i år...de er simpelthen blevet for grådige med at samle penge ind, så vi har sagt tak men nej tak. Det er simpelthen ikke värd at betale det samme for en u-organiseret forenings jagt wekeend som det koster at tage til Polen/Tyskland på vel-organiseret jagt[xx(]

-Tore
Svar
#6
Skal først afsted i uge 43, men er godt forberedt allerede nu.
Guld elg mærket er blevet fornyet i år igen.[Big Grin]
Selvom det er elgene sikkert ligeglade med[Wink]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#7
K&B til jer alle....

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand

Hvis man leger med tis så brænder man i sengen!!![/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#8
Jeg må vente til uge 41, men så er det også afsted til Småland, til jagt på 2500 hektar af den bedste skov.
Jeg har tidligere skudt elg deroppe, og kvoten er i år øget til 8 voksen-dyr, så hvem ved, måske er det mig der er heldig og får noget for??

Knæk og bræk til alle jer der skal afsted

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#9
Schönauer: Hvor er der elgmærkeskydning om 14 dage...? Jeg er som sædvanlig i god tid...!
Svar
#10
Beklager privat arrangeret. Alt optaget[V]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#11
Har lige været afsted en "smut-tur" til Kukkola VVO i Norrbotten. Det er et elg-lag på 19600 ha (Køb evt. svenske temablad om ELG, hvor jagtlaget beskrives). Området har en tildeling på 76 voksne og lige så mange kalve i år (sidste år var det 65 af hver)

Havde en Ko for mandag morgen, men kunne ikke se om der var kalve med. Så den slap med livet i behold. Den havde "naturligvis" ikke kalve med, så den var lovlig.... Så en del elg i løbet af ugen, men fik ingen oplagte skudchancer....

Efter 5 dages jagt blev til 46 elge heraf 10 kalve, så der kom da lidt kød i fryseren....

Uge 41 starter jeg så i Småland......

Mvh.

Jørgen

Guldmærket blev klaret i sommerferien på Hanebjerg ;-)
Svar
#12
Skal til Götaland på to dages elgjagt og en dags øvrig hjortejagt (eller gris) uge 40. Tænker på jagt dag og nat, sover faktisk dårligt, ligesom da jeg var lille i flere uger før juleaften. To mand, to dage, en elg og øvrigt frit.

The difference between men and boys is the price of their toys
Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Svar
#13
Jeg skal også afsted i uge 41. I lørdags var jeg ude at klaske papelg, og det blev til en bronze serie, en sølv og tre guld (man skyder 5 serier af 4 skud her i Malmø). Da jeg allerede havde en en guld serie fra tidligere var guldmærket hjemme. Faktiske er det det bedste jeg har skudt med fem godkendte serier i træk.

På den åbne bane har jeg skudt 5 elge og de fire er faldet de sidste 3 år. Men der skal jo en del held til så om Diana vil får jeg forhåbentligt også en chance for at omsætte træning til praksis i år.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#14
Uge 41. Er inviteret på min første Elgjagt........ [Smile]

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#15
Kom hjem igår efter 14 dage i Värmland, hvoraf de sidste 4 dage med elgjagt.

Vi havde 11 kalve, 5 køer og 6 tyre på kvoten iår.

Mandag blev der skudt kalv, ko og pindtyr. Selv havde jeg besøg af en ekvipage bestående af kalv, ko og pindtyr, der trak over en stor kallhygge op imod drevet, men holdet var +300 mtr. så det var ikke aktuelt at skyde. En time senere kom de fræsende ned over skråningen, men var umulige at få fri p.g.a. klippeblokke der kom i vejen. Da der endelig kom en skud chance til tyren, var naboposten i vejen[^]

[Image: DSCN4042x.jpg]

Tirsdag blev der skudt 2 kalve, 3 køer og 2 pindtyre. Jeg skød den ene ko først på dagen.

Sådan ser 2 indgangs huller fra en 9,3 ud[^][Big Grin]

[Image: DSCN4050x.jpg]

Onsdag blev der skudt 2 kalve, 1 ko, en pindtyr og en seksten takker tyr[:p]

[Image: DSCN4055x.jpg]

Torsdag blev der skudt en kalv og en pindtyr.

Derefter stoppede jeg da der var problemer med benene og der havde været bøvl med dikkeværket[}Smile]

Med udsigt til Dalarne

[Image: DSCN4046x.jpg]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#16
Jeg er tilbage efter elgjagten (värmlandsgrænsen og syd på). Vi skød 6 elge, og så kun en kalv. Noget virker ikke rigtigt. En del tyre, få køer og ingen kalve. Nogle mener at det er ulv, men burde man så ikke finde efterladenskaberne? Andre mener at hundene prioriterede tyre, men det synes jeg nu heller ikke virker plausibelt. Derfor tror jeg mere på at det er de hårdre vintre der har påvirket bestanden.

Jeg havde en tyr inde på 5-6 meter men ville ikke skyde ind igennem et træ, så derfor fik den lov at løbe. Men selvom jeg ikke skød nogen elg i år, så er der stadigt 14 kg kød til fryseren, og det at være i skoven er jo en fornøjelse i sig selv.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#17
Hørt beretning fra Örebro om mange elge, tyre, køer, kvier og kalve. Var ikke selv med i år men mandag blev der skudt en kvie og en kalv. Tirsdag en kvie, onsdag en 11 takket tyr, torsdag 1 kalv. Sidste år skød de ikke noget i første uge.
Svar
#18
Nordlige Wärmland
Vi ramte lynhurtigt kalveloftet.....på 30%[V]
Så afskydningen blev 4 store og 1 kalv - kvoten sagde 12-12[B)]
De sidste 3 jagtdage var vi 46 mand der jagtede kalve uden at skyde en eneste[xx(]

[Image: t3tactical.gif]
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Nordlige Wärmland
Vi ramte lynhurtigt kalveloftet.....på 30%[V]
Så afskydningen blev 4 store og 1 kalv - kvoten sagde 12-12[B)]
De sidste 3 jagtdage var vi 46 mand der jagtede kalve uden at skyde en eneste[xx(]

[Image: t3tactical.gif]



Ulv[?]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#20
Jeg jager i "Södra delkreds" i Dalerne, lidt nordvest for Borlänge.

Mandag fik hundeføreren sms om at der var 3 ulve i området og han koblede hunden.

Tirsdag blev der taget en hund af ulvene lige nord for vores jagt. Hunden overlevede dog.

Torsdag blev der fundet en frisk bjørnelort nede i udkanten af byen, mellem husene.

Fredag kom der en bjørn forbi min kammerat på 50 meters afstand.

Lørdag slagtede vi den ene kalv som 20 mand har siddet samlet 700 timer i skoven og ventet på [xx(]

Jeg overvejer stærkt om det er de 5-6000 kr værd at tage på elgjagt igen næste år. Det er efterhånden kun kammeratskabet tilbage, men vi har det da rimeligt sjovt i den uge [Big Grin]

Der er nu ikke flere ledeige ulvereviret tilbage i Dalerne. Hele lenet er dækket af kendte ulvefamilier. Mange køer var uden kalv og resten havde kun 1 kalv tilbage.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)