Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
nyt site: www.jagtloggen.dk
#1
Hej Alle

Jeg har lavet et site til at logge sit jagtudbytte.
Udover at logge jagtudbytte kan man også afmærke skydetårne, fugle træk , observationer...
Der er ved at bliver lagt sidste hånd på en Android app som kan bruges til at oprette logs mens man er
on site. Det kræver kamera og gps funktion.

Funktioner.
Oprette område/konsortier
Invitere bruger til områder.
Hæfte log på område eller bare privat.
Visning af område ha.
og meget mere...

Jeg arbejder stadig på at forbedre sitet, men alle er velkommen til at bruge support funktionen, og sende
fejl og ønsker..

Mvh
Dennis
Svar
#2
ikke så dårlig ide !
har dog lidt svært ved at kalde journalen frem, men siden er vel i opstart

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Hejsa.
Jeg ser frem til det nye site - altid fint med nye tiltag.

Håber osse, du får et forum til SMALLTALK [8D]

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#4
Det er jeg glad for i syntes..

Men der er stadig plads til mange forbedringer, så i skal endelig bare
komme med ideer.

en stærk funktionalitet er muligheden for at oprette områder og optegne dem på kortet så man blandt andet kan se ha størrelsen. Derudover kan man så inviterer andre brugere til området og knytte logs til det pågældende område ( konsortier , fællesskaber.. ).
Man kan også angive rævegrave, skydetårne.. på områderne så alle kan se hvor de er placeret.

En anden god ting er angivelse af træk ruter. der kan med tiden bliver et stærkt værktøj til at placerer sig rigtigt på reviret.
Og der skal man endelig angive der ruter man observere andre steder end bare sit revir, for set på et kort kan det pludeselig give et samlet billedet..
Svar
#5
Fedt fedt, lyder som en god idé.
Har oprettet en bruger, men vil lige vide hvad Latitude og Longitude er ? Smile

Mvh Mikael
Mvh Mikael
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Jacobsen

Har oprettet en bruger, men vil lige vide hvad Latitude og Longitude er ? Smile

Mvh Mikael



Latitude er breddegrad, altså din afstand i grader, minutter og sekunder fra ækvator på nordlig eller sydlig bredde.

Longitude er længdegrad, altså din afstand i grader, minutter og sekunder fra ækvator fra Nul-meridianen(Greenwich) på østlig eller vestlig længde.

Så det er bare længde-og breddegrad der spørges efter.

Christian
Svar
#7
ide fin ... men har prøvet at smidde en dummy record in.. får konstant format fejl.. fx da jeg ikke mener man nødendigvis skal have koordinater..systemet burde kunen acceptere at man alene brugte en alfanummerisk designation af terræn (fx 'mosen'..'sønderskoven' etc)

så er for pt for tungt for mig at tvinges i strikse formater (som nok er nødvendige hvis man vil koble det med interaktivt kort senere)..OG alt felterne SKAL udfyldes (man kunne bare bløde op.. med at have det optional..så man ikke fik alle de fejl meldinger)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#8
Hvordan finder man sit areal position i længde- og breddegræder? (:
(Latitude og Longitude)

MR.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by snuræv

Hvordan finder man sit areal position i længde- og breddegræder? (:
(Latitude og Longitude)

MR.



Det nemmeste foran computeren er at bruge det program der hedder Google Earth:

http://www.google.com/intl/da/earth/down...agree.html

Med dette program kan man tage på virtuel tur i hele verden. Og nede i bunden kan man aflæse ens position. Programmet er gratis.

Alternativt kan man bringe en GPS med ud på reviret og aflæse ens position.

Derudover må der også findes nogle kort over ens område, jeg er mere i tvivl om hvor man finder sådanne i disse digitale tider. Men mon ikke KMS har et eller andet. Bemærk at mange moderne landkort er opgivet i UTM (Universal Transverse Mercator) og der skal man lige være sikker på, at man er i den rigtigt zone. Derudover bliver det ikke nemmere af, at man skal omregne det til Lat/long. Men på et godt "gammeldags" kort er det ligesom et koordinatsystem, hvor du aflæser bredden på højre eller venstre side af kortet, og længden i enten bund eller top, afhængigt af hvor du er tættest på.

Jeg ved ikke om det kunne bruges, ellers spørg igen.

Christian
Svar
#10
Det er super med feedback...

Kik gerne i dokumentationen.. men ellers kan man altid højre klikke på kortet der hvor man f.eks har skudt en buk. Så auto udfylder den koordinalerne..
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)