Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kikkertsigte med Range Finder
#1
Hej er der nogen der ved om der laves kikkertsigter med indbygget afstandsmåler ??

Og er der nogen der har erfaring med de prisme/sigtekikkerter som man kan få med indbygget digitalcamera ???

Lasse
Mvh.LANI



Svar
#2
Undskyld, men er du sikker på at dit navn er Lasse ? og ikke Jørgen[Big Grin][Big Grin]
Jeg har ikke hørt om andet end Swarowski som for nogle år siden eksperimenterede med en sigte kiggert med indbygget laser afstandsmåler men så vidt jeg ved blev den for stor, men måske andre autister har et bedre bud.
Jeg har ikke prøvet sigtekiggerten som ta´r billeder.

The Shootist

Hellere en Dralf end en Smølf
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#3
Forsvaret har vist nogen på deres specielmodeller, med justering efter 3-4 kugletyper, ved tryk på knap.

Pris uden riffel skulle være over 100.000,- kr.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
ANT 4-12x80 DNS 21 har både NV og LRF, jeg tor også Hersoldt har lavet et scope med LRF.
Forsvaret har ikke riffelkikkerter med indbygget LRF.
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Lasse Nielsen

Hej er der nogen der ved om der laves kikkertsigter med indbygget afstandsmåler ??

Det skulle den her indeholde http://www.hjemmealarmer.dk/atn-corp-jag...p-428.html

[img=left]http://img70.imageshack.us/img70/348/billed8si.gif[/img=left]
Mvh.........Søren [Image: hunting.gif][img=right]http://www.marlinfirearms.com/firearms/images/firearmImages/336C_Th.jpg[/img=right]
****************************************
Mvh. Søren
Svar
#6
ATN kikkerterne indeholder IKKE en Laser-afstandsmåler!!

Der er et såkaldt "rangefinder reticle" som bygger på de samme principper som "mildot" og tilsvarende systemer hvor man i kikkerten sammenligner en skala med størrelsen på et kendt objekt.

Den eneste kikkert jeg hidtil har set med indbygget laser-afstandsmåler var fra Leica og den var ret stor og klodset.

Leica LRS 12x50 men den laves vist ikke mere..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
det er efterhånden også min opfattelse at der ikke er nogen kikkerter med lrf. gad vide hvorfor det er så svært at lave ???

lasse
Mvh.LANI



Svar
#8
@dravis - du har ret.........jeg så blot at der stod Range Finder og i al min naivitet gik jeg ud fra at det var en LRF [:I] - beklager!
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#9
Swarowski har også lavet en sigtekikkert med lrf. en stor klodset sag med en flagrende ledning ned til en kontakt som limes fast på forskæftet , har prøvet sådan en "pipfugl" kan ikke huske prisen ,men det var oppe omkring en halv herregård

Smeden
Svar
#10
Det er noget med optikken!

Alle de "normale" Laser -rangefindere jeg har set har to linser der peger mod "målet" der er sikkert problemer med at "sende og modtage" gennem samme linse.
I de fleste nyere LRF er der et "klart" objektiv, det er det man også ser igennem og som enten transmitterer eller modtager laser-pulserne.
Dertil er der også et der udelukkende er til "laser-delen"

De nye Leica håndkikkerter med indbygget LRF bruger et andet princip, hentet fra Leica Vector-serien, her er objektiverne begge i brug til LRF-delen. (sådan en køber jeg mig når jeg engang bliver rig, og min Bushnell Ypro600 opgiver ånden[:p])

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#11
hej på forummet

jeg kunne huske et gammelt indlæg hvor der indgik optik med lrf

JRexA

A friend tried the PERFECT scope on the PERFECT rifle for LongDistance Shooting.

Caliber was 300winmag

Rifle an Accuracy International AW (Mil Spec version)
Scope an undisclosed make, with built in laser rangefinder and ballistic computer.

Total package prise in excess of US$ 40000,- scope prise was maybe 2/3'rds of the price.

He only had to worry about wind, the computer took care of distance and angle.

Sme day, those scopes are going to be available to civilian users, at not to high prices (I hope)

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk

håber du har gemt nogle penge et sted under gulvbrædderne.

MVH. loft
Svar
#12
Så skulle den være til at få
http://www.burrisoptics.com/laserscope.html
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#13
Det lyder jo fantastisk, gad vide hvad den koster ??

Er der nogen der har erfaring med Burris ?? er det kvalitet eller Tasco ??

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#14
Mit gæt (efter at ha' talt med nogle nordmænd) er Dkr. 10-11.000,.
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#15
At dømme efter de to Burris kikkerter jeg har haft i hænderne kan det både være skidt og kanel[8D]

I den ene som var af ret ny tilvirkning var der problemer med flytning af træfpunkt, når man varierede forstørrelsen.
Optikken var, subjektivt bedømt, lidt under middel

Den anden var af ældre dato og var fast 4X, det er en OK kikkert, men optikken er bestemt ikke i klasse med samtidige europæiske kikkerter.

Den er til gengæld ret solid og har tålt mange "tæsk" i årenes løb[Big Grin]

Burris regnes i USA for en "dependable workhorse" og sidder på i bogstaveligste forstand millioner af rifler.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#16
I know dravis - jeg opdagede bare at den var til at få.
Jeg kunne aldrig drømme om at købe en Burris.
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#17
http://www.spa-simrad.com/is2000.htm

Men den skal selvfølgelig programeres til det våben man vil brug den på, og nogen letvægter er den bestemt ikke......

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#18
Så skulle Zeiss være på vej med model med indbygget laserafstandsmåler

http://www.Zeiss.de/C12567A80033D63E?open

mvh.

Steen
Svar
#19
Hej
Burris har netop lanceret en sigtekikkert med rangefinder, men måske ikke den smarteste at se på! Personligt vil jeg nok holde mig til et godt sigte og have rangefinder ved siden af. Check evt Leupolds hjemmeside. De har netop lanceret nogle rangefinders med nye features som jeg ikke har set før.
http://www.burrisoptics.com/laserscope.html
http://www.leupold.com/products/rx.htm

Gafka[Wink]
Svar
#20
interessant at se at Zeiss har valgt en model med separat optik til Laser "senderen"..

Det at bruge den samme optik til både at sende og modtage Laserlyset har altid været et problem med laser-afstandsmålere..

Burris har valgt at kombinere, det kan kun give ringere lysgennemstrøming i kikkerten... Heller ikke Zeiss'en slipper for et "halvspejl" til at dirrigere laserlyset ind på modtagersensoren... det vil give et lille lystab.

Det bliver lidt spændende at se Zeiss'en i virkeligheden!
Men billig DET bliver den nok ikke!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)