Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lopper....!!!
#1
Jeg (eller rettere mine hunde har)-et problem. Selvom vi bruger Program-Vet pipetter mod lopper,så er det bare ikke rigtigt effektivt. De "lopper" sig lystigt. Hvilket middel er mere virksomt??

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#2
Tag ud til en minkavler og få en kopfuld Pulvex og Dimelin pulver og drys det i deres hundekurv, så kommer der ikke flere. Pulvex mod levende lopper og Dimelin tager loppeæg.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#3
der er lavet et kopi af frontline vet. der er en lille smule billigere at bruge men jeg tror ikke det er helt samme stoffer, da min hund reagere med røde øjne på frontline og ikke på kopien.
men om den virker bedre på lopper ved jeg ikke, men måske hvis det er et andet aktiv stof.

Mvh Høker

Rigtige mænd ryster ikke pikken, når de har tisset - De tjatter lige til den med foden.

http://www.ballade.dk/
Svar
#4
Jeg har prøvet kopi-produktet også,det virker heller ikke så godt,syntes jeg. Måske det der mink-tip var løsningen,er der andre der har prøvet dét?[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#5
Hvis du har planke gulve, kan æggene sagtens ligge nede i revnerne og hygge sig. De klækkes så kontinuerligt.
Hvis det er tilfældet skal du sprøjte hele gulvet, med 2 ugers mellemrum 3-4 gange.

Have been there, have done it.

Du kan prøve at forestille dig 400 kvm hal med trægulv[xx(]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#6
Pulvex og Dimelin.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#7
Kender ikke nogen Pulverheks der er Dimmelims[:o)]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#8
Det er en slags loppegift i pulverform som vi bruger på minkfarmen. Det virker rigtig godt. Mine hunde har ingen loppeproblem.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#9
Ja,vi har to stuer med plankegulv... Og dér kan der sikkert være mange lopper[xx(] Hvilket middel sprøjter du med? Jeg mener vi engang for år tilbage brugte noget der hed Absolut,eller noget lignende,men det kan jeg ikke finde i butikker nu...[?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Ja,vi har to stuer med plankegulv... Og dér kan der sikkert være mange lopper[xx(] Hvilket middel sprøjter du med? Jeg mener vi engang for år tilbage brugte noget der hed Absolut,eller noget lignende,men det kan jeg ikke finde i butikker nu...[?]

Hilsen Ulrik



Det kan jeg desværre ikke huske.

Er ikke 100% sikker, men mener jeg købte det hos MATAS.

Jeg fyldte det på en Wagner sprøjtepistol, men hele hytten lugter af petroleum bagefter, så det vil sikkert være en god ide at gøre det en formiddag og få luftet godt ud efterfølgende.

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#11
Lad nu være med at udsætte jer selv, jeres børn og jeres hunde for al mulig gift, som ikke er godkendt til den slags brug.
Lopperne har som det tidligere er nævnt drysset æg af overalt i huset og der kan de være svære at få has på. Hundene (og andre pelsdyr i familien) skal behandles med et pour-on middel (Frontline, Advantage, Bayvantic eller lignende) én gang om måneden i 6 måneder. På den måde har du levende loppefælder rendende rundt i huset til at samle nyklækkede lopper op. Du skal selvfølgelig støvsuge så grundigt som overhovedet muligt [B)].
Program-vet er at sammenligne med p-piller til lopper. Det forhindrer dem kun i at yngle.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#12
Citat:quote:

Program-vet er at sammenligne med p-piller til lopper. Det forhindrer dem kun i at yngle.


Fuck-dét lyder bøvlet...!!!! Det er sgu svært nok at give katten P-piller....[Big Grin][Big Grin]
Tak for inputs,der skal åbenbart støvsuges intensivt,og bruges nogle pipetter.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)