Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
12gr mega vs. 10,69gr sst
#1
hej jeg har brug for et råd.
jeg skyder pt. med en 12gr. mega kugle i min tikka kal.308win.
jeg ville godt have en kugle der var lidt letter og er blevet anbefalet en hornady SST kugle i 10,69gr. er det et godt bytte?

hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
Svar
#2
Begge kugler går arbejdet helt fint i min 30.06

Har selv tænkt på at teste denne her:

http://www.midwaydanmark.com/apps/eprodu...mID=880131

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#3
Jeg har også ladet en gmx til min 30.06 ;-) Den skyder fint, skal bar prøves på vildt nu.

Hvad megaen angår, så er jeg stor fan. Men det er måske kuglebanen du tænker på?

Mvh
Kristian

243 win, 6,5x55, 308 win, 8x57 js
243 win, 30.06, 8x57 js
Svar
#4
I min Tikka Varmint 30.06 er det ikke til, at adskille træfpunkt for hj.lavet 185grs Mega og 178grs SST. SST'en er det mest præcise jeg har lavet so far. Men den er jo ikke bonded, så next up for mig er Nosler Accubond, så det kan levere "pænt" spisevildt.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#5
hej
ja det er kuglebanen jeg godt vil have rettet ud[Big Grin].
er SST kuglen bløder end mega kuglen?

hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
Svar
#6
Hvis du vil have kuglebanen rettet ud og samtidig have en høj restvægt på din kugle hedder den GMX 165gr.
Ladedata bruges fra Interbond eller SST.

Mvh Lars
Mvh Lars
Svar
#7
SST står for SuperShockTip det siger vel det meste.. Hurtig og stor ekspansion og hurtigt energiafgivelse i vildtet. Summa summsrum, en effektiv kugle der kan give store kødødelæggelser hvis kan er uheldig at ramme knogler etc. Har brugt den i 129gr 6.5x55, super præcision og god kuglebane, men er skiftet til 156gr Mega ;-)
Svar
#8
Har skudt med 180g Accubond og 165g interlock i 30-06 og det virker rigtig godt, kender ikke til mega'en....men jeg har nu lavet en ny ladning med 180g SST V0 826m/s og den er meget præcis, så den skal testet inden længe på vildt.Har dog hørt at den godt kan lave noget ravage i dyrene...

Er her nogen som har skudt Elg, Store grise eller hjorte med 180g SST.??? Og hvordan var resultatet.?

mvh.

bbs
Svar
#9
Hej Bbs
Kender en som har brugt 180gr SST til elg, muket kjøtforstørring .. ;-)
Han brugte dog en 300 magnum..
Svar
#10
Ja, det er også det jeg har hørt. Hvordan er SST'eren med gennemskud....
Svar
#11
Tag da og brug din kendte mega i 150 grains

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand

Hvis man leger med tis så brænder man i sengen!!![/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#12
Hej.
Hvis jeg var dig ville jeg bruge Remington Primier Core-Lokt Ultra Bonded kugle i 150 eller 165gr.
Jeg har brugt den på gris og kronhjort i 3006 og de har gjort det super godt. Jeg forstår ikke at der ikke er flere der bruger den kugle.
Jeg ville bruge 180gr i 3006 men til en 308W ville jeg ikke gå over 165gr. mener ikke en 308W er lavet til tunge kugler, hvis man vil bruge 180gr. kugler så køb en 3006 som er lavet til den kugle. ( nu får jeg høvl[Smile])
Har også prøvet den i Kaliber 243W på buk i 100gr. og de lavede et super flot stykke arbejde.
De kugler jeg har set bedst knald fald efekt med er Remington Ultra Bonded kugle og Barens TSX på drivjagt og anstandjagt.
Mit næste valg ville være en Hornady Interbond i 150 og 165gr. de flyver super godt.
Du kan også bruge en Hornady RN men den er ikke køn og er ikke den bedste flyver, men den laver et super stykke arbejde.
Se linket til Remington kuglen.

http://www.remington.com/product-familie...-lokt.aspx

Mvh Maubla Ole
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)