Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kulfiber omviklet pibe
#1
Hej, jeg kan fornemme der er stigende interesse for Carbon barrels i guds eget land. Der er også flere producenter derover som tilbyder at omvikle med kulfiber.

Er der nogen her på sitet som har erfaring med sådanne piber, evt. prøvet at importere et fra usa ?

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#2
Har set på Christensen Arms. Fordelen skulle være stiv pibe som en varmint profil men lettere. Ulempen er en noget højere pris. Nutnfancy på youtube er meget ærlig i sine reviews og var meget positiv på nær prisen.

.22 knækluft, PCP .25, 22lr. 223rem, 308win, 7mmRM, 9mm, .357 mag, 9,3x62, 375 H&H
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
Proof Research ser også meget interessandte ud

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#4
Har Dravis ikke arbejdet en del i stive sorte (kul) piber...[?][:I][:o)]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#5
Hej Lani

Hvilken lås vil du bruge?
Voere har dem til egen lås og 98'eren.

Michael
Svar
#6
jeg vil gerne have en på min Cooper

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#7
Foreløbigt har jeg påbegyndt 1 pibe, med Carbonfiber og Kevlar belægning..

Piben er ikke helt færdig endnu, jeg måtte eksperimentere en hel del for at opnå det ønskede resultat.

Den pibe jeg har lavet er en original Winchester 70 "sporter" pibe i 22-250 og den er ikke drejet ned, men belagt med kulfiber og en kevlar-"strømpe" der er forspændt i længderetningen med et par tons, oh har fået lov til at hærde op medens den er i spænd.

Vi (Hatting og jeg) har målt pibens "stivhed" med måleur før belægningen, og dens præcision er kendt, så når den er klar, tester vi den igen.

Foreløbig test uden helt færdig overflade finish på piben tyder på en betragteligt øget stivhed.

Næste plan er at neddreje en "Varmint pibe" og så bringe den tilbage til original kontur, på samme måde som før, langsgående carbonfiber og kevlarstrømpe, bondet med epoxy, og så veje resultatet og teste præcisionen.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)