Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dårlig Zeiss-service
#1
I August måned købte jeg en dejlig Zeisskikkert til min riffel. Jeg var på skydebanen 3-4 gange og pludselig for 5 uger siden knækkede trådkorset ved et skud. Og lad mig lige slå fast at kikkerten VAR ordentligt monteret og IKKE har fået stød.

Det kan ikke lade sig gøre på en Zeiss siger alle de kloge.

Jeg indleverer så to dage senere min kikkert til min bøssemager, som selvfølgelig sender den ind til Zeiss. Som iøvrigt oplyser at deres servicemål på reparationer er 5 dage.......

Nu er der så gået 5 uger[Sad!] lige midt i efteråret. Og jeg har idag fået at vide hos bøssemageren at Zeiss bare er fuld af dårlige undskyldninger, og at der kan gå op imod 5 MÅNEDER.

Min fortrinlige bøssemager har så venligst lånt mig en kikkert magen til, men det kan sguda ikke være meningen at det skal være hans opgave fordi Zeiss åbenbart er nogle fjolser.
Jeg skulle bare lige have luft[:I]
Svar
#2
Kan godt forstå, at du er irriteret. Skriv til dem, det får du nok mest ud af.

De oplevelser jeg har oplevet personligt samt hvad jeg har hørt fra andre har været ovenud positive. I mine øjne er Zeiss langt fremme i skoene for at give god service. Så send et brev eller en mail, så sker der nok noget.

Send mig en PM, så giver jeg dig en mailadresse ...

Knæk og bræk med projektet ...

Mange hilsener

Fruen

[Image: 32.jpg]
Spænd lige emhætten ...
Mange hilsener

Fruen


Spænd lige emhætten ...
Svar
#3
Jeg har også kun positive erfaringer med Zeiss-service og kan kun tilslutte mig Fruens opfordring til at sende en mail direkte til kilden - find relevant kontakt på http://www.zeiss.dk

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Hej Jimmy

Det ser godt nok ud til at du har været uheldig. Da jeg har helt modsatte gode erfaringer med Zeiss-servicen

For et par år siden var jeg på jagt og havde min Zeiss v 8x56 håndkikkert i min rygsæk sammen med en Carborondon slibesten!!!!

Det gav nogle fæle dybe ridser i glasset på kikkerten, men jeg var klar over det var helt min egen skyld, så jeg gjorde ikke mere ved det.

6 mdr. senere faldt kikkerten på gulvet og der knækkede den lille plastiktap, der fastholder det plaststykke, man stiller på, når man bruger briller eller ej.

Det mente jeg ikke der skulle gå i stykker så jeg fik o. skov i Bording til at sende den ind. (hertil skal siges at kikkerten blev købt i Italien)

Da jeg fik kikkerten tilbage, var plaststykket repareret, men ikke nok med det, begge glas var også skiftet, uden beregning.
Det synes jeg er en flot service, især taget i betragtning at vi specifikt fortalte at det kun var plaststykket, jeg var utilfreds med.

For to år siden knækkede zoomskruen på min faders 28 år gamle zeiss sigtekikkert, den blev sendt ind fra Korsholm, og blev lavet uden beregning af nogen slags.

Jeg har flere eksempler, men nu skal de jo heller ikke have alt for meget ros, de skal jo holdes til ilden [Wink]

Man kan være uheldig med alt, men med hensyn til Zeiss, har jeg kun gode erfaringer.

Men held og lykke Jimmy.

Venligst

Jenslp
Svar
#5
Jeg er nok bare uheldig.... Det skal da siges at min gode og reelle bøssemager, Mertz i Fakse, har givet mig en ny tilsvarende kikkert helt uden at jeg behøvede at hive købeloven frem[Big Grin]

Så nu skal jeg bare lige have indhentet 4 ugers jagt[Smile]
Svar
#6
Opdatering!!

Jeg skrev en mail til Zeiss Danmark og gjorde rede for sagen, for lige at gøre opmærksom på at jeg synes de har et troværdighedsproblem i forhold til service.
Zeiss svarede lynhurtigt at de ville undersøge sagen nærmere, og allerede dagen efter var der endeligt svar.

Zeiss fortalte at de opfatter op til 3 uger som rimelig reparationstid (og det er vel også i orden[Smile]) og at min oplevelse selvfølgelig er helt urimelig.
Det virker som om Zeiss tog min henvendelse meget seriøst og de oplyste at de ville kontakte fabrikken for at rede trådene ud og indskærpe servicemålene.

Jeg er vældig glad for den nye kikkert jeg fik, vi var ude at lege sammen det meste af torsdagen i silende regn. Og med den hurtige profesionelle behandling jeg fik da jeg kontaktede Zeiss er jeg glad igen[Big Grin]
Svar
#7
Fedt nok Jimmy

Så er vi glade igen.

Jeg ville også blive overrasket, hvis de ikke tog sagen alvorlig, men på den anden side set, som jeg også skrev for noget tid siden, skal man også være over dem.

Hilsen

Jenslp
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)