Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp til en linksmongol ...
#1
Jeg har set et-eller-andet-sted at det er muligt at montere en kikkert således at en linksmongol som mig kan bruge en almindelig riffel.

Er det noget der siger nogen noget? Og i så fald hvor mange af de dobbeltsorte vil det rende op i?

På forhånd tak

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#2
det har jeg lavet et par gange hvor kunder har mistet synet på deres højre øje.Jeg har desværre ikke fået taget nogle billeder men kikkerten forskydes ud til venstre så det kommer til at passe med øjet så der skal lige måles lidt med riflen i anslag [Wink]

du er velkommen til at ringe eller kikke ind

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#3
Hej Slawter !
Jeg er slet ikke med i hvad du har af problem : Jeg skyder selv skiftevis links og som man siger normalt altså højre med mine våben, har altid gjort det. Har aldrig haft problemer med at kikkerten ikke passer fra den ene eller den anden side af. Så må sige der må være noget galt med din montage eller skæftet på riflen du bruger.

Mvh. Rimfire Hunter
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Slawter

Jeg har set et-eller-andet-sted at det er muligt at montere en kikkert således at en linksmongol som mig kan bruge en almindelig riffel.

Er det noget der siger nogen noget? Og i så fald hvor mange af de dobbeltsorte vil det rende op i?

På forhånd tak

"At ramme ved siden af er også at ramme!"



Hej Slawter.

EAW laver denne type af montager, så enhver bøssemager burde kunne hjælpe dig,
For nogle år siden begik jeg en artikel om Torkild fra Sydthy. ( et gammelt nummer af Jæger). Her kan du se hvordan det ser ud.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#5
@Hatting: Hej anders! Morten her hehe! Du får entreprisen når engang der er guld på bunden af sparegrisen! Smile

@Rimfire hunter: Jeg har forelsket mig noget så grusomt i hende her: http://www.ruger.com/products/1022Tactical/models.html men ville gerne vide om en sådan kikkertmontage kunne laves, eller om det var forbudt kærlighed.

@375ras: Det var netop i den artikel at jeg havde set det, tak!

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#6
Slawter: Dvs. Du vil have riflen anlagt på højre skulder, men sigte med venstre øje?

En halvauto som rugeren, og med de skæfter du viser, der kan den vel benyttes fra begge skuldre, eller er jeg helt gal på den?
Billederne fra Hogue ser ihvertfald ud til at den ikke er en decideret højrehåndskolbe. Og Ruger kolben ser ud til at være endnu mere symetrisk.

http://www.hoguestore.com/index.php?main...ts_id=4232

[Image: 22010L.jpg]

[Image: 22010L_02.jpg]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#7
Det må betyde at afstandsbedømning bliver meget vigtigt da skydning til specielt mål længere væk end indskydningsafstanden må kræve sidevers korrektion

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#8
@JRexA: Ja, efter en øjeninfektion er fokus røget sig en tur på højre øje. Min nuværende riffel er en linksmodel, og jeg har ingen problemer med at være linksskytte. Men udvalget i salonrifler med linksskæfte synes jeg er meget begrænset, for ikke at sige ekstremt uinspirerende. Derfor forespørgselen på den lidt anderledes kikkertmontage. Mht. til skæftets symmetri har jeg kun set det billede fra Ruger's hjemmeside. Jeg tænkte faktisk mest på hylsterudkast hvis jeg har den til anslag i venstre side?

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Slawter
Jeg tænkte faktisk mest på hylsterudkast hvis jeg har den til anslag i venstre side?

"At ramme ved siden af er også at ramme!"



Hej

Jeg er også links skytte og har en halv auto cal 22 (Krico) det fungere fint for mig uden storm p montage til kikkerten [Smile]
Hylstret må jo være tæt på næsen når det kommer ud men bliver kastet lidt fremad og er kun faldet ned i højre ærme et par gange.[Big Grin]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#10
Lidt off topic. Men det er godt nok en fin bette Ruger den der. Er det bare varmint-pibe eller er der indbygget schroud/dæmper? [Big Grin]

Sako Quad 22LR/Bushnell Banner 3-9x40
Sako Quad 17HMR/Bushnell Banner 6-24x40
anschütz std 22LR/Eagle Eye 4x32
Remington 788 222Rem/Tasco 4x32
FX Typhoon .22/Bushnell Banner 3-9x40
Jaguar O/U 12/76
Akkar Altay 12/76
Remington 870 Express 12/76
(Den er god nok, 2stk Quad Smile )
5,5mm luft, 17HMR, 22LR, 222Rem, 12/76 - Pest Control ÜBER ALLES!
Svar
#11
Det er vist bare en pimpet 10/22 med rustfrit Bull-barrell...[Big Grin]

Jeg har en Target 10/22 med laminatskæfte og let afkortet bull-barrell, den er også pimpet lidt, med lettere bundstykke og smådele i titan ... ultra-præcis med Eley pistol-extra og Tenex...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#12
TITAN. Der er nogle der kan [:p]

Sako Quad 22LR/Bushnell Banner 3-9x40
Sako Quad 17HMR/Bushnell Banner 6-24x40
anschütz std 22LR/Eagle Eye 4x32
Remington 788 222Rem/Tasco 4x32
FX Typhoon .22/Bushnell Banner 3-9x40
Jaguar O/U 12/76
Akkar Altay 12/76
Remington 870 Express 12/76
(Den er god nok, 2stk Quad Smile )
5,5mm luft, 17HMR, 22LR, 222Rem, 12/76 - Pest Control ÜBER ALLES!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)