Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Minox NV 351
#1
Halløj.
Er der nogle her på forum, der kender sådan en fætter.
http://www.minox.com/index.php?id=5211&L=1
og kan sige noget om den?
Er den værd at ofre penge på?

Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#2
Hej Skytmar,

Jeg har ikke haft den i brug, men har set på den, og har sammenlignet spec's med andre. Bortset fra det pæne design og den rimelige pris, så angiver de selv brugsafstanden til 70 meter. Det er for mig no-go i sig selv, da man rimeligtvis har brug for at erkende et dyr tidligt nok til at kunne vurdere det, for først derefter at få evt. våben i anslag (udlandsjagt forudsat). Hvis man ser dyret på 60-70 meter så tror jeg løbet er kørt. Men til ren hyggeobservation kan det måske bruges. Jeg tror desværre ikke der er rigtigt gode muligheder for elektronisk lysforstærkning uden at skulle op i den femsifrede zone for kvalitetsprodukter. Jeg har prøvet at jage i Rumænien med Zeis restlysforstærket natkikkert (uden supplerende infrarød). Der kunne vi i overskyet vejr men god måne (over skydækket) se en 3-400 meter ud i terrænnet. Det var i øvrigt en nat-pyrsch efter ulv i karpaterne og var rasende spændende. Senere på samme jagttur så og hørte vi ulv, og en stod skudbar på 80-100 meter, men jeg kunne ikke se den i min Bushnell 6500 sigtekikkert, kun i zeiss-natkikkerten. Suk. Needles to say sidder der nu en anden sigtekikkert på min riffel (Swaro Z6i 2,5-15 x 56 BT), og samme revir i rumænien er booket fra 5-10 jan. 2012. Kort spørgsmål, lang historie - men det er mine overvejelser (og begrænsede erfaring).

Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#3
Jeg ville undlade at bruge penge på Gen1 kikkerter. I mine øjne er de noget nær værdiløse.

Man skal op i Gen2+ før det for alvor er brugbart, men der er prisen så osse en anden.

Odense.
Odense.
Svar
#4
Ja ´jeg tog sku chancen og købte en, uden at have prøvet den først.
Man får også denne gang hvad man betaler for.
Men det er også o.k.
Man kan se hvad der sker omkrig en, cirka 70m. ude, men laseren skal tændes.
Jeg har prøvet at se igennem en profesionel soldater model- og holda kæft, det var da noget der ville noget.
Men vi taler så også om noget i nærheden af 50k. klassen.

Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#5
Gen3 kan købes fra 20.000,- og så eller deropad.
Kræver blot at man kikker de rigtige steder, og ikke danske forhandlere.

Odense.
Odense.
Svar
#6
Her har de en del.
http://www.cml-jagd.de/shop/index.php

Gen 2 og bedre ud af USA er stort set umuligt, som privatperson.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)