Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem med tilladelse til vekselløb
#1
Jeg har lige købt en Valmet 212, da jeg ønsker at tilkøbe et vekselløb til den, så det bliver en bbf.
Jeg har så fundet en der vil sælge mig et vekselløb kal. 12 - 308w.
Jeg var så nede på våbenkontoret i Valby for at få lavet tilladelsen i dag, men der var store problemer.
Fordi den tidligere ejer af vekselløbet har hele våbensættet (haglgevær og bbf-løb) registreret som en bbf, kan politiet ikke umiddelbart finde ud af, at omregistrere det således af jeg kun får våbentilladelse til løbet og ikke til hele systemet.
Er der nogen af jer der har været udsat for noget lignende, og hvad var løsningen i givet fald?
Svar
#2
Løsningen er helt enkel.
1)Du får din våbentilladelse til vekselpiben(desværre ikke gratis).
2)Den nuværende ejer afleverer sin våbentilladelse til politiet, han er nu blevet ejer af et haglgevær, så han skal meddele politiet sit ejerskab indenfor 8 dage.

Eneste "problem" er, at han skal angive at have købt det af sig selv, han står altså som både sælger og køber, men det betyder ikke noget. Det skulle jeg også da jeg søgte importtilladelse og våbentilladelse til mine egne våben da jeg flyttede fra Grønland til Danmark.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Ja det foreslog jeg også, men politet ville ikke godkende hans våben som værende haglgevær, eftersom der kan isættes vekselløb.
Meget mærkeligt synes jeg, da jeg jo ejer et tilsvarende våben uden at skulle have tilladelse til det.
Svar
#4
Der kan laves pibesæt med riffelløb til alle haglgeværer, det er kun et spørgsmål om prisen.

Giv dem et par dage til at regne den ud på våbenkontoret, og prøv så igen. Det er så fandens besværligt, og tager så lang tid, hvis man skal til at bede om afgørelsen skriftligt, og så klage over den, så det letteste er, hvis de selv lige får tid til at indse, at de er på vildspor.

Endelig skal politiet slet ikke "godkende" hans våben som et haglgevær. De skal bare modtage anmeldelsen, og sende ham en kvittering på, at de har registreret det. Så bare du kan få tilladelsen til piben, kan I gøre resten uden at spørge politiet om noget, så må de selv rode med det. Du kan evt. i første omgang søge tilladelse som "flere ejere". Når du har den, indsender sælgeren sin våbentilladelse og anmeldelse, og så er du eneejer af piben, og han er ejer af et haglgevær.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Ellers er den vel ikke længere end at du formelt køber det hele af ham for derefter at sælge ham hagl øssen retur?

.22 knækluft, PCP .25, 22lr. 223rem, 308win, 7mmRM, 9mm, .357 mag, 9,3x62, 375 H&H
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#6
Ja det har jeg også tænkt men nu må jeg lige se hvad de siger. Ellers bliver det nok modellen.
Svar
#7
Er lige blevet ringet om af politiet og de har nu ordnet det sådan, at de har sløjfet sælgers tilladelse.
Jeg skal derimod have 3 tilladelse - en til systemet, en til kombiløbet og en til haglløbet.
Hvorfor jeg skal have tilladelse til haglløbet må guderne vide, men hvis det kan fungere sådan, er det helt fint med mig.
Det koster heldigvis kun for én tilladelse (420,-).
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Andreas E.

Er lige blevet ringet om af politiet og de har nu ordnet det sådan, at de har sløjfet sælgers tilladelse.
Jeg skal derimod have 3 tilladelse - en til systemet, en til kombiløbet og en til haglløbet.
Hvorfor jeg skal have tilladelse til haglløbet må guderne vide, men hvis det kan fungere sådan, er det helt fint med mig.
Det koster heldigvis kun for én tilladelse (420,-).



Er der seperate numre i alle 3 dele, så de kan registreres, eller skal du forestå det ?

________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
Svar
#9
Sorry, men det lyder altså som om det våbenkontor har helt galt fat i det..

Baskyle og bagskæfte + haglløbet er et Haglvåben .. og skal registreres som haglvåben.

Det bliver først til en riffel (som kræver riffel-tilladelse) når du sætter BBF-løbssættet på---

BBF-løbet skal registreres på en Riffel-tilladelse á kr. 420, resten på 1 haglvåben -blanket...

Sælgerens Riffel-tilladelse til våbnet inddrages, og "resten" af hans våben registreres som haglvåben på en haglvåben-blanket.

Hvis dit våbenkontor er i tvivl, kan de bare ringe til Jan Poulsen hos Århus Politis Våbenkontor, han kender ALLE paragrafferne!!!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)