Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&L DL97
#1
Har andre været ude for at der skulle være forskellige generationer af vekselpiber til denne model? Har købt en med 9,3x62 pibe og har så udvidet med en brugt 6,5x55 pibe. 6,5x55 piben er nogle år gammel og passer ikke til den nye riffel. Piben kan monteres på riflen, men bundstykket mangler nogle my i at komme helt i bund så skuddet kan gå. Nogle der har været ude for det tidligere?

Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Svar
#2
Ja, det er set før et par gange.

Årsagen er at for at holde kammeret gastæt er der kun en meget lille spalte luft mellem forkant af bundstykke og bagende af kammeret i piben.
Det du skal have gjort er at du kan få fabrikken eller en kompetent bøssemager til at dreje 0,1mm ud af den flade inde i kammeret som møder bundstykket.

Du har fået en uheldig sammenfald af tolerancer og der er lige netop ikke luft nok til at bundstykket kan drejes i piben.

Jeg formoder det er gratis at få lavet på fabrikken og en bøssemager kan ordne det på under ½ times tid.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Tak Max for svaret :-) Riflen er indleveret og Bøssemageren mente også at der skulle drejes lidt af samt at det måtte være S&L der måtte bøde for udgiften. Glæder mig til at få riflen tilbage og prøve den. Var noget knotten igår da jeg stod på banen og skulle skyde med den for første gang og den så bare gav et meget dæmpet klik.

Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Svar
#4
Citat:quote:

Tak Max for svaret :-) Riflen er indleveret og Bøssemageren mente også at der skulle drejes lidt af samt at det måtte være S&L der måtte bøde for udgiften. Glæder mig til at få riflen tilbage og prøve den. Var noget knotten igår da jeg stod på banen og skulle skyde med den for første gang og den så bare gav et meget dæmpet klik.

Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar



Hej Flemming

Jeg er ikke sikker på at din retsstilling er særlig god, hvis du går til en bøssemager uden på forhånd at have en aftale med S/L om reparationen. Du skal nok forvente at de vil sige at du bare kunne have afleveret den på fabrikken i stedet for.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#5
Ja - Købeloven siger jo at sælger/fabrikanten skal have lov at udbedre fejlen først.

Hvis man selv går til en våbensmed, uden at have konsulteret S&L først.. står man som det første med regningen selv og skal være heldig hvis S&L vil dække beløbet. De er i sin gode ret til at sige nej - og de er formodentlig også i sin gode ret til at benægte garantien, hvis det endelig er.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#6
HOV, fdl.

Nu læser jeg lige dit svar og du kommer med en ny oplysning:

Var noget knotten igår da jeg stod på banen og skulle skyde med den for første gang og den så bare gav et meget dæmpet klik.

Vil det sige at du fik bundstykket lukket og kunne affyre den, men med et dæmpet klik ???

Jeg læste det som at du kunne skubbe bundstykket frem, men ikke lukke håndtaget.

Så er der muligvis noget andet galt.

Gør mig den tjeneste at tage piben ud af systemet og hold den i den ene hånd.
Sæt bundstykket i piben og drej bundstykket præcis som om begge dele sad i låsestolen.
Bundstykket SKAL frit kunne drejes 360° rundt.

Kan det ikke det, så er løsningen som jeg foreslog.

Kan det drejes frit hele vejen rundt, ligger fejlen et andet sted. Så skal der kigges på om noget i skæftet forhindrer hævearmen i at komme helt i bund.

Men lav lige den lille test først.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Nu er det ikke muligt for mig at teste om den kan drejes da den er indleveret til rep.[Smile] bøssemageren ville selv tage kontakt til S&L da de er samarbejdspartnere. Ringer til ham i morgen og sikrer mig at der ikke kommer én overraskelse. Max det har ikke noget med skæftet at gøre. Problemet var der også efter skæftet var afmonteret. Man kunne sætte piben på, men i det øjeblik man spændte piben fast med de 2 skruer, stoppede den med at fungerer. Bøssemageren mente lige som du, at der skulle tages lidt af piben.

Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Svar
#8
Nå der er ved at opstå en rigtig god historie om denne S&L riffel. Det sidste nye jeg er blevet forsøgt bilt ind er at den skal have lavere baser fortil end bagtil. Men der er meget mere, og i skal nok få historien. I øjeblikket er den hos egen bøssemager, for at blive udredt, for hvad den er blevet udsat for. Var jeg S&L ville jeg se at finde et andet værksted til at ordne mine våben, for dem de har nu på sjælland har mildest talt et MEGET blakket ry og dette bliver ikke bedre med denne historie. Det er ærgeligt at S&L løber risikoen for et dårligt ry p.g.a. af en utilstrækkelig bøssemager. Håber at min nye riffel kan redes og komme til at skyde igen! Lige nu er den kun til ophugning [Sad!]

Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Svar
#9
Sidste information i sagen jeg har modtaget er at riflen er købt som DEMO... Jeg har set på min faktura fra Våbensmeden.dk og der står der ikke noget om at riflen er købt som demo og skulle riflen endelig være købt som DEMO betyder det vel ikke defekt??? Jeg købte riflen til reduceret pris, da der var et hak i forskæftet og det havde jeg ikke noget problem med. Havde jeg vidst at riflen var direkte skæv havde jeg da aldrig rørt den med en ildtang. Shultz & Larsen har nu forslået at der monteres andre baser på riflen så man kan korigerer for skævheden som er min. 70 cm på 100 meter!! Hvad syntes i jeg bør gøre?? Troede jeg købte et præcisionsvåben, men står nu med et våben der burde køres igennem en metalfræser.. Jeg har fået oplyst at Våbensmeden.dk har fået disse billigt da de har været brugt til forsøg!! Så mon ikke meningen var at de skulle bruges til reservedele og ikke skulle ud på markedet.. Har forsøgt at finde tlf. nr. til Hr. Morten Krogh som er Direktør i Shultz & Larsen, men det er desværre umuligt og det nr. der er oplyst er ikke til ham..

Skal jeg accepterer at stå inde med en riffel der er vind og skæv eller skal jeg tage den videre til forbrugerstyrelsen?? For det er der jeg står nu.. Våbensmeden.dk påstår også at riflen var indskudt da riflen forlod butiken, men hvordan gør man det når riflen blev købt uden kikkert og der på riflen ikke er andre sigtemidler. I guder hvor jeg fortryder købet [V][V]

Til dem der ikke ved det er Våbensmeden.dk autoriseret Schultz & Larsen værksted!

Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Svar
#10
Jeg bør også lige meddele at riflen nu er blevet efterset hos 2 andre bøssemagere og begge har prøvet at udskifte låsestolen og så passer alt sammen! Så problemet ligger i at låsestolen er skæv eller slebet skæv.

Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Svar
#11
Du har mail

mvh
Svar
#12
Er der noget nyt? Burde en seriøs forhandler ikke bytte den til en ny riffel? Har selv lige købt en Victory...
Svar
#13
Der er det nyt at riflen nu er indleveret igen og venter på at der kommer en ny låsestol.. Nu må vi så se hvor lang tid det tager.. Man skal godt have en god potion tålmodighed. Nu er riflen snart 1/2 år gammel og har ikke været på jagt i nu. Det er da godt at man har andre rifler i skabet, ellers var det ikke blevet til meget jagt i år.[V][V]

Syntes nu godt de snart kunne få fingeren ud!!!!

Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Svar
#14
Så er det lykedes at få riflen tilbage og nu med ny låsestol og alt tyder på at den nu er iorden. Jeg har haft lidt bøvl med at den trækker 2 patroner frem, med det resultat at nr. 2 sætter sig i klemme, men efter nogle skud tror jeg at det har rette sig. Håber nu at den kommer til at fungere uden probemer i mange år. Det har været en sej kamp og kan forstå på væggene i diverse lokaler at Morten Krogh har talt med store bogstaver og det var årsagen til at riflen fik de nødvendige reservedel, så den kunne leve op til det en S & L riffel bør. Rflen er nu afprøvet og sydder hul i hul både med lapua mega i 9,3 samt i 6,5 så ser nu frem til at skyde det første stykke vildt med den.[^]

Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by fdl

... at Morten Krogh har talt med store bogstaver og det var årsagen til at riflen fik de nødvendige reservedel,



Hej Flemming

Hvem er det at Morten har talt med store bogstaver til?

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
[Image: Mauser_m03_1-1.jpg]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)