Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hoveder på Djursland ?
#1
i ugens løb er der fundet 2 afskårne hjortehoveder i mosen 500 meter fra mig.
en ulige sekser og en ulige otteender lå i hver sin plastpose flydende i mosen [}Smile][}Smile]
hvis man ikke ønsker hovederne fundet var det da en genial ide at smide dem direkte i vandet uden de luftfyldte plastposer.
ved "normalt" krybskytteri er det vel også bare den hovedløse krop man finder ?
om det er et konsordiemedlem der ikke vil kendes ved en for lille hjort er vel også et svar ?

er der nogen der har viden eller teorier [?]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#2
Min teori er at den der har gjort det er underlig...

The difference between men and boys is the price of their toys
Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Svar
#3
En krybskytte, som er nybegynder ??? [Sad]

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#4
En helt almindelig jæger der bare ikke interesserer sig for "knogler"[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Nobody

En krybskytte, som er nybegynder ??? [Sad]

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.



Den var sku god[Big Grin]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#6
Hej Strom Naturgænger
Du har selv givet svaret, eller det er en såkaldt kødjæger der har været på spil.
Nå du er også angrebet af Ulige Dillen, (ulige 6 ender og ulige 8 ender)
Var det ikke noget nemmere at kalde det hvad det var, nemlig at tælle enderne og sige hvor mange der er, (de bliver IKKE større af at kalde dem for ulige, det er et begreb)
MVH Jens Peter
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#7
U-lige dillen [?]

Må man ikke lige få den uddybet - Vi har altid brugt dette "begreb".

Min far skød sidste år en U-lige 6 ender, med 3 på den ene og en spids på den anden - Hvad er det så i din verden Jens Peter - En Gaffelbuk / 4 ender eller [?]
Svar
#8
1+3 er vel 4. Den ville jeg ikke kalde en ulige 6 ender.[Smile]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#9
Så du ville altså kalde det en 4 ender?
Svar
#10
Ja da. Men det er vel forskelligt fra jæger til jæger, hvad de kalder de forskellige horn.[Big Grin]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#11
Det er vi helt enige om! - Det var "begrebet" der blev omtalt som en dille jeg ikke forstod - Alle de steder jeg kommer ville den model jeg beskrev hedde en ulige 6 ender.
Svar
#12
Jeg ville kalde bukken med 3 på en og 1, eller 2, på den anden for en ulige seksender. Men jeg ville med krondyr, sika osv holde mig til de takker der er. Fx kronhjort med 3 på en stang og 4 på den anden er en 7-takker og ikke en ulige 8-takker.

Men men! Vi ved jo alle sammen hvad vi mener hvad enten man bruger det ene eller det andet begreb [Wink]

Tilbage til emnet!
Så er det noget svineri og pisse irriterende når sådan noget sker. Det er helt klart en krybskytte som vil have kødet. Måske skulle der sættes et vildtkamera op for at filme ænder, og så kunne man være så heldig at fange krybskytten. Måske han kommer tilbage - han er højt sandsynligvis ikke rutineret med den fejl om, at smide hovederne i luftfyldte plastposer.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#13
Jeg ville kalde bukken med 3 på en og 1, eller 2, på den anden for en ulige seksender. Men jeg ville med krondyr, sika osv holde mig til de takker der er. Fx kronhjort med 3 på en stang og 4 på den anden er en 7-takker og ikke en ulige 8-takker.

Men men! Vi ved jo alle sammen hvad vi mener hvad enten man bruger det ene eller det andet begreb

gælder den metode ikke kun for elge?
Svar
#14
Ulige Dillen?

At benævne en hjort i.h.t. til det du kalder "ulige dillen" er ældgammel tyskinspireret jagttradition som har været anvendt i danmark i mere end et århundrede. Benævnelsen tjener faktisk et ganske praktisk formål for vildtplejeren idet den siger langt mere om hjorten end antallet af sprosser (ordet takker er i denne forbindelse svensk/norsk). En kronhjort med 8 sprosser på den ene stang og ingen på den anden side benævnes f.eks. ulige 16-ender. Dette siger langt mere om dyret end svenskernes "8-takker" og det behøver jo ikke nødvendigvis at udspringe af en trang til at overdrive trofæet. At det bliver brugt sådan er en anden sag...

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#15
Hej Høgh
Nu behøver vi jo ikke at være enige om alt ting herinde, (så har vi jo ikke noet at diskutere) og jeg er ikke enig med dig om din "tyske" beskrivelse af en ulige 16 ender, med 8 sprosser på én stang og ingen på den anden stang (som er helt væk)denne hjort er en 8 ender med én stang.
Nej, ulige dillen er alene brugt af danskerne, (for at gøre deres trofæer større end de er i virkeligheden, i tale)I alle andre lande kalder man en Kronhjort med 7 sprosser og 8 sprosser for en 15 ender,(dette er fakta) Og når ham danskeren som har skudt hjorten og fået den målt op, så får han 1 point for hver sprosse, og der står 15 ender på opmålingsskemaet= 15 point.
Jeg har faktisk læst engang at når man fx. taler om jagtsprog og ulige ender på en kronhjort, så opstår begrebet ulige (helt korrekt) når fx en Kronhjort har 7 sprosser og 9 sprosser, denne kronhjort betegnes i jagtsproget for en ULIGE 16 ender, og IKKE en ulige 18 ender.
MVH Jens Peter
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#16
Om brugen er af den ene eller anden årsag er jeg heller ikke interesseret i - Var mere at det opfattes som en dille..

Jeg holder mig til min jagtelige opdragelse, og holder mig til "dillen".

(Undskyld for drejningen af emnet STROM - Dine oplevelser er triste, lige meget hvad årsagen måtte være)
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Jens Peter Jensen

Jeg har faktisk læst engang at når man fx. taler om jagtsprog og ulige ender på en kronhjort, så opstår begrebet ulige (helt korrekt) når fx en Kronhjort har 7 sprosser og 9 sprosser, denne kronhjort betegnes i jagtsproget for en ULIGE 16 ender, og IKKE en ulige 18 ender.
MVH Jens Peter



Og hvor har du læst dette[?][?][Smile]

Mvh Lars
Mvh Lars
Svar
#18
(Undskyld for drejningen af emnet STROM - Dine oplevelser er triste, lige meget hvad årsagen måtte være)
ingen årsag - jeg holder selv meget af at komme vidt omkring [Wink]

og jeg vil nu stadigvæk betegne hjort og buk som ulige [Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#19
Hr. Naturgænger Strom,

Sikken en skovtur du fik dem lokket ud på[:o)]

Kød fra brunsthjort er nu ikke lige det der giver den største kilopris, og trofæet betyder åbenbart ikke det helt store - mon ikke det er en lalle glad idiot, der prøver at blive krybskytte og ikke ved hvad han har med at gøre.
Anden mulighed, et forholdsvis nyt medlemmerne af "Hovedskuds Klubben", der ikke vil være ved at han/hun ikke kan ramme knolden på en kronhjort på 10 skridts afstand eller måske en tredje mulighed, en såkaldt kødjæger, der ikke kan lide sylte kogt på brunsthjort og er så ligeglad med jægerstanden gode navn og rygte, så han smider sit affald hvor som helst.

Det er i hvert tilfælde ikke helt normalt eller gennem tænkt.

Med venlig hilsen

Thorlak

NB: jeg kom fornylig til at skyde en lille hjort med 6 sprosser på den ene og 6 sprosser på den anden stang. Det trofæ i form af en regelmæssig 12 ender er jeg meget glad og stolt af (nej, det skal ikke spises). Hjorten var ikke god at stå i læ af og derfor er kødet straks og med det samme solgt til Tyskland.

[Image: Hjort sep 2011 lille.JPG]
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#20
Meget flot hjort Thorlak.

En anden teori kunne vel også være at skytten ikke bryder sig om at koge og rense kranier og derfor vil prøve at lade "naturen" ordne det. At det så ikke virker særlig smart at putte dem i plastikposer er en anden sag.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)