Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afträk på Remington 700 SPS
#1
Hejsan,

Har ovenstående riffel i kal 223 og har nu endelig fået brugt den lidtSmile

Har läst diverse gamle indläg på forummet om Remington men mangler lige lidt hjälp/input[?]

Afträkket er og bliver frygteligt og jeg er nödtil at göre et eller andet ved det. Da jeg senest var ude for at igen igen afpröve ammo og brugte god tid på skydningen har jeg indset at afträkket må og skal forbedres/skiftes. Riflen ligesom svupper opad hver gang der skydes og man skal virkelig holde godt og hårdt fast i skäftet for at väre sikker på at träfpunktet ikke flytter sig pga afträkket.
Missede til en urfugle kok i går (150m) af samme årsag da jeg ikke havde nogen form for fast anläg[Sad!][xx(][Sad]

Hvad kan göres for rimelige penge og er det noget man kan göre selv? Når det er sagt skulle jeg måske flytte dette emne til våben värkstedet?

1.Polering?
Hvordan og med hvad kan man polere?
Skal hele afträks mekanismen skilles ad? Måske et dumt spm men jeg har ikke haft en riffel afskildt ret mange gange.

2.Skifte til andet afträk?
Anbefalinger af noget der ligger inden for en overkommelig pris?
Og kan man uden videre bare skifte et afträk selv eller er det bedste at få en våben smed til at göre det?

Jeg er som sådan ikke bange for at selv tage fat (mens små fjedre og andre dippedutter flyver omkring), men behöver lidt hjälp og indput[:I]

Mvh,
Tore
Svar
#2
Det skal da bare justers ned i vægt. Forbi den lokale våben mekaniker, og få ham til at gøre det.
Jeg fik justeret aftrækket på min 700, hos Hatting, og det virker helt perfekt.

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#3
hej du kan sagtens justere aftrækket så det kommer til at gå godt

du kan også vælge at købe et timney aftræk eller jewell aftræk
men det er ikke nødvendigt

hvis du ikke selv vil rode med det så kør da forbi din lokale våbensmed og få ham til det det koster under 500.- dkkr

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#4
Citat:quote:

Riflen ligesom svupper opad hver gang der skydes og man skal virkelig holde godt og hårdt fast i skäftet for at väre sikker på at träfpunktet ikke flytter sig pga afträkket.


Flytter løbet/piben/låsen sig i forhold til skæftet når der tages aftræk.??

Eller mener du at våbnet giver et "hop" i selve skudøjeblikket.?

Når man føler "hoppet", er kuglen for længst på vej ud til målet - og det har derfor minimal betydning at riflen laver det "hop".

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
Hvis din Rem 700 er en af de nye modeller med X-Mark Pro aftræk, så er det meget nemt at gå til.
http://www.remington.com/sitecore/conten...igger.aspx

[Image: XMarkProTrigger.ashx?w=404&h=500&as=1]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#6
ibsteen
Svar
#7
Savage mod 114C fabr.nr. 535215, cal 30.06 Spr.

Ovennævnte riffel er jeg nogenlunde glad for og tilfreds med, da den skyder udmærket, og har en rimelig god finish. Der er dog et punkt, hvor jeg er mindre tilfreds, og det er aftrækket som både er tungt og upræcist. Kan der for "Menneskepenge" købes et bedre aftræk, eller er der andet som man kan gøre for at forbedre aftrækket? Det skal tilføjes, at den har været hos en velrenommeret bøssemager for at få løst problemet, uden at det har hjulpet væsentligt. Mine øvrige rifler, (Tikka 590 Lux og Lakelander TAP 375) er ikke plaget af samme problem. På forhånd "Tak for hjælpen"

Stær

PS: Efter hvad jeg har hørt, så skulle mod 114C. være en af deres bedre modeller.
Svar
#8
@ HappyNanoq,
Nope jeg bemärkede det når der langsomt trykkes på afträkkeren men för den er i bund og dermed afskyder patronen...
Det må vel skyldes at den står for hårdt, for noget lignede sker ikke med nogle af mine andre rifler.

Må se om jeg kan finde tid til at finde en ordentlig lokal våbensmed heroppe der kan hjälpe - kan desvärre ikke lige komme forbi en af jer danske guruer da afstanden ligesom ikke tillader detSmile
M
vh,
Tore
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by toresode

@ HappyNanoq,
Nope jeg bemärkede det når der langsomt trykkes på afträkkeren men för den er i bund og dermed afskyder patronen...
Det må vel skyldes at den står for hårdt, for noget lignede sker ikke med nogle af mine andre rifler.

Må se om jeg kan finde tid til at finde en ordentlig lokal våbensmed heroppe der kan hjälpe - kan desvärre ikke lige komme forbi en af jer danske guruer da afstanden ligesom ikke tillader detSmile
M
vh,
Tore



Du kan forbedre din skydning med et bedre aftræk, men du skal hvis til at tørtræne lidt. En aftræksfejl er en aftræksfejl!

Mvh. Loft
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by LOFT

Citat:quote:

Originally posted by toresode

@ HappyNanoq,
Nope jeg bemärkede det når der langsomt trykkes på afträkkeren men för den er i bund og dermed afskyder patronen...
Det må vel skyldes at den står for hårdt, for noget lignede sker ikke med nogle af mine andre rifler.

Må se om jeg kan finde tid til at finde en ordentlig lokal våbensmed heroppe der kan hjälpe - kan desvärre ikke lige komme forbi en af jer danske guruer da afstanden ligesom ikke tillader detSmile
M
vh,
Tore



Du kan forbedre din skydning med et bedre aftræk, men du skal hvis til at tørtræne lidt. En aftræksfejl er en aftræksfejl!

Mvh. Loft



Tørtræning gør ikke aftrækker vægten letter[Big Grin]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by toresode

@ HappyNanoq,
Nope jeg bemärkede det når der langsomt trykkes på afträkkeren men för den er i bund og dermed afskyder patronen...
Det må vel skyldes at den står for hårdt, for noget lignede sker ikke med nogle af mine andre rifler.



http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=24019

LOFT har et X-Mark Pro aftræk til salg til Kr.500,-
Dét kan i hvert fald justeres som man ønsker det.

Så hvis det er ét af de ældre aftræk du har, eller én har "voldjusteret" det der sidder i riflen nu - så er der en god chance for at få det skiftet. =o)

Så hvis du ønsker at få aftrækket opgraderet, eller ønsker at prøve at polere det gamle aftræk - så er omkostningen lille, hvis der går noget galt.

Timney og Jewel-triggers er langt dyrere, da de også kører med en anden opsætning og andre muligheder for justering naturligvis.

Men Remington's eget X-Mark Pro er der intet i vejen med som sådan.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#12
@ HappyNanoq:
Det er en Remington 700 SPS fra 2008 med mig som eneste ejer[Smile]

@ Loft: Ja, törträning er altid godt, men så skal jeg altså träne specielt med denne ene riffel da jeg heldigvis ikke har samme problem med mine andre rifler - måske skal jeg "skoles" til Remington - men jeg vil dog ikke omskoles - dertil nyder jeg mine andre rifler mere end Remingtonen Wink

Nuvel, jeg pröver först polering/justering, og hvis det ikke hjälper må jeg kigge lidt på et andet afträk.
Svar
#13
Du kan kigge her: http://www.quarterbore.com/library/artic...igger.html for instrukser til de ældre remington aftræk.

Men han kommenterer at han har haft en nyere Rem 700, med det mest elendige aftræk han nogensinde har haft på en riffel... og hvor han måtte opgive og skifte til et andet.

Her er der en anden side om justering: http://www.theoutdoorwriter.com/shooting...rigger.htm

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by toresode

@ HappyNanoq:
Det er en Remington 700 SPS fra 2008 med mig som eneste ejer[Smile]



Har selv aftrækker fra Remington's custom-rifler, dét de bruger på deres 40-X serie og dét er et pragtfuldt aftræk. =o)

Håber du finder ud af noget.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#15
Kobe Timney aftraek til Remington SPS...Remington's Mark X aftraekker sucks...
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)