Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fly transport af bundstykke og patroner.
#1
Halløjsa.

Er så heldig at jeg skal en tur til Norge i uge 45 på jagt.
Jeg skal med fly derop da jeg skal små 1000 km nord for Oslo og er kommet lidt i tvivl hvordan det skal pakkes.

Må jeg pakke bundstykke og patroner i samme kasse(Se billede) og så ned i kufferten eller skal de pakkes hver for sig og så i kufferten?
Eller skal bundstykke i kufferten og patroner tjekkes ind for sig???

[Image: DSC_0468.jpg?t=1317835489]

Steffen.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#2
Det var ellers en fornem kasse du har der.....[:p]
Jeg bruger altid den originale æske fra norma og bundstykket pakket ind i en klud. Begge dele pakket fornuftigt i den almindelige kuffert. Har fløjet både til Ungarn Polen og syd afrika, og der har aldrig været problemer.
Hvis bundstykket ligger sikkert uden at kunne skade patronerne, burde der ikke være nogen problemer, men spørg dem når du står derinde.Det værste der kan ske er at de vil have bundstykket ud i kufferten.
Patronboxen ser stor ud. Har du plads til den i kufferten?

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#3
Glemte lige.... knæk og bræk med Norge i uge 45 - hvad skal i skyde?

Vi prøver lidt Dåhjort i Polen i uge 42 så deeet......[^]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#4
Kassen er en PeliCase 1150 ( http://www.flightcases.dk/produkttyper/p...201150.htm )

Jeg skulle bruge 3 værktøjskufferter specialfremstillet med udskæringer til værktøj så fik jeg ham overbevist om at jeg skulle have sådan en 1150 i rabat. [Big Grin]

Det er et Sauer 80 bundstykke der ligger i længden, så ingen problem og have den i kufferten. [Wink]
Patronerne er 260Rem.

Syntes bare det var meget nemmere at det lå i den så kunne SAS smide det hele væk på éen gang. [xx(]

Jeg skal op og skyde rådyr deroppe. Har en ven der har slået sig ned deroppe i det midt norske som inviterede. Det kunne jeg ikke sige nej til. Så skidt med at der er 6 timers rejse derop.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by SteF_H
Syntes bare det var meget nemmere at det lå i den så kunne SAS smide det hele væk på éen gang. [xx(]

Jeg skal op og skyde rådyr deroppe. Har en ven der har slået sig ned deroppe i det midt norske som inviterede. Det kunne jeg ikke sige nej til. Så skidt med at der er 6 timers rejse derop.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"


Ja pyt med hvad det koster hvis det har noget med jagt at gøre, men hvis konen.......kender det så udemærket.....[^]

Jeg ville smide bundstykket ind i nogle sokker i den almindelige kuffert så du er sikker på at der ikke sker patronerne noget. De kan godt smide noget rundt med kufferterne. Dernæst er der også køreturen, og nu kender jeg ikke de Norske veje, men der hvor jeg var i Ungarn og i Sydafrike var vejene elendige, så det var noget af en rystetur for udstyret.
Hvis du flyver fra Kastrup, så er de meget søde i security hvis man har styr på tingene, og det har man jo når man nu skal ud og flyve med våben, ellers beder man selv om ballade. Har aldrig oplevet noget.

Ps. Hvis du skal have olie med til riflen, så lad være med at lægge det i våbenkufferten, for så får du det ikke med. Toilettasken er et meget bedre sted.....[:I]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#6
flot kuffert, men er du sikker på, at en for emsig security forstur at pelien er lige så sikker som en metalkasse ?
en nu korthåret metalsmølf diskuterede ret så længe i scotland, om hans patroner kunne tjekkes ind i plastkasse. (han tabte diskussionen [:o)])

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Ja, den satans stupide ko[Sad][xx(],

beviset for at hun ikke anede hvorfor hun havde et "service job" var at hun lod mig have mine patroner i løs vægt i en andens ammobox.....

Forbandede kælling, for at bruge et BigDane udtryk[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Til/fra GB er der ikke noget at gøre - de forlanger ammo og bundstykke i aflåst metalboks (må gerne være i samme). En pengekasse fra Harald Nyborg, til kr 58,- kan sagtens gøre det.
Det er muligt de ikke kan kræve det rent juridisk, men det kan ikke betale sig at begynde at diskutere det.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#9
Jeg var i en lignende situation i Skotland m.h.t. metalkasse. Blev løst ved at jeg lagde patronerne i en kasse/minikuffert som normalt indeholder poker-chips. Den er lavet af noget blikagtigt og er forsynet med en ubrugelig lås som kan åbnes med en cocktailpølse[:o)]

Så var der ingen problemer: metal-tjek, lås-tjek, alt iorden...det er security på højt plan[xx(][Big Grin]
Svar
#10
He he. Da jeg skulle sende våben og ammunition fra Grønland til Danmark, blev jeg meget grundigt instrueret i, at kun den originale emballage måtte anvendes til forsendelsen, intet andet.

...så mine grønne ammobokse med separat rum til hver patron blev fyldt med tomme hylstre, og træningspatronerne, Sako Range, lå og raslede løse rundt i deres originale 50 styks papæsker.

Men det sker der jo heller ikke noget ved, så jeg har for længst resigneret, og indset, at man bare skal gøre som de siger, så går det nemmest.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)