Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Valg af håndkikkert til nat.
#1
Hej ! Jeg står og mangle en rigtig god håndkikkert til skumring og nat. Da jeg har problemer med kybskytter på min ejendom. Jeg har en Zeiss Victory 8x56 på prøve. Jeg kan på åben en total mørke se en mand meget langt ude +500m. Vil en rigtig natkikkert være bedre? Hvilke ulemper er der ved en rigtigt natkikkert ? Mvh. Jagtbonden
Svar
#2
Du skal op i en meget dyr Generation 3+ natkikkert for at kunne se detaljer af nogen art på lange afstande, så investeringen er betragtelig.

Hvis du gerne vil fange de krybskytter så sæt et eller flere MMS/mobil udstyrede vildtkameraer op på strategiske steder.

Flere af dem kan sættes op til at sende billederne omgående, så du har "beviserne" selvom de skulle få øje på kameraerne og stjæle dem.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Det lyder som en god ide med kamera, jeg har et uden sim kort. Min fornemmelse er at der er blevet pillet ved det. Jeg har heller ikke selv rigtig troet på en natkikkert.
Jeg tror nok mere på en kombination af vildtkameraer med sim kort og evt. en godt håndkikkert.Er Zeiss´en noget af det bedste jeg kan finde eller er der andre muligheder?
Svar
#4
En gammeldaws ræve saks[}Smile][Big Grin]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#5
Paintball landminer.??

Har gode erfaringer med STEINER kikkerter også og har prøvet en Leica, men dog ikke under de forhold.
Men har ikke så bred erfaring med håndkikkerter, ud over skumring.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#6
sæt da et vildt cam med mms op ved alm vildt cam så får du et billede af ham der måske piller ved det . og så skal du købe et med blue ir så kan det ikke ses i mørke når det begynder at tage billeder

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#7
Lyder interessant. Hvor købes ir blue?

Ove
Svar
#8
http://cmpimport.dk/shop/vildtkameraer/v...-funktion/

hvor i landet holder du til for du kan da evt leje min hvis det er

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#9
Jeg har en Steiner 8x56 og selvom det er en af de bedste kikkerter til brug om natten så kan det blive for mørkt til den, og så ser man intet. En af fordelene med en rigtig natkikkerter er at man kan supplerer med kunstigt lys i et spektrum som øjet ikke kan se - infrarødt. Det hjælper dog ikke hvis kry skytterne også bruger natkikkerter så svarer det nemlig til at du står og lyser med en projektør.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#10
Prøv evt. et Sony videokamera med Night Shot funktion, i stedet for kikkerten. Det kan være, at det giver brugbare resultater.
Og så har du jo også dokumentation, samtidigt... [Big Grin]

ok. 0 Lux nightshot virker kun på op til 3 meter...
http://store.sony.com/webapp/wcs/stores/...ber=HDRCX7

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#11
Hej Michael! Jeg bor km Syd for Aalborg.

Ove
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)