Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny kikkert
#1
Hejsa jeg overvejer og købe ny kikkert til min riffel da den jeg har er helt fra den gang jeg købte rifflen 99 men hvad skal jeg vælge det skal ikke være vildt dyrt evt en brugt den jeg har nu er en tasco world class plus 3.5-10x50 har enlig være meget gald for den er jeg enlig os endnu men hade en træls oplevelse i fredags morgen hvor jeg skød et rådyr der regnet lidt og det gjor at den dukket så var nød til og pusse den af mange gange inden jeg kun skyde har aldrig prøvet at det har været sådan er det måske det nye jeg har fået til og holde linserne rene med men det skul bare være sådan noget der vil gør den ikke dukket Wink
Svar
#2
Prøv med butler creek flip up beskyttere i stedet for antidug smørelse. Du risikerer at ødelægge en eventuel coating på linserne. Det er også billigere end at skifte kikkert.
Svar
#3
Sådan nogen har jeg skam på
Svar
#4
Nogen der kender den her kikkert?
http://www.dba.dk/riffelkikkert-atn-atn-...-73036008/
Svar
#5
Hej

Har du hørt om Rex har noget på lager evt brugt[8D]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#6
nej det har jeg ikke Wink kun jeg jo lige gør os
Svar
#7
Puds linserne med en blød klud, der er opvredet i varmt sulfovand - det skader altså ikke linserne, men det gør at de ikke dugger så let.
Hvis du så kan vænne dig til IKKE at åbne for Butler Creek før der skal trykkes på knappen, så garanterer jeg for, at der ikke er dug på linserne. Det kræver dog lidt øvelse ikke at lade sig friste til at tjekke gennem riffelkikkerten frem for håndkikkerten, men det betaler sig når chancen opstår.
Svar
#8
jeg vil prøv med den kludeWink..Og jeg har dem altid lukket og åbner dem først når der skal trykkes og når du lige sætter det sådan op så tror jeg enlig måske jeg selv har svaret da jeg vil skyde gik dyret som jeg hade bestemt mig for og trykke til gået ned i en lavning så kun ikke se andet en hovedet så måske der for den så har dukket da der yderlige gik måske 5-10 min før jeg kun skyde men hade daog min linse klude i lommen så den kun blive tøret af inden skud Wink
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)