Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ladedata 16g RWS KS, 9,3x62
#1
Hey!

Er er der nogen, der ligger inde med ladedata på en 16g RWS KS i 9,3x62?

Jeg har pt N140 på lager...

Hvad er jeres erfaringer m.h.t. Vo - ved hvilken hastighed fungerer kuglen bedst uden at lave mos ud af vildtet.

på forhånd tak!

J.
Svar
#2
Hej Jamo

Jeg har endnu ikke prøvet den, men lavet lidt forarbejde på det. Jeg ville ikke gå for højt i hastighed da KS er kendt for at være meget eksplosiv. Så jeg ville satse på en hastighed omkring 730 m/s. Kigger man i tabeller, så er det svært at finde noget på N140 specifikt. Men når man tager i betragtning at N140 brænder lidt langsommere end N201 / Rhino 11 og giver et lavere tryk, så ville min startladning med N140 ligge omkring 55 grains (har ikke Quickload, men vil tror det vil give en hastighed omkring 730 m/s..
Svar
#3
Hej Kras!

Tak for svar... Jeg har i mellemtiden købt Norma 202, da jeg kender denne kruttype til kalibren. Regner med at bruge 58-59 gr til den pågældene kugle. Du har ret - jeg har også hørt at den kan være lidt voldsom, men læste et sted herinde at der var en der ladede dem til omkring 750-60 m/s hvilket gav en god effekt...

J.
Svar
#4
Jeg har ladet 16,2 grams Accubond med 59 grains 202 og de lå omkring 775 M/s og der var ingen tegn på overtryk.

Mvh. Ole
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

Hey!

Er er der nogen, der ligger inde med ladedata på en 16g RWS KS i 9,3x62?

Jeg har pt N140 på lager...

Hvad er jeres erfaringer m.h.t. Vo - ved hvilken hastighed fungerer kuglen bedst uden at lave mos ud af vildtet.

på forhånd tak!

J.



Jeg bruger 59 grain N140 som giver fin præcision og en hatighed på gnst. 780 m.
Svar
#6
Hej Alle!

Tak for svar - nu har jeg lidt at gå ud fra!

J.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)