Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
fremhævning af åre
#1
hej alle snittenisser

jeg har været i gang med at fjerne lak på skæftet til min haglbøsse. Der er ikke så meget årespil i træet men der er lidt. Kan jeg på nogen måde fremhæve det så det bliver lidt tydeligere.[Smile]

hilsen H.S.Jensen
Svar
#2
du kan bejdse det med sort spritbejdse og så slibe det bagefter. Spritbejdsen trænger dybere ned i det blødeste træ, men bliver slebet væk de hårde steder på træet.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#3
Hej lani

er det ikke årene der er det hårdeste i træet, hvis jeg så bejdser med sort, får jeg ikke bare et sort skæfte så, da den sorte jo trænger dybere ind mellem årene.

hilsen H.S.Jensen
Svar
#4
Jeg har ikke så meget erfaring med valnød, der må du nok spørge en anden, men min generelle erfaring med masser af forskelligt træ til knivskæfter er at når man bejdser det på den måde jeg har beskrevet så kommer bliver årene fremhævet mørkere.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#5
Abolt har forsøgt med et skæfte, du kan sikkert finde hans indlæg via søgefunktionen. Det blev helt fint.
Svar
#6
Hej h.s.jensen . Med sort bejdse og en helt tynd pensel kan du følge de årer der er i træet , er der åbne porer vil de blive fyldt , det der havner ved siden af , vil næsten forsvinde ved det følgende slibearbejde ! http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...blr,tuning . Hilsen A-bolt
Svar
#7
tak for det jeg prøver mig frem med sort bejdse.. og hvis det skulle gå helt galt kan det få en gang sort narvsværte, så bliver jeg også bedre til at ramme[8D]

hilsen H.S.Jensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)