Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opbevaring af jagtgevær
#1
Hej naturfolk Smile

jeg har lige erhvervet mig jagttegnet, hvilket jeg er super glad for. Men allerede inden jeg gik igang med det, havde jeg fået forbud mod at opbevare våben her hjemme (Bor stadig hjemme, og er over 18).

Er der mulighed for at opbevare våben ved en kammerat, der selvfølgeligt har jagttegn og våbenskab? Jeg tænker om jeg kunne få tilladelse til ikke at have det på min bopæl, eller at han ejede jagtgeværet, og jeg fik en slags bæretilladelse, eller lignende?

Det piner mig grænseløst at jeg ikke må have våben her hjemme, da jeg rigtig gerne vil på jagt, men jeg synes det er så drastisk at flytte hjemmefra, for at kunne gå på jagt Smile

Håber i kan hjælpe mig Smile
Svar
#2
Flerejerskab på våbene så er det vist muligt. Måske er det "nok" med en bæretillsdelse til din kammersjuk [Smile]
Well, det st det hjælp jeg havde - ikke meget [Wink]. Sorry...

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#3
Snakker vi haglgevær. Lad ham eje det og så er der intet i vejen for at du bruger det som dit ejet. Riffel, så skal i have en delt våbentilladelse. Så kan begge parter lovligt håndtere geværet og gå på jagt med det.

Virkeligheden er en illusion forårsaget af alkoholmangel:-)
Hard work doesn't guarantee success, but no work guarantees failure..
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Huxie

Hej naturfolk Smile

jeg har lige erhvervet mig jagttegnet, hvilket jeg er super glad for. Men allerede inden jeg gik igang med det, havde jeg fået forbud mod at opbevare våben her hjemme (Bor stadig hjemme, og er over 18).

Er der mulighed for at opbevare våben ved en kammerat, der selvfølgeligt har jagttegn og våbenskab? Jeg tænker om jeg kunne få tilladelse til ikke at have det på min bopæl, eller at han ejede jagtgeværet, og jeg fik en slags bæretilladelse, eller lignende?

Det piner mig grænseløst at jeg ikke må have våben her hjemme, da jeg rigtig gerne vil på jagt, men jeg synes det er så drastisk at flytte hjemmefra, for at kunne gå på jagt Smile

Håber i kan hjælpe mig Smile


Velkommen til forummet og til en kanon hobby, som bare bliver ved med at udvikle sig.

Mht. opbevaring af haglgeværet er det klart en mulighed at opbevare det hos en anden som kokken skriver, men skulle du ikke lige tage en seriøs snak med dine forældre, og forklar dem at du altså er blevet voksen, og at det nu engang er din hobby..... [:I]
Da jeg startede på jagttegnskursus som 18-årig for rigtig mange år siden - og jeg siger ikke hvor mange [Wink] - undrede hele min familie sig sgu også seriøst, og da jeg fandt min bedre halvdel gentog det sig også der. Men det har de jo så måtte acceptere, og kan faktisk idag godt se det spændende i min hobby. Og de elsker når vi serverer vildt.....[Wink]

Så prøv lige at tage en fornuft-snak med dem når de er i en "seriøs fase".....[Wink][:I]

Du skal da ha´ dit udstyr derhjemme, ellers er man jo helt handicappet......[^]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#5
Mht. haglgevær er jeg ret sikker på at man kan orientere politiet om at det står i våbenskab på en anden adresse (uden omkostninger).
Gå ned til den lokale sherif og få svaret, men husk endelig at få evt. "tilladelser" på skrift...

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#6
Da jeg for 3 år siden fik jagttegn overvejede jeg muligheden for at opbevare mine våben hos mine svigerforældre da vi dengang boede i lejlighed, og udlejer var ikke vild med tanken om bolte i gulv og vægge (jeg fik ham dog overtalt til sidst mod et mindre indhug i mit depositum). Jeg fik da at vide af politiet at jeg lovligt måtte opbevare våbnene på anden adresse end min bopæl, såfremt de blev opbevaret i separat våbenskab, som kun jeg havde adgang til (svigerfar der selv har jagttegn måtte altså ikke have adgang). Som farT4 skriver kan du nok sagtens få haglgevær lovligt opbevaret i din kammerats våbenskab, men tror det forholder sig anderledes med riffel.

Dog er jeg helt enig med Asbjoern, tag en seriøs snak med dine forældre om det. Det andet er altså noget bøvl ...

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#7
Mht riffel skal adressen på våbentilladelsen passe, har lige forespurgt i Viborg.

Mvh Lars
Mvh Lars
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by LAM

Mht riffel skal adressen på våbentilladelsen passe, har lige forespurgt i Viborg.

Mvh Lars



Njaeh - hvis begge parter har tilladelse til en given riffel, kan den godt stå på anden adresse.
mvh
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by TSX

Citat:quote:

Originally posted by LAM

Mht riffel skal adressen på våbentilladelsen passe, har lige forespurgt i Viborg.

Mvh Lars



Njaeh - hvis begge parter har tilladelse til en given riffel, kan den godt stå på anden adresse.



Præcis. En delt våbentilladelse så er der ingen problemer og du kan uden problemer låne din kammerats haglgevær når du skal på bane og jagt.

Virkeligheden er en illusion forårsaget af alkoholmangel:-)
Hard work doesn't guarantee success, but no work guarantees failure..
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Kokken

Citat:quote:

Originally posted by TSX

Citat:quote:

Originally posted by LAM

Mht riffel skal adressen på våbentilladelsen passe, har lige forespurgt i Viborg.

Mvh Lars



Njaeh - hvis begge parter har tilladelse til en given riffel, kan den godt stå på anden adresse.



Præcis. En delt våbentilladelse så er der ingen problemer og du kan uden problemer låne din kammerats haglgevær når du skal på bane og jagt.

Virkeligheden er en illusion forårsaget af alkoholmangel:-)



Selvfølgelig er det ingen problem med en delt våbentilladelse, bare den bliver opbevaret på en af adresserne som er påført tilladelsen.

Mvh Lars
Mvh Lars
Svar
#11
Jeg har lige snakket med lokale sherif på våbenkontoret..

Han sagde at der på haglgeværregistrerings blanketten er en rubrik hvor man kan anføre en anden adresse en bopælsadressen hvor haglsprederen kan opbevares...

Så for haglsprederens vedkomne (som der spørges om) er der ingen problemer[Smile]

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)