Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ladeudstyr uden ladetilladelse.
#1
Hej VTF'ere.

Hvad må jeg have af ladeudstyr hjemme uden at have Ladetilladelsen?

Jeg overvejer en Ladepresse,Hylstertrimmer,Vægt,Tumbler.

Alt sammen så jeg selv kan klargøre hylstre til mig selv, så min makker ikke skal bruge hans kostbare tid på det "kedelige" arbejde.

Der vil ikke være noget der ligner antræk til noget med krudt og gænghætter før jeg har en ladetilladelse engang.

Regner med at skulle til at bygge laderum til Vinter.

Steffen.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#2
mener når der ikke er tilladelsepligitge varer så kan anyone købe dem. Det springende punkt er ikke værktøjet som sådan, men det det anvendes til, dvs for dig forming/klargøring af hylstre (og eje løse hylstre)..og den går ind under ladetilladelsen

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#3
Det er kun krudt, fænghætter og projektiler der er omfattet af ladetilladelsen. Så enhver kan købe det værktøj du nævner. Du kan også sagtens lave al hylsterbearbejdningen på de hylstre du er i lovlig besiddelse af, dvs. de kalibre der passer til dine egne skydevåben.

Jeg er aktuelt ved at nyindrette laderummet, og jeg kommer til at arbejde ved to forskellige bordhøjder. Den der er i passende højde til alt hylsterarbejdet. Og så én der egentlig er lidt for lav at sidde ved, men jeg skal have 1,5 meters lofthøjde over bordet, så der hvor jeg isætter fænghætter, påfylder krudt og sætter projektiler i, bliver arbejdspladsen en smule for lav til mig. Men så er lovens krav overholdt [Smile].

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
bare et lille spørgsmål
må man have brugte hylstre liggende, ulåst?

MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. .243W 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
Svar
#5
Hej

Nej - de skal i skafor blå skab, selv om det er tåbeligt. Uden tilladelse må du også kun have hylstre i de kalibre du har tilladelse til.
Svar
#6
jamen okay. det er jo klart vi ved jo alle hvor farlige sådan noget messing er... eller...

men tak for svarret

MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. .243W 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
Svar
#7
Mht messing har jeg så fået at vide at så længe der er afskudte hylstre så er det bare gammelt jern.

Når der kommer gænghætter i så skal de under lås.
Det er ikke nødvendigt ellers.

Det er inde fra Odense de kom med den udmelding.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#8
Er det ulovligt at at alle og enhver har adgang til afskudte hylstre? Hvor står det? Det er hvis en and.

Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.
Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.
Svar
#9
Problemet er, som i en del forskellige sager, læst forskellige steder på Danske våbenforums, at våbenkontorerne behandler mange sager forskelligt, til trods for, at vi kun har 1 våbenlov i Danmark.

Og også i dette tilfælde for man forskellige svar fra polisen angående afskudte hylstre [Sad]

Vi, forbrugerne af våbenloven, bliver dælme ofte forvirret af myndighederne, når der ikke kan komme ens svar vedr. samme spørgsmål.

Men, udstede bøder og smide folk i fængsel, hvis lovgivningen ikke bliver overholdt, det kan de finde ud af [xx(]

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#10
Citat:quote:

Men, udstede bøder og smide folk i fængsel, hvis lovgivningen ikke bliver overholdt, det kan de finde ud af



Det er jo fint, det er nemlig lige præcis det de er ansat til [Big Grin]

Med hensyn til om det skulle være en and at afskudte patron hylstre kræve tilladelse så er det desværre fuldstændigt rigtigt, i realiteten så skal selv afskudte jagtpatron hylstre opbevares i våbenskab, loven kan ikke læses på anden måde, så kan man jo glæde sig over at når politifolk tolker loven og opfinder "egne" regler, så virker det begge veje således at det skal da gå helt galt hvis nogen får en bøde for at smide afskudte jagtpatronhylstre i skraldespanden [Big Grin]

§ 1. Det er forbudt uden tilladelse af justitsministeren eller den, han dertil bemyndiger, at indføre eller tilvirke:

1) Skydevåben samt piber, låsestole, aftagelige magasiner og baskyler til skydevåben,

2) ammunition til skydevåben, derunder også patronhylstre, tændskruer, fænghætter, brandrør og projektiler

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#11
[

[/quote]

§ 1. Det er forbudt uden tilladelse af justitsministeren eller den, han dertil bemyndiger, at indføre eller tilvirke:

2) ammunition til skydevåben, derunder også patronhylstre, tændskruer, fænghætter, brandrør og projektiler

[/quote]
Kan godt være jeg er lidt tung i r....[:I]
Men indføre og tilvirke forstår jeg som indkøbe og fremstille.

Men det er ikke ensbetydende med at hylstre skal være under lås.

Men som du skriver så må jeg vel nærmest ikke selv klargøre dem uden at have tilladelsen..[xx(][V]

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#12
Stef - ring til det lokale våbenkontor og hør, hvordan reglerne håndteres i din politikreds [Wink]

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#13
@ Nobody.

Ja du har nok ret.

Tar sq ud og rejse i stedet for. [}Smile]

Der ved man da hvad man har at forholde sig til.

14 dage i staterne, (forhåbentligt også en lille smule jagt) 1 uge i Norge (PÅ Jagt [Big Grin] ) og en uge i München med go mad og masser af øl med de tyske kollegaer.

Så må jeg ringe og høre hvad jeg må og ikke må, når jeg kommer hjem.

Tror jeg ringer 3 gange og så tar tværsummen af det jeg får at vide. Ganger med Pi og tager kvadratroden af resultatet. [?][?]

Så er jeg sikkert lige så klog som nu..

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#14
Ellers kan du jo bare gøre som du selv syntes er mest fornuftig. Det ville jeg gøre.
Hvis man syntes det er fuldstændigt vanvittigt og sikkerhedmæssigt uforsvarligt at have afskudte hylstre stående uden de er bag lås og slå, skal man naturligvis straks låse dem inde uanset hvad loven bogstav siger.

Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.
Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.
Svar
#15
Kære Lani

Hvad gør du og dine kolleger med de afskudte patronhylstre efter I har været på skydebanen?
Det kan jeg godt tænke mig at vide.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#16
Stef H, det er fordi jeg selvfølgelig glemte at vise hvor i våbenbekendtgørelsen der står at Ammunition skal opbevares i våbenskab.

hylstre høre jf. første indlæg ind under definitionen på ammunition

§ 21. Våben og ammunition mv., der er nævnt i våbenlovens § 1, stk. 1, og stk. 2, litra a-d, og i denne bekendtgørelses § 15, skal opbevares forsvarligt og på et sted, der er utilgængeligt for uvedkommende.

Stk. 2. Opbevaring af ammunition til skydevåben skal ske i sikringsskabe, boksrum mv., som opfylder betingelserne i stk. 3 og 4. Opbevaring kan ske sammen med skydevåben.

Stk. 3. Opbevaring af indtil 25 af de våben, der er nævnt i våbenlovens § 1, stk. 1, nr. 1, eller indtil 10 særligt farlige skydevåben, jf. stk. 8, skal ske i et sikringsskab, der er godkendt i mindst EN 1143-1 grade 0 eller et sikringsniveau, der svarer hertil. Sikringsskabe med en vægt under 1.000 kg skal være forsvarligt fastboltet til gulv, væg eller lignende.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#17
Citat:quote:

Kære Lani

Hvad gør du og dine kolleger med de afskudte patronhylstre efter I har været på skydebanen?
Det kan jeg godt tænke mig at vide.



De bliver samlet op og puttet i en spand, hvad instruktørene så gør med dem bagefte aner jeg ikke, men jeg vil tro de tager dem med tilbage, messing er jo ikke gratis ;-)

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Stef H, det er fordi jeg selvfølgelig glemte at vise hvor i våbenbekendtgørelsen der står at Ammunition skal opbevares i våbenskab.

hylstre høre fj. første indlæg ind under definitionen på ammunition

§ 21. Våben og ammunition mv., der er nævnt i våbenlovens § 1, stk. 1, og stk. 2, litra a-d, og i denne bekendtgørelses § 15, skal opbevares forsvarligt og på et sted, der er utilgængeligt for uvedkommende.

Stk. 2. Opbevaring af ammunition til skydevåben skal ske i sikringsskabe, boksrum mv., som opfylder betingelserne i stk. 3 og 4. Opbevaring kan ske sammen med skydevåben.

Stk. 3. Opbevaring af indtil 25 af de våben, der er nævnt i våbenlovens § 1, stk. 1, nr. 1, eller indtil 10 særligt farlige skydevåben, jf. stk. 8, skal ske i et sikringsskab, der er godkendt i mindst EN 1143-1 grade 0 eller et sikringsniveau, der svarer hertil. Sikringsskabe med en vægt under 1.000 kg skal være forsvarligt fastboltet til gulv, væg eller lignende.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

Ja jo.. Det har du så ret i.
Hm.. [V]
Nå men tar nu stadig et par opkald til Kontoret i odense og laver en udregning ud fra svarene jeg får der. Så må jeg se hvad det ender med.

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...



"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Citat:quote:

Kære Lani

Hvad gør du og dine kolleger med de afskudte patronhylstre efter I har været på skydebanen?
Det kan jeg godt tænke mig at vide.



De bliver samlet op og puttet i en spand, hvad instruktørene så gør med dem bagefte aner jeg ikke, men jeg vil tro de tager dem med tilbage, messing er jo ikke gratis ;-)

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...



Men instruktørerne skal jo låse dem inde i mindst skafor blå sikringsskab.
Kan man ikke finde ud af om de gør det ?

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#20
I'he du milde!
Sikken da en masse regler. Har de haft noget praventivt indflydelse pa ulykker eller kriminaliteten overhovedet, eller er de som altid bare blevet til for at drille normale personer. Nej! det ma have varet en form for EU krav ikke! Hvem kunne ellers finde pa sadanne underlige regler.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)