Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Våbentilladelse i skotland.
#1
Jeg er ved at få lavet en våbentilldelse til skotland(Visitors firearms permit) og i mit eu-våben står min riffel med dens nuværende pibe. Kan jeg skifte til en anden pibe i samme kaliber uden problemer, eller er det et no-go da der er et andet våben nummer på piben?

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Christensen

Jeg er ved at få lavet en våbentilldelse til skotland(Visitors firearms permit) og i mit eu-våben står min riffel med dens nuværende pibe. Kan jeg skifte til en anden pibe i samme kaliber uden problemer, eller er det et no-go da der er et andet våben nummer på piben?

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?



Det er et no-go....

Men hvorfor skulle du også skifte hvis det er samme kaliber[?] Måske det er en tykkere pibe eller[?][?][?], Nå det er bare min nysgerrighed...

Hvis du endnu ikke har fået lavet din permit, kunne du vel bare fåindført ekstrapiben i EU-våbenpasset (det er jo gratis), og dermed bare få lavet din permit til den pibe du måtte ønske at medbringe.

//Bo

NB. Jeg rejste engang (2007) til Skotland med med mit haglgevær. Måneden forinen havde jeg fået nyt system grundet funktionfejl (B***** F3), her står der et nummer under toplukke-nøglen, Dermed passede nummeret ikke i forhold til min permit eller EU-våbenpas. Jeg havde ikke selv opdaget fejlen før tolderne(betjentene) i Kastrup gjorde mig opmærksom herpå. Jeg fik lov at rejse afsted med det, men måtte selv redde røven hvis det gav mig problemer i Skotland[Smile], så ind i mellem møder man forstående toldere/betjente[Smile][^].
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#3
Eller få begge piber i passet, så er du dækket ind [Smile]

Men nummeret der kommer på din permit er sikkert løbsnunmeret, så det er et no go at skifte pibe.

Hvad skal du jage og hvor? [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Det er et no-go....


Æv, så bliver det nok en anden riffel der kommer med
Citat:quote:

Men hvorfor skulle du også skifte hvis det er samme kaliber[?] Måske det er en tykkere pibe eller[?][?][?], Nå det er bare min nysgerrighed...


7 cm og ca 200gram mindre, og en bedre balance.

Citat:quote:

Hvis du endnu ikke har fået lavet din permit, kunne du vel bare fåindført ekstrapiben i EU-våbenpasset (det er jo gratis), og dermed bare få lavet din permit til den pibe du måtte ønske at medbringe.

//Bo

NB. Jeg rejste engang (2007) til Skotland med med mit haglgevær. Måneden forinen havde jeg fået nyt system grundet funktionfejl (B***** F3), her står der et nummer under toplukke-nøglen, Dermed passede nummeret ikke i forhold til min permit eller EU-våbenpas. Jeg havde ikke selv opdaget fejlen før tolderne(betjentene) i Kastrup gjorde mig opmærksom herpå. Jeg fik lov at rejse afsted med det, men måtte selv redde røven hvis det gav mig problemer i Skotland[Smile], så ind i mellem møder man forstående toldere/betjente[Smile][^].



Permit er ved at blive lavet, så det er forsent. Min oplevelse er at fra 2007-2008-2009 er at hver gang jeg har været der ovre så er der kommet mere kontrol på så skal ikke have noget i klemme.

@Boldsen: Løbs nr. og Nr. på låsestol er pt det samme, så hvad de har påført kan være svært at afgøre[:o)]

Det er jagt på hind og kalv i uge 45 i øst skotland, Glenfiddich estaten. Jeg håber estate er bedre end whiskeyen af samme navn....[Big Grin]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#5
Så længe systemets nummer og kaliberet passer med linien i våbenpasset så kan der stå et hvilket som helst nummer i piben.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)