Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thermisk kikkert
#1
Er der nogen her i dette forum, som har erfaring med thermiske kikkerter? Er det muligt at leje en? NB. Jeg har en eller flere som driver krybskyttterri på min ejendom. De smutter hele tiden fra mig. Det var rart at være lidt foran dem mht. udstyr.

Jagtbonden
Svar
#2
Sæt et kamera op som sender dig en mail og en MMS med video eller Billede.
nok den billigste løsning
Svar
#3
Hej! Jo et kamera eller 5 er udmærket hvis han,de ikke får øje på det. Men prisen for at få ham eller dem er næsten ligegyldig. Jeg har de sidste 3 år brugt 10-20000 kr. på vildtpleje. Nu er det sat mindst 2 år måske 3 tilbage.

MVH Jagt Bonden
Svar
#4
Hvis du skal bruge en natkikkert, så skal du ind på ca. 70 meter, før du kan bruge en Gen 1(kr 1500+), 200 meter til en Gen 2(kr 10.000+) og 350 meter til en Gen 3(Kr. 20.000+).

Du kan finde dem flere steder bl.a. i Tyskland. Gen2 og bedre er stort set umuligt at få ud af USA.

Umiddelbart vil jeg tro at bedste resultat er med vildtkameraer til natbrug, der kører Med IR og med usynlig IR blitz.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#5
Kender du nogen med kontakt til forsvaret?
Hvis det er en, men en smule på skulderne, plejer man at kunne låne lidt udstyr weekenden over (hvis man passer godt på det - det er dyre sager[Wink])
Knæk og bræk

Michael
Svar
#6
Ja jeg kender nogen i forsvaret, og de er ved at finde ud af, om jeg kan låne noget udstyr.
Det er bare så irreterende, at det man har gået og værnet om, er ødelagt. Jeg vil tro, at omkring 80 pct af de rådyr, som var her i marts april er væk inden for en radius af 1,5 km. Fasanerne har jeg også mistanke om, at de er tyndet voldsom. Men det kan måske også skyldes den våde sommer, der har været hård ved kyllingerne. Jeg har dog hørt fra andre at de har godt med fugle i år.

Mvh. jagt bonden
Svar
#7
Jeg håber du får fat i synderne.
Dog tvivler jeg stærkt på at krybskytter skyder fasaner
sætter du dyre cams op. Render de sikkert med dem også. Held & lykke
Husk at følge op hvis du finder ham eller dem.
Svar
#8
Jeg har mistanke om, at det er en af mine ansatte, sammen med nogle af hans venner. Østeuropære har et helt andet syn på naturen end vi har.Det man finder i naturen tilhøre den som finder det. Jeg har desværre ikke kunne tage dem i færd med deres gerning, men jeg har fundet rester af rådyr i ders have. Der er blevet jaget(skudt) på vores gård ifg. naboer, når vi har været væk 20-30 skud på en formiddag. Jeg er sikker på jeg ikke får en tilståelse ud af ham, med mindre jeg tager ham med fingerne i fadet. NB. han bliver afskedige inden den først november. Men han burde også tages i det og have sin straf.

Mvh. Jagtbonden
Svar
#9
http://www.snipersystems.co.uk/id13.html

Nu kender jeg ikke lige denne - faldt først over den i aftes.. =o)
Måske en mulighed?

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#10
Hvor har manden våben fra?
Eller det er måske hans kammerater, der kommer med våbnene?

Kunne jo være at våbnene ikke er lovlige, og det vil nok give en væsentligt højere straf end krybskytteri....

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#11
Jeg ved ikke hvor de har våbene eller om det er noget der går på omgang. Men en haglbøsse er nu nok ikke så svær at få fat i.

Jagtbonden
Svar
#12
jeg kan lokke med et år bag tremmer, hvis de tages på fersk gerning ;-)

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#13
To år bag tremmerne til dem vil da passe mig meget fint. Så vil jeg også lige gøre krav på 2 års jagtleje a 40000kr plus 3 år for det de har ødelagt.
Desværre er det en meget vågen og kvik som er vant til at færdes i naturen.
Svar
#14
http://www.ebay.com/itm/NEW-FLIR-Scout-P...0702939518
Tilgængelig til rimelig pris
Mvh Sune
Svar
#15
Jeg faldt over en side her rimelige priser

http://kalinkaoptics.com/
Svar
#16
Kalinka Optics har desværre kun Gen 1+ udstyr, det var bedre dengang de havde en hel del Gen 2+. Men ok, så var priserne også 10x....

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#17
Hvis du befinder dig på Fyn har jeg en Gen3+ du evt kan leje/låne.
Odense.
Svar
#18
Jo tak for budet. Det er ikke utænkelig jeg får brug for det på et et tidspunkt. Jeg har valgt at afskedige den medhjælp, som jeg har haft mistanke til. På baggrund af de indisiere som pegede på ham. Så nu håber jeg det er stoppet.
Jeg vil dog nok overveje at sætte et par vildtkameraer med sim - kort op i det tidllige forår , for at følge lidt med.

Ove
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)