Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kuglevalg???
#1
Hvilken kugle skal jeg vælge til min nye Ruger Gunsite Scout Cal. 308 den har jo en noget kortere pibe en vanligt og spreder Lapua mega 9,7 g ud over hele skiven, det ser ud som om projektilet "vælter" igennem skiven. ammunitionen er oprindeligt ladet til en sako med en noget længer pibe.

er der nogen som har forslag til løsning af problemet??

På forhånd tak..

Hilsen Job
Hilsen Job

Svar
#2
prøv en 180 grain kugle. Stigningen i den nye Ruger gunsite er 1:10 saa det skulle den kunne klare.
Jeg undrer mig over dit valg af riffel til de danske forhold med saa kort en pibe.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

prøv en 180 grain kugle. Stigningen i den nye Ruger gunsite er 1:10 saa det skulle den kunne klare.
Jeg undrer mig over dit valg af riffel til de danske forhold med saa kort en pibe.
Hogmeister



Jeg vil da netop sige den passer til danske forhold hvor skudafstanden sjældent er særligt stor, og hastighed/kuglefald derfor af mindre betydning.

Men enig i at du skal prøve en 180 grains i en konventionel konstruktion så den åbner ved de hastigheder du kan få den ud med.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#4
......og et 10-skuds magasin og flammeskjuler??
H
Hogmeister
Svar
#5
@"hogmester"

Hvis han nu godt kan lide udseendet af den "bastard Scout"[Big Grin]

problemet med de "væltede" mega kugler lyder underligt....

Måske en kombination af for langsomt krudt til en for let kugle?
(i for kort en pibe, med en høj stigning til 150 grains ?

Var der stor mundingsflamme (trods "flammeskjuleren")?

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

......og et 10-skuds magasin og flammeskjuler??
H



Jeg har set billeder af den i Rifle shooter, men man skal jo ikke dømme på udsenende alene.

Nogen vil nok få noget galt halsen, men de kan heller ikke lide mine rifler. har selv stået med en sort rem700 med 10 skuds hs magasin i en vestjysk plantage som gæst(jamen det var den eneste riffel jeg havde der var indskudt med noget anvendeligt til kronvildt)

Fx er grænsen mellem en Varmint og en tactical version ofte så hårfin, at jeg ikke kan få øje på den.

Men de mest politisk korrekte kalder jo også derfor deres for varmint for ikke at provokere.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)