Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
202 magasin
#1
Jeg sidder og grubler over hvad jeg skal gøre. Sager er sådan at vi igen skal en smut til afrika på jagt. Men eftersom at jeg godt kunne tænke mig et vekselløb til min 202ér i kal 9,3x62 som det mindste. Men nu har jeg altid skudt med 270win og kan godt lide at der er en fornuftig flad kuglebane, hvilket man ikke kan rose 9,3érn for. Men hvis man nu gik over i en 9,3x64 brenneke. Ved godt tråden har været oppe før. Men en sådan patron kan lige præcis ikke gå i et medium 202 magasin. Så kommer spørgsmålet! kan man ikke modificere sådan et magasin ved simpelthen at fjerne det bagerste af siderne og beholde en skinne i bagenden? Det er jo under halve mm vi snakker om, for at få det til at passe. Alt kan jo lade sig gøre hvis man er lidt kreativ. En 9,3x62 syntes jeg har for krum en kuglebane. Det kan jo henne at man får en skudchance på til en stor Eland på den forkerte side af 200m. Det ville være lækker med lidt mere power.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#2
Hej Westergaard,

Med mindre du skal op i noget der ligner farligt vildt, tror jeg såmænd ikke du behøver mere fire power end .270'eren kan præstere. Den kan nedlægge alt plains game inkl. en eland.

Meen hvis du absolut vil have noget der kan lidt mere kan jeg da anbefale en .375 Ruger, som relativt let sender 300 grs af sted med mere end 800 m/s. Jeg dog slet ikke om den kan fås til en Sauer 202, men jeg har en S&L Victory stående i den kaliber så jeg vil da tro en Sauer også kan klare den.

Knæk og bræk og glæder mig til at høre om turen.

hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#3
det kan den helt sikkert i en magnum låsestol men ikke i en medium.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#4
hejsa
ved godt at det ikke er dét du spørger om. men hvis du alligevel skal skifte riffel (hvis din 202er er standard kal, og du skal gå op i en .375er, hvor jeg ville anbefale H&Hs version, for det skal men vel?)
så ville jeg anbefale en 300 Wim Mag.
den har også en dejlig flad kuglebane.

du ved godt at det forpligter at skrive at man skal til Afrika? så skal du også følge op på dét og sende billeder fra turen [Big Grin]

MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. .243W 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
Svar
#5
Det er skam også planen, at der lige skal komme en billedserie efter. Men det er først til sep vi skal afsted, så der varer en rum tid før det bliver aktuelt.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)