Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Swift A-Frame erfaring søges
#41
Citat:quote:

Originally posted by rkn

Hvad skulle der være galt i at bruge en Hornady kugle...?



Der er absolut intet galt i at bruge en Hornady SP kugle.
Men den er efter min mening ikke brugbare i en .300WM m.m.
Ved stor hastigheder splintrer den fuldstændig, med det resultat at du ikke får gennemskud.

Jeg havde for nylig besøg af en kunde, der havde været i Tyskland på jagt.
Ingen af dyr han og konen havde skudt på (med Hornady SP), havde lavet gennemskud.
Han fik pænt af vide, at næste gang de kom på jagt, så så man gerne at de havde noget ordentlig ammunition med.
Hornady SP er skam en fin kugle, men til brug på større vildt bør man efter min mening bruge en bedre kugle.
Og man behøver ikke bruge en formue. En Lapua Mega gør en fremragende kugle og den koster under 4 kroner.
Men mange vælger Hornady SP, da de derved sparer 1,5 krone.
I min verden så er det underordnet om den kugle man bruger koster 2,5 kroner eller 15 kroner for at skyde på et dyr.
Det jeg går op i er om kuglen gør et godt stykke arbejde.
Der er vel også en årsag til at mange erfarne storvildtsjægere vælger "solids" .

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#42
Citat:quote:

Originally posted by rkn

Hvad skulle der være galt i at bruge en Hornady kugle...?
Jeg ville da sagtens kunne finde på at skyde grise med min 8 mm Rm, med 220 grains Hornady sp kugler. Den dræber garanteret grisen lige så godt som Barnes Tsx ville gøre det. Der vil sikkert være noget mere smadert kød, men grisen dør da helt sikkert af kuglen, selvom den kun koster 2,5 krone. [Smile]
Hvis jeg skulle få den ide at tage på en driv jagt, hvor ikke selv får noget kød med hjem, så bliver Hornadyen valgt frem for Barnes kuglen. For så vil jeg for at sige det lige ud, skide på hvor smaderet dyret end måtte værer, det vigtiste er at dyret ligger på pletten. Ang, gemnenskud så kan en Nosler partition, da klare det meste, og den koster da noget minder end en super bonded kugle.
Hvad angår rådyr, så springer de da næsten altid i luften, uanset kuglen.[^] De er lavet af tnt, og bliver antændt af kuglen....[Wink]



Hej rkn.

Du kommer da med nogle vældige påstande her :
Nosler partition, da klare det meste, og den koster da noget minder end en super bonded kugle. ???????????
.308 - 180 grains
Nosler partition 7,00 pr stk
Nosler Accubond 5,80 pr stk
Hornady Interbond 5,20 pr stk
Norma Oryx 5,15 pr stk
Speer Deep Curl 3,20 pr stk
Barnes TSX 7,40 pr stk
Så hvor er det lige Nosler Partition koster "noget mindre" ???????

Ang. din holdning til at "smadre" dyret bare du ikke selv skal have kødet - min eneste kommentar er "plat og primitivt" [xx(][xx(][xx(] fy for s.... !

Din seriøsitet bliver da sat helt i relief af den sidste udtalelse om rådyr " der springer i luften - mage til sludder skal man da lede længe efter.

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
[IMG] http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.jpg [/IMG]
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#43
Citat:quote:

Men den er efter min mening ikke brugbare i en .300WM m.m.
Ved stor hastigheder splintrer den fuldstændig, med det resultat at du ikke får gennemskud.



At man ikke får gennemskud er IKKE et problem!!

At kuglen ned garanti ALTID splnitrer er ikke sandt!!!

Har selv brugt Hornady RN i magnumkalibre med fine "uundværlige" gennemskud. Og har fra disse kalibre også fundet perfekt opsvampede kugler der så ud som om de var taget ud af en amerikansk reklame[xx(]

@bushman,

du glemmer trådstarters kugle i dit lille "regneark",
det er f.eks den kugle der omtales som ca dobbelt så dyr som gode gamle Partition[Wink]
Vil nok sige at jeg må give RKN en lille smule ret, idet jeg ikke spekulerer på ret meget andet end at det dyr jeg skyder på skal dø hurtigst muligt. At man sagtens kan gøre det med en almindelig SP er uomtvisteligt.
Som jeg selv skriver så er en SP er fortrinligt valg til standardkalibre som 99% af jægerne bruger. At der er folk der tror det er nødvendigt med store magnumkalibre til vildt op til 100kg eller 200kg for den sags skyld er da enten fordi de synes det er sjovt eller fordi de fejlagtigt tror det er nødvendigt.
F.eks fordi en diskenspringer synes der skal gang i salget af unødvendigt dyre kugler[xx(]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#44
Ang. din holdning til at "smadre" dyret bare du ikke selv skal have kødet - min eneste kommentar er "plat og primitivt" fy for s.... !

Din seriøsitet bliver da sat helt i relief af den sidste udtalelse om rådyr " der springer i luften - mage til sludder skal man da lede længe efter.

Med venlig hilsen
Bushman

Hvis jeg skal fylde kød i en Polsk fryser, så er jeg ligeglad med hvordan skudhullet ser ud, men skal det i min egen så vil jeg gerne have noget brugbart.

Ang. Rådyr så bemærk lige smiley, det var ment som en joke. Du har måske set nogen som virkelig er lavet af TNT.....[Wink][Big Grin]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#45
@ GT

Ok - så tar vi da lige det meste med.

A-frame er IKKE dobbelt så dyr som Partition, merprisen er ca. 50% !
.308 - 180 grains
Rhino 13,10 pr stk
Swift A-frame 10,80 pr stk
Nosler partition 7,00 pr stk
Swift Scirocco 6,10 pr stk
Nosler Accubond 5,80 pr stk
Hornady Interbond 5,20 pr stk
Norma Oryx 5,15 pr stk
Speer Deep Curl 3,20 pr stk

Lapua Naturalis 11,20 pr stk
Barnes TSX 7,40 pr stk
Nosler E-Tip 6,80 pr stk

Lad os så lige slå en ting HELT fast :
Jeg har IKKE på noget som helst tidspunkt påstået, at man ikke kan dræbe hurtigt og effektivt med "gammeldags" kuglekonstruktioner.
Tværtimod - jeg finder dem lidt for effektive - ser ingen grund til at sprede blyrester i kødet - samt at ødelægge en masse godt kød.
Og ja, jeg har prøvet at skyde dyr med "gammeldags" kugler, og selv oplevet de massive ødelæggelser de udfører.
Og set mange dyr skudt af andre. Og det var ikke med magnumkalibre.
Så som dig kan jeg sige, at mine valg er truffet på baggrund af praktiske erfaringer. Kan jo så bare konkludere, at vore erfaringer ikke er sammenfaldende.
At nogle finder det i orden at smadre mere kød en det er nødvendigt -når bare det ikke er til eget forbrug, finde jeg er et udtryk for dårlig moral - specielt da hvis motivet er at spare nogle få kroner pr skud.

Og hvorfor er det lige, at magnumkalibre skal omtales som "macho" ?

"Og ja en Hornady Sp slår ganske fint ihjel fra standardkalibre. Det er faktisk en rigtig fornuftig kugle - men put den i en machokaliber og du har stor risiko for at det halve rådyr er kassabelt."

"At der er folk der tror det er nødvendigt med store magnumkalibre til vildt op til 100kg eller 200kg for den sags skyld er da enten fordi de synes det er sjovt eller fordi de fejlagtigt tror det er nødvendigt."

Jeg er da udmærket klar over, at "standard" kalibre er fuldt ud tilstrækkeligt til jagt, men det er vel ingen grund til at konstant forsøge at latterliggøre den "1%" der bruger noget der ligger på den anden side af "normalitetsbegrebet"
Efter min ydmyge mening, kan man faktisk godt vælge at bruge et magnumkaliber uden at mene det er sjovt eller nødvendigt, eller føle trang til at være "macho" - specielt da hvis man gør sig overvejelser omkring kuglevalget - selvom det medfører at man vælger at bruge "unødvendigt dyre kugler"

Men det er vel den typiske danske holdning der slår igennem her - hvis du træder lidt udenfor den store "grå masse" - eller hvis du ikke er enig med mig, skal du forvente at jeg vil forsøge at latterliggøre dig.

@rkn
"Hvis jeg skal fylde kød i en Polsk fryser, så er jeg ligeglad med hvordan skudhullet ser ud, men skal det i min egen så vil jeg gerne have noget brugbart."
Tja - ydeligere kommentarer unødvendige - at gentage dine udtalelser gør dem ikke bedre.

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
[IMG] http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.jpg [/IMG]
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#46
Citat:quote:

Og ja, jeg har prøvet at skyde dyr med "gammeldags" kugler, og selv oplevet de massive ødelæggelser de udfører.


Nu generaliserer du, en korrekt betegnelse er "kan de udføre", de gør det ikke hver gang.
Citat:quote:

At nogle finder det i orden at smadre mere kød en det er nødvendigt -når bare det ikke er til eget forbrug, finde jeg er et udtryk for dårlig moral - specielt da hvis motivet er at spare nogle få kroner pr skud.


Det har jeg aldrig udtrykt!!!

Citat:quote:

Og hvorfor er det lige, at magnumkalibre skal omtales som "macho" ?


For at bruge din egen retorik omkring standardkalibre[Wink]

Citat:quote:

Jeg er da udmærket klar over, at "standard" kalibre er fuldt ud tilstrækkeligt til jagt, men det er vel ingen grund til at konstant forsøge at latterliggøre den "1%" der bruger noget der ligger på den anden side af "normalitetsbegrebet"
Efter min ydmyge mening, kan man faktisk godt vælge at bruge et magnumkaliber uden at mene det er sjovt eller nødvendigt, eller føle trang til at være "macho" - specielt da hvis man gør sig overvejelser omkring kuglevalget - selvom det medfører at man vælger at bruge "unødvendigt dyre kugler"


At du føler dig latterliggjort er da din egen forfængelighed det træder igennem.
Ud fra en fornuftsbetragtning er det ikke hvor end man gerne vil, nødvendigt med hverken magnumkalibre eller dyre kugler til noget vildt her i europa, eller for den sags skyld andre steder.

At man gør det fordi det er sjovt at lege med er helt fint (læg mærke til at der ingen latterliggørelse er i sætningen), men at det tager en drejning i debatten generelt og hos forhandlere at det er en nødvendighed er ganske enkelt helt skævt!

Citat:quote:

Men det er vel den typiske danske holdning der slår igennem her - hvis du træder lidt udenfor den store "grå masse" - eller hvis du ikke er enig med mig, skal du forvente at jeg vil forsøge at latterliggøre dig.


Igen mistolker du eller forstår ikke teksten, jeg beklager....

Jeg gider bare ikke flyde med "strømmen" og ændre min holdning om nødvendigheden af disse ting da lang praktisk erfaring taler imod det.

Har selv en enkelt macho kaliber eller to og de er såmænd sjove nok at lege med. Det tror jeg aldrig jeg bliver træt af.

Til f.eks trykjagterne bruger jeg min 300wm med en 13 grams kugle af den simple årsag at det er den jeg har til overs fra en canada jagt og så står den nu med en aimpoint på.
Det er bare så meget nemmere end at skulle skifte kikkert og skyde ind igen.

Ellers havde jeg såmænd lige så gerne skudt med et standardkaliber, for at bruge fagbetegnelsen.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#47
@GT

Jeg føler mig bestemt ikke latterliggjort, er fuldt ud i stand til at tage mine egne beslutninger uden at behøve at retfærdiggøre dem, hverken her eller andre steder. Det var såmænd bare en generel betragtning.

Og ja, jeg generaliserer nok en gang imellem - men det er jeg da vist ikke ene om [Big Grin]

Så jeg tror da, at konklusionen herfra må blive - at vi nok kan blive enige om at være uenige [Big Grin] - men det er da heller ikke det værste, det vidste vi jo nok begge i forvejen. [Big Grin]

Så jeg kan bruge dine ord "Jeg gider bare ikke flyde med "strømmen" og ændre min holdning om nødvendigheden af disse ting da lang praktisk erfaring taler imod det." - dog bare fra fra et andet standpunkt.

Kan være jeg skal anskaffe mig sådan et jakkemærke med 1% symbolet som kendes fra motorcykel kulturen [Big Grin][Big Grin]

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
[IMG] http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.jpg [/IMG]
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#48
Jamen gør du det[Big Grin]
Citat:quote:

Så jeg tror da, at konklusionen herfra må blive - at vi nok kan blive enige om at være uenige - men det er da heller ikke det værste, det vidste vi jo nok begge i forvejen


Næ og i værste fald skulle du jo så diskutere med dig selv, knap så spændende[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#49
Ja - det var forventligt[Sad] Blah, Blah.....osv.

De kugler som jeg bruger til bukke i polen er som regel de samme som jeg bruger til de bukke som jeg selv skal spise, men derudover betyder det da noget at efterlade et godt indtryk - også i polen[Big Grin]

Når der skal snakkes "diskenspringere" har jeg af to forskellige af slagsen fået "oplyst" at Sierra Game King er det bedste der fåes til prisen. Det er også muligt men mine erfaringer siger at det eneste positive ER prisen.

Hornady SPinterlock duer for mig til råvildt i cal. .308w men ikke til større vildt - og jeg har aldrig fundet bly som sad i kappen i de snart en del stk. råvildt det drejer sig om - det er ikke godt nok til mig. Godtnok til papir, og et stk råvildt i nødstilfælde[Sad]

Selv den lokale våbenhandler vejleder bedre end føromtalte diskenspringere på trods af at han er en ældre affældig herre, menjeg tror på at "diskenspringere" for nu at blive ved udtrykket, som sælger flere kugler, er i nærkontakt med kunderne, og som også selv anvender div. kugler, har større indsigt. Ønsker vedkommende også at opbygge en fast og tilfreds kundekreds, må det være det rigtige sted at spørge hvis man er i tvivl.

Og GT gennemskud ER vigtigt i min verden - spørg evt. schweisshundeføreren.

I cal. 22-250 Rem. lader jeg forsk. projektiler til samme træf, så har jeg det bedste til både fugl, ræv og råvildt - men det er meget forskellige kugler.[Smile]

If you cant beat them - eat them!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#50
Citat:quote:

Ønsker vedkommende også at opbygge en fast og tilfreds kundekreds, må det være det rigtige sted at spørge hvis man er i tvivl.


Ja klart, præcis som man bør høre f.eks Ford om Ford er en god bil[Big Grin][Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#51
Citat:quote:

Originally posted by GT

Citat:quote:

Ønsker vedkommende også at opbygge en fast og tilfreds kundekreds, må det være det rigtige sted at spørge hvis man er i tvivl.


Ja klart, præcis som man bør høre f.eks Ford om Ford er en god bil[Big Grin][Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Jaeh - rent kværulanteri vil jeg nok kalde det[xx(]

Men hvis en seriøs forhandler kan give mig oplysninger og hints som også falder sammen med hvad jeg selv oplever er det nok aldrig helt galt. Det er ihvertfald bedre end at sætte sin lid til at man kan dele erfaringer herínde - uden at de forstyrres af mavesure opstød, og bagstræberiske bemærkninger om at kødet er ligemeget, og gennemskud er unødvendigt osv. fortsæt du blot med dine hjemmestøbte Davey Crocketkugler [Big Grin]

If you cant beat them - eat them!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#52
Citat:quote:

aeh - rent kværulanteri vil jeg nok kalde det

Tja, det kan du da godt kalde det hvis du ikke kan finde på andet at skrive....

Citat:quote:

Men hvis en seriøs forhandler kan give mig oplysninger og hints som også falder sammen med hvad jeg selv oplever er det nok aldrig helt galt. Det er ihvertfald bedre end at sætte sin lid til at man kan dele erfaringer herínde - uden at de forstyrres af mavesure opstød, og bagstræberiske bemærkninger om at kødet er ligemeget, og gennemskud er unødvendigt osv. fortsæt du blot med dine hjemmestøbte Davey Crocketkugler

Mage til gang ævl, nu digter du!
Punkt 1. jeg støber ikke selv kugler
Punkt 1. Et forum tjener bla. det formål at der fremkommer erfaringer fra virkelige mennesker og ikke en gang salgsgas fra en diskenspringer der har sin ofte begrænsede viden om emnet fra en merkantil uddannelse og/eller andenhåndsviden, læs: ingen praktisk førstehåndserfaring.

Gennemskud er skam ingen nødvendighed!!!

En fordel ved udeblivende gennemskud er at det i den grad med til at give jægeren praktisk førstehånds viden om projektilers opførsel i vildtkroppen.
Grundlæggende må stort set al energien være afleveret i dyret, hence, et mere effektivt drab alt andet lige.
Nu ved jeg godt man ikke kan gradbøje død, men rent praktisk bør det have indflydelse om kuglen afleverer 100% eller måske kun 60% af sin energi.
Men hvad, det kan da være det er derfor det er så bydende nødvendigt med machokalibre og fancy dyre hårde kugler for at opveje den matematiske ubalance[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Det tolker jeg ihvertfald af længere flugtstrækninger ved hårde kugler.

En anden pudsig ting jeg ofte har bemærket og det er at der pibler blod ud på indgangssiden[?][?] så det er ikke fuldstændigt udelukket med schweiss fordi kuglen stopper under skindet på udgangssiden.
Klart der kommer mere ved gennemskud!

Så kan du så tolke det som du vil.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#53
Citat:quote:

Originally posted by GT

Citat:quote:

aeh - rent kværulanteri vil jeg nok kalde det


Et forum tjener bla. det formål at der fremkommer erfaringer fra virkelige mennesker og ikke en gang salgsgas fra en diskenspringer der har sin ofte begrænsede viden om emnet fra en merkantil uddannelse og/eller andenhåndsviden, læs: ingen praktisk førstehåndserfaring.

Gennemskud er skam ingen nødvendighed!!!

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Nu ved jeg ikke hvilken "diskenspringer" du hentyder til, men vi er rent faktisk nogen, der kender ganske godt til det.

M.h.t. gennemskud, så er der klart mere sweiss ved gennemskud.

Jeg har en hel del storvildtjægere, der køber deres kugler hos mig.
(Har lige solgt 2.000 A-frame til en af dem)
Jeg skal da gerne nævne, at de er helt galt på den m.h.t. deres valg af kugler og at de bare skal købe en Hornady SP fremover.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#54
[quote
Jeg skal da gerne nævne, at de er helt galt på den m.h.t. deres valg af kugler og at de bare skal købe en Hornady SP fremover.

Mvh. Rex / Guns & Powder

[/quote]
[Big Grin][Big Grin] Ja, prøv du det [:o)]

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
[IMG] http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.jpg [/IMG]
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#55
Ny ved jeg ikke lige hvor du GT har fået fra at diskenspringere ikke ved noget om det de sælger.

Jeg kan så fortælle at jeg endnu har tilgode at møde en ansat i en jagtforretning, der ikke går på jagt. Som inden for alle brancher kan man bare ikke vide alt og hvis man indrømmer at man ikke ved noget om det aktuelle emne og henviser til en kollega, er det helt OK for mig.

Hvad skal vi kalde de maskinarbejdere og finmekanikere der har slået sig på bøssemager arbejde[?] Wannabees ell. cykelsmede[?] Du har måske nogle gode forslag[?]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#56
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Hvad skal vi kalde de maskinarbejdere og finmekanikere der har slået sig på bøssemager arbejde[?] Wannabees ell. cykelsmede[?] Du har måske nogle gode forslag[?]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben



[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#57
Citat:quote:

Ny ved jeg ikke lige hvor du GT har fået fra at diskenspringere ikke ved noget om det de sælger.



Når man slår ind i en flok hunde med en kæp, så hyler de hunde der bliver ramt!!!

Selvfølgelig har langt de fleste sælgere/diskenspringere eller hvad de hedder forstand på det de sælger, men der er squ også mange som ikke har ret stor viden om hvad de sælger, på trods af at de selv har jagttegn, og evt. går på jagt. Jeg har da ikke tal på alle de gange jeg er blevet forsøgt prakket et eller andet pis på i en jagtforretning eller de gange hvor jeg har stillet et spørgsmål og så har fået et eller andet svævende generelt svar, der helt tydeligt afslørede at de ikke havde en pind forstand på det de snakkede om. Det er som sådan også ok, man kan ikke vide alt, men så må man da være mand nok til at indrømme det.

Hvor mange gange har debatten herinde ikke drejet sig om dårlig rådgivning givet af sælgere i en jagtforretning, og det er mit indtryk at langt de fleste herinde kan komme med eksempler på situationer, hvor enten de selv eller nogen de har overværet har modtaget elendig rådgivning.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#58
@GT
Citat:quote:

Grundlæggende må stort set al energien være afleveret i dyret, hence, et mere effektivt drab alt andet lige.
Nu ved jeg godt man ikke kan gradbøje død, men rent praktisk bør det have indflydelse om kuglen afleverer 100% eller måske kun 60% af sin energi


Nu dør dyrene jo ikke af chokket fra energiudladningen, men af indre blødninger i vitale dele. Det troede jeg vi allerede var enige om? Hvis de skulle kunne dø af chokeffekten fra afgivet energi, ville det jo i princippet betyde at et skud i køllen er lige så dræbende some et bladskud - bare du får afgivet noget energi. Det ved vi vist alle er noget vrøvl[Wink]

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#59
Citat:quote:

Jeg kan så fortælle at jeg endnu har tilgode at møde en ansat i en jagtforretning, der ikke går på jagt. Som inden for alle brancher kan man bare ikke vide alt og hvis man indrømmer at man ikke ved noget om det aktuelle emne og henviser til en kollega, er det helt OK for mig.

Nu behøver du ikke spille den kloge diskenspringer, er skam godt klar over at man skal have jagttegn for at aspirere til diskenspringer.
Men er det ensbetydende med praktisk erfaring at man har jagttegn,
Den er vist lidt tynd.

Tro mig Schönauer, der er sku mange der ikke ved en bjælde om det.

Men nu du bliver personlig, hvor mange butikker det nu lige du her været i?

@Rex
Citat:quote:

Jeg skal da gerne nævne, at de er helt galt på den m.h.t. deres valg af kugler og at de bare skal købe en Hornady SP fremover.

Nu mistolker du bevidst!
Havde du læst hvad jeg skrev, så ville du ikke prøve i Schönauer stil[Wink]
PS: tidligere var det dig selv der bragte Hornady ind i billedet[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#60
@ GT
Men nu du bliver personlig, hvor mange butikker det nu lige du her været i?

Jeg er da ikke mere personlig end du er og jeg stiller et helt simpelt spørgsmål, som jeg synes det kan være interessant at få et svar på.

Hvis det kan gøre dig mere tilfreds, kan jeg oplyse dig at jeg har været 14 år bag disken og 16 på den anden side i en branche der er tilknyttet samme sektor.

Mener du helt alvorligt at antal arbejdspladser siger noget om kvalifikationer[?]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)