Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagtvåben på DDS baner
#1
Til orientering.

Jeg har i en del år hygget mig med at skyde med min Anschutz salonriffel ( indreg. som jagtvåben ) på den lokale 15 og 50 m DDS bane. Iflg.den nye banegodkendelse er dette kun tilladt såfremt, at der er en godkendt instruktør fra DJ tilstede under skydningen. ( Forsikringsspørgssmål ). Jeg kender ikke forholdende på jeres baner, men jeg synes lige at i skal checke det.

mvh

Torben
Svar
#2
Det er vel igrunden ikke nok med at der bare er en riffelinstruktør til stede? Skydningen skal vel også ledes af en forening der er underlagt jægerforbundet. Og dermed deres forsikring!!

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#3
Det er vel i grunden det samme [?]

mvh

Torben
Svar
#4
Ikke helt,
for skydningen skal kunne dokumenteres ledet af DJ,
typisk ved at den har været annonceret.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Lige en lille kommentar.
Jeg spurgte mit eget forsikringsselskab om hvordan jeg stod hvis jeg i forbindelse med en indskydning var skyld i noget uheldigt henholdsvis på privat grund og på DDS skyttecenteret i Vingsted (De gør nemlig kraftigt opmærksom på at man ikke er dækket hvis man ikke er medlem af DDS). Det kunne de ikke umiddelbart svare på da de egentligt mente at jeg var dækket af jagtforsikringen. Det kunne jeg dog hurtigt afvise, da det flere gange har været oppe at vende. De undersøgte så sagen nærmere og meddelte at jeg via min indbo-forsikring var dækket med hensyn til ansvar og via min ulykkesforsikring var dækket hvis der skete mig noget. Så at banens egen forsikring ikke dækker, burde være ligegyldigt... I det mindste for mig. Men kontakt jeres eget forsikringsselskab og tjek hvordan de ser på det.

Hvis man er medlem af DDS så er det vel også underordnet hvad våbnet er registreret til, for så er man vel automatisk dækket af deres forsikring, eller? (Sådan forstod jeg det i det mindste da jeg snakkede med dem i Vingsted)

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#6
Har indimellem også undret mig over hvilken forsikring DDS i Vingsted dækker sig ind under, når de reklamere med jagtriffel skydning??
Men som udgangspunkt, vil man ikke være dækket af DDS'es forsikring når man skyder på deres baner med jagtriffel! DDS forsikringen dækker kun de skydeprogrammer der skydes under DDS!
I de tilfælde hvor der annonceres jagtriffelskydning på skytteforeningernes baner, vil banerne typisk være udlånt/ lejet til en jagtforening hvor en riffelinstruktør leder skydningen. Og så er det jægerforbundets forsikring der dækker!
Sidder selv med selvsamme problematik i vores lokale skytteforening! Når vi skyder med jagtrelaterede våben, foregår det derfor altid i DJregi!

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#7
Har DJ anden forsikring end den der følger med jagttegnet ? Den dækker jo kun jagt, og ikke indskydning på hverken foreningsbaner eller hos private ??

Jeg sætter min lid til min familieforsikring når jeg skyder på bane med jagtvåben, men den skulle vist også være tilstrækkelig.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
@LasseScout - DJ har en forsikring som dækker skydning i DJ regi når der ellers er skydeinstruktør til stede.

http://www.jaegerforbundet.dk/page651.as...forsikring

Christian
Svar
#9
Når man selv vil booke en bane i vingsted - og man første gang opretter sig som kunde i systemet, kan man kun oprette sig, hvis man opgiver navnet på den jagtforening man er medlem af.
Gad vide om ikke det har betydning for, om DJ forsikringen gælder?
Indskydning og træning på 100 meter jagtbanerne på f.eks. bukeskiver er jo jagtrelatret skydning....

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by ran

Når man selv vil booke en bane i vingsted - og man første gang opretter sig som kunde i systemet, kan man kun oprette sig, hvis man opgiver navnet på den jagtforening man er medlem af.
Gad vide om ikke det har betydning for, om DJ forsikringen gælder?
Indskydning og træning på 100 meter jagtbanerne på f.eks. bukeskiver er jo jagtrelatret skydning....



Det ville jo betyde at de riffeljægere der ikke er medlem af jægerforbundet ikke kan skyde på banerne?

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#11
Ja, med mindre de er sammen med en der har medlemsskab og har reserveret banen

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Når man som privat person booker banen i Vingsted, så er man IKKE dækket af DJ forsikring. Man er nødt til, at sørge for gennem ens egen ansvarsforsikring. Jeg har været inde og kontakte DJ, da jeg i sin tid oprettede mig som bruger i Vingsted.

Det forholder sig anderledes, hvis man som tidligere nævnt deltager i et arrangement under DJ. Så vil man være dækket.

Christian
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)